Vierailija

ihan älyttömän tyhmä kysymys.. mutta aina kun luen aloituksia tyyliin " ihanaa, yösyötöt loppuivat" mietin, että mikä niissä oikein on niin kamalaa. itse en koe yösyöttöjä raskaiksi.

jäitä hattuun, mammat! tarkoitukseni ei ole loukata millään tavalla.

Sivut

Kommentit (20)

Pienen vauvan tuntikausia kestävä huudattaminen on sairasta, helpompaa antaa rintaa.

t. 14

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä minusta yhden yön unikoulu, aika pehmeä sellainen, oli huomattavasti parempi vaihtoehto kuin jokaöinen herääminen. Mutta makuja on monenlaisia :-)

neuvolan sanojen (sekä lastenlääkärin) mukaan, kun on siirrytty kiinteisiin, iltapuuro riittää pitämään nälän yön yli loitolla, ja yösyöminen on vain turha tapa, josta on hyvä opetella pois. Ja siis huonoksi hampaille, joita yli puolivuotiailla yleensä enemmän tai vähemmän on.

Päti meillä. Yösyöminen/ herääminen jäi yhden yön unikoululla 7 kuukauden iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei meidänkään muksut oikeastaan edes heränneet. Yösyötöt eivät rasittaneet ketään ja lapset lopettivat ne itse 1 v 4 kk:n - 1 v 8 kk:n iässä.

Vierailija:

Lainaus:

neuvolan sanojen (sekä lastenlääkärin) mukaan, kun on siirrytty kiinteisiin, iltapuuro riittää pitämään nälän yön yli loitolla, ja yösyöminen on vain turha tapa, josta on hyvä opetella pois. Ja siis huonoksi hampaille, joita yli puolivuotiailla yleensä enemmän tai vähemmän on.

Päti meillä. Yösyöminen/ herääminen jäi yhden yön unikoululla 7 kuukauden iässä.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä on hartaasti odotettu vauva, joka on nyt kohta 11 kk. Imetys on sujunut hienosti ja edelleen vauva havahtuu öisin 2-5 kertaa pyytämään tisulle.

Pitkä piina siis meillä vielä edessä, kun vauvalla ikää vasta reilu 3kk ja täysimetyksellä mennään. Olen tähdännyt siihen, että kyllä yöunet pitenevät, kun kiinteitä aloitetaan puolen vuoden iässä..

En osaa syöttää " nukkuessa" . Vauvakin täytyy syötön jälkeen röyhtäyttää, muuten taatusti puklaa kaiken ulos. Sitäpaitsi isommat lapset ovat nukkuneet perhepedissä monta monta vuotta ja tällä kertaa olen pitänyt viisaampana siirtää vauva syönnin jälkeen omaan sänkyynsä nukkumaan. On paljon mukavampaa itsellä nukkua, kun tietää, että saa vapaasti liikkua ja pyöriä ja sangyssä on tilaa!

Edelliset lapset saivat maitonsa pullosta (äidinmaitoa kylläkin) ja nukkuivat 10-12 tunnin yöunia tässä iässä. Tämä vauva herää syömään tunnin välein. Eka pätkä voi olla kolmekin tuntia.

Kyllä minusta yhden yön unikoulu, aika pehmeä sellainen, oli huomattavasti parempi vaihtoehto kuin jokaöinen herääminen. Mutta makuja on monenlaisia :-)

Mäkään en kokenut yösyöttöjä harmittaviksi niin kauan kuin niitä kesti, mutta niiden loputtua huomasin, kuinka ihanaa oli nukkua koko yö heräämättä.

ja niistä ei ole kenellekään rasitteeksi, niitä voi jatkaa. eli ei tarvitse alkaa " unikouluja" tmv. harkitsemaan? olen odottanut jo 6 kk että tämä väsyminen tapahtuisi, mutta ei vielä ainakaan ole.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat