Seuraa 

Meillä poika aloittaa hoidon elokuussa (aloittaessa noin 1½vee), ja hoitopaikkapäätös tuli viime viikolla. Ei päässyt haluamaamme ryhmikseen ja toisena ollutkin vaihtoehto ei sopinut, ei siis päässyt sinnekään! Vaan antoivat paikan toisesta ryhmiksestä, mihin en halua laittaa lastani! (itse olen ollut siellä töissä muutama vuosi sitten, ja siellä jäi sukat kiinni lattiaan, joten ei kovin hygieenista noin pienelle. Ja kun soittelin tuossa päivähoidonjohtajalle, ja kyselin syitä. Niin vastasi vaan että muut paikat ovat täynnä! No, naapurimme lapset ovat lähdössä tuosta ns paremmasta ryhmiksestä päiväkotiin ja kun tän kerroin niin alkoi " täti" selittämään, että ei ole päiväkodissakaan tilaa, vaikka on tälle perheelle itse sanonut, että siirtäisi mielellään nämä lapset päiväkotiin! (täällä ei alle 3vuotiaita oteta päiväkotiin, joten se ei siis tullut meillä kysymykseen!) Ja muutenkin olen kuullut pojan tulevasta hoitopaikasta pahaa... Siis muita kautta!

Mä en vaan ymmärrä miksei meidän poika päässy edes sinne pph:lle, siellä kun joka tapauksessa oli pari elokuussa aloittavaakin hoitajaa, joten olis luullu olevan paikkoja!!! Ollaan nyt miehen kanssa sitten puhuttu, että tais olla niin että ei täällä(kään) kunnassa pääse sinne minne haluaa! Ja mun mielestä on kuitenkin tärkeää, että vanhemmat tulevat toimeen hoitajien kanssa!!! Eikös vaan?

Ollaan sitäkin mietitty että josko tekis valituksen, mutta taitaa vaan olla poika joka siitä kärsii...

Kiitos, kun jaksoit lukea! Ja kiitos jos jaksat kommentoida!

napero

Kommentit (1)

Meitä pompoteltiin samoin kunnan taholta, missään sopivassa paikassa ei ollut tilaa. Lopulta annettiin päiväkotipaikka, joka oli aivan väärään suuntaan ja tosi hankalasti kuljettavissa. Laskin että osittaisen hoitovapaan " työajan vähennys" kuluu hoitomatkoihin eli lapsen hoitopäivä ei siitä kuitenkaan vähene.

Otin esille yksityisen puolen yhdistyksen tiedot ja kävin tutustumassa useampaan paikkaan. Hintahaitari oli 480 - 550 euroa. Suositus on nykyään 500 euroa.

Alle 3-vuotiaalle tuohon saa 137,xx euroa Kelalta tukea + tulosidonnainen lisäosa ja mahdollinen kuntalisä, joka meillä oli 201 euroa. Yli 3-vuotiaana kuntalisän osuus pienenee ainakin meidän kunnassa.

Loppujen lopuksi maksoimme alle 3-vuotiaan hoidosta yksityisellä vähemmän kuin olisimme maksaneet kunnalla. Yli 3-vuotiaana muutaman kympin enemmän, mutta hoitaja on niin ihana, että ei tulisi mieleenkään vaihtaa hoitopaikkaa.

Mielestäni yksityisiä " syrjitään" ja kuvitellaan olevan kalliimpia kuin kunnallisen. Yksityisissä on varmasti eroja, mutta jos käy itse tutustumassa useampaan niin uskon, että löytää mieleisensä paikan. Heillä on myös se etu, että voivat itse valita ryhmänsä lapset eikä kuten kunnallinen pph, joka joutuu ottamaan minkäikäisiä tahansa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat