Seuraa 

Ei löytynyt uutta pinoa, joten aloitinpa sen sitten=)

Näin viime yönä unta että saisimme tytön!!!! Mullahan on juuri unessa näyttäytynyt kaikkien kolmen sukupuolet, mutta vasta paljon edempänä raskautta tähän mennessä. Skeptinen siis olen vielä, mutta voi kun olis IHANAA saada tyttö!!!! Meillä on 2 poikaa ja yksi tyttö.Tyttövauvoille on NIIN ihania vaatteitakin!!!

Mukavaa sadepäivää kaikille!!! (ainakin Helsingissä sataa)

Sivut

Kommentit (50)

Itse ostin juuri tuota Ferroforte-rautajuomaa ja silti tuli oksu. Ei se kyllä niin pahan makuista ollut, et en usko et se oksennus siitä johtui. Aamulla kun sen otin niin oli vaan muutenkin heikko olo kun en ollut syönyt mitään. En toista kertaa ota sitä juomaa heti aamutuimaan, enkä ennen ruokailua vaikka se paremmin vaikuttaisi kai niin. Nyt vaan täytyy odotella et olo kohenee ja hb lähtee nousuun.

Tiedääkö joku miksi hb laskee joillakin alas raskauden aikana? Itse olen ihan kummissani tästä kun minulla on aina ollut hyvä hemoglobiini eikä edellisessäkään raskaudessa ollut tälläisiä ongelmia. Mielestäni myös syön terveellisesti. Tietty välillä lipsuu...

tää oli vaan taas tällänen pikanen kommentointi.

palaillaan....

satsumanäiti 13+4

Olipas lohduttavaa lukea, siis muutkin makaa sohvan pohjalla ja syö :-D Itse en uskaltaudu viittä metriä kauemmas jääkaapista kun ällö olo saattaa

yllättää koska tahansa. Töihin on tehtävä muovikassillinen eväitä, että pärjää 8h ! Saas nähdä koska joku arvaa... Ensi viikolla np- ultra, vähän

jännittää mitä siellä näkyy, kun tuota ikääkin alkaa jo olla... No kaksi tervettä lasta on jo joten eiköhän tämäkin. Kahden viikon päästä alkaa

loma ja edessä lähtö Bulgariaan, siellä näytti eilen olevan lämmintä 40C, kuinkahan sen jaksaa jos on olo vielä samanlainen? Vointeja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huoh...ehkä hitusen on väsymys hellittänyt. Ei paljoa, mutta nyt pystyn toimimaan tsemppaamalla jo suht normaalisti. Öklötys taas on pahentunut viime päivinä. Pitää syödä aivan älyttömiä määriä, että ei okseta. Niin kuin aikaisemminkin kirjoitin, niin kolmekin lämmintä ruokaa joutuu päivässä syömään.

Munkin muuten tekee mieli jonkin verran daim suklaata. Ei mitään muuta suklaata, vaan nimenomaan sitä. Sitten himoitsen lakua :) onneksi voin hyvin mielin lakua syödäkkin ja suolaa, kun mulla noi arvot on aina niin alhaset.

Ikävää kuulla noista keskenmenoista ja sama juttu mulla, että kerran sellasen kokeneena, sitä pelkää varmaan aina! Vaikka näinkin sydämen sykkeen ja sikiön liikkeen, niin jännitän silti ihan kauheasti kolmen viikon päästä olevaa np-ultraa. Ja sitä, että mitä siellä selviää.

No mutta tällasta täällä.

Milla+poika-06+masuasukki chiquita

RV 9+1

...sen verran vaan epäuskoisille, että minä myös tunnen jo liikkeet ja kymmenes vko alussa.Raskaus on neljäs ja edellinen synnytys oli marraskuussa että siitäköhän johtunee...? Aiemmissa raskauksissa liikkeet on tuntuneet myöhemmin.

Jä mä kökötän täällä sisällä kun on jotenkin niin veto vex olo. Ollaan anopin ja appiukon luon apitämässä talovahtia ja tuntuu kuin olis lomalla kun saa olla omakotitalossa ja koirat juosta vapaana aidatulla pihalla. Aamulla herättiin kahdeksalta ja ollaan pesty pyykkiä ja muutama matto. Ja nyt ei sitten mitään jaksa tehdäkkään.

Pari tuntia sitten alkoi pientä kipua tuntumaan ihan alavatsassa ja välillä tuntuu että se on alaselässä ja välillä säteilee jalkaan asti. " Kipu" nyt ei ole varsinaista kipua vaan ehkä enemmän outo tunne alavatsassa, eikä tunnu menevän ohi. No, ei kai se mitään vakavaa ole.

Mukava lukea taas lisää Ultra-kuulumisia, vielä pitäisi kaksi päivää odotella ja sitten pääsisi katsomaan, että miten se sintti siellä jakselee.

Maha on taas ihan turvoksissa ja mä en kyllä saa farkkuja enään kohta jalkaan. Yritin käydä lauantaina kattelemassa mammahousuja, mutta jalat oli niin väsyneet että en meinannut saada niitä nostettua sen askeleen verran ylös joten totesin yhden vaatekaupan jälkeen, että täytyy varmaan tulla joku toinen kerta.

Välillä kyllä meinaa edelleenkin iskeä pieni epätoivo, kun olo on niin väsynyt ja mitään ei jaksa. Yritetään miehen kanssa koko ajan kuvitella että esim. ensi kesänä meitä onkin sitten kolme, mutta ei sitä osaa vielä kuvitella.

No ei kai täällä muuta. Täytyy lähteä saunan lämmitykseen ja valmistautumaan taas huomiseen duunipäivään. Ei olis enään kuin 5 viikkoa töitä ennen lomaa!!!

Hauskaa ja rentouttavaa sunnuntaita kaikille tuleville ja jo oleville äityleille!

Nildemar 12+6

Jatkuva paha olo ja väsymys sai tänään sitten oikeen purskahtamaan itkuun (olikin vain ajan kysymys...). Nukahdin sohvalle ja esikoinen moitti tylsäksi ja isäntä tuli kotiin ja ilmoitti että vieraita olisi tulossa hetken kuluttua ja sitten...no, romahdin. =( Oon vaan niin uupunu tähän pahaan oloon ja väsymykseen!! Onneksi kesäloma jo häämöttää. Ja tiedänhän ettei auta muu kuin kestää tämä kaikki, palkinto odottaa siellä jossain.

Nyt odotuksestamme tietää jo käytännössä katsoen kaikki ja sen ansiosta itselläkin jotenkin helpottunut olo, nyt ei tarvi enää mahaakaan piilotella " telttamaisten" kaapujen alle. =)

-miina-liina rv 12 ja jotain...oon jo seonnu laskuissa...

Sammermanni, juuri täälläkin pyyhitään hikeä alennusmyyntikeikalta. ;) Tosin eipä sitä itselle viitsinyt paljon mitään vaatteita viitsi ostaa kun on ollaan turpoamaan päin. Aurinkolasit kuitenkin löysin - JES! :)

Omassa mahassa on toivottavasti kaikki kunnossa. Rasvainen ja mausteinen ruoka maistuu vähän liiankin kanssa, mutta makeat on saaneet jäädä vähemmälle (onneksi). Vaa' alle en oo uskaltautunut muutamaan viikkoon, mutta varmaan on taas tullut painoa lisää juhannuksen syömisistä. Perjantaina on np-ultra, jota odotan kovasti. Toivottavasti masuasukilla olis kaikki hyvin.

Hyviä vointeja kaikille (oliko niitä huonovointisia vielä?!) ja iloisia sadepäiviä!

-pompelo (rv 12+0)

Juu täs vaihees on vähä tympeää ku näyttää lähinnä tyylitajuttomalta läskiltä, koska ei mahdu kunnon vaatteisiin eikä oikein huvita siirtyä vielä mammavaatteisiinkaan.

Mansikkajutusta vielä. Minähän sitä siis kirjoittelin, kun kuulin Ruotsissa, jotta se uusi tarjunta-aine otettaisiin siellä käyttöön vasta ensi vuonna. Tarkistin asian ruotsalaisesta nettilehdestä ja selvisi, että ko. uutta myrkkyä saakin käyttää jo tänä vuonna. Samaa ainetta käytetään siis kaikissa EU-maissa, ei vain Ruotsissa. Ei pitäis uskoa kaikkea mitä kuulee :(. Vaikkakin, mansikoita sais syödä aika paljon ennen kuin niistä olisi oikeasti haittaa. Ei kai sitä muuten voitaisi ottaa käyttöön EU-maissa (hope so)?! Anteeksi siis, kun annoin eka väärää tietoa!

Koin ma-ti yönä kauhun hetkiä. Jo edellisenä iltana alkoi kova valkovuoto ja sen väri muuttui ruskeammaksi yön aikana. Sitä tuli siis desikaupalla ja oli tosi vetistä. Pääsin onneksi heti tiistaina ultraan ja kaikki ok. Syy ei selvinnyt, menen sit vasta verikokeisiin, jos vuoto toistuu. Nyt sitä tuli vain 12h ajan.

Kiitokseksi tuosta kauhudesta tunnistin ekat liikkeet masussa! Olen tuntenut liikkeitä kyllä jo viime viikollakin, mutta en ollut aivan varma. Tiistaina liikkeet olivat niin selvät, ettei niistä voinut erehtyä. Kumman aikaisessa vaiheessa vain tunsin liikkeet!

Nyt toistui myös sama " oire" kuin viime raskaudessakin. Iltaisin kuume saattaa nousta 38:aan. Päivisin olo on ok, joten ainakaan vielä en ole ottanut saikkua. Kärsin tästä siis ed. raskaudesta viikko kaupalla, olo oli aika rikki sinä aikana.

Yritän päästä huomenna kommentoimaan muidenkin juttuja.

Justus rv11+2

ILTATÄHTI-08: Täällä myös suunnitteilla bulgarian matka elokuun lopussa...2 viikkoa pitäisi olla. Mies empii kovasti, itse olen aivan innoissani. Ilmeisesti sieltä löytyy ihan hyviä kansainvälisiä sairaaloita jos jotakin tulee (esim. kova vatsatauti ja täytyy laittaa tiputukseen tms...) Olisi kiva kuulla miten teidän matka meni ja mitä siellä uskaltaa syödä/minkä tyylist ruoka on jne. Menettekö lasten kanssa? Minkä ikäiset lapset teillä on? Meidän olisi tarkoitus lähteä liki 4-vuotiaan ja 5,5 vuotiaan kanssa.

Juhannus meni mukavasti mökkeillessä ja arkeen on palailtu pikku hiljaa. Pahoinvointi on alkanut helpottamaan ja väsymyskin pikkaisen...illalla jaksaa valvoa helposti kymmeneen. Välillä päiväunet on kyllä tarpeen. Kivana uutena vaivana on hormonaaliset päänsäryt...aamusta iltaan. inhottavaa, muuten kun en päänsärystä kärsi lainkaan ja banadolia saisi syödä kuin leipää. (edellisessä raskaudessa oli aivan sama juttu)

Vatsa on jo valtava pallo...eikä peittely käy päinsä. (eilen luovutin ja siirryin äitiysvaatteisiin...aah mikä ihana helpotus.)

Ei olla kerrottu raskaudesta vielä kuin muutamille ja nyt koko ajan pelkään törmääväni johonkin ystävääni joka ei vielä tiedä. Raskaudesta kun ei voi enää erehtyä, vatsa on niin iso että olen kuin puolessa välissä raskautta. Pelkään ensi viikon np-ultraa aivan kauheasti...

Vauvan sykkeethän olen jo kerran nähyt aivan alkuraskaudessa ultrassa ja nyt pelkään ettei enää sykkeitä löydykkään tai kaikki ei ole kunnossa. Olisi nyt jo ensi viikon perjantai niin voisi huokaista helpotuksesta. Ja kertoa uutiset kaikille...

Kunhan vai sykkeet löytyvät kerromme raskaudesta avoimesti. Jos seulonnoissa löytyy riski tms... menen lapsivesipunktioon. Sen jälkeen kaikki onkin sitten ihan auki, eli murehdin asiasta vasta silloin jos syytä on.

Mitenkäs te muut? Oletteko te miettineet etukäteen mitä teette jos np-ultra tai verikoe osoittavat teidän kuuluvan riskiryhmään? Menettekö lapsivesi punktioon?

Eipä muuta tällä kertaa...

t.Pikkuinenko ja masu-vaavi rv 11

noista torjunta-aineista oli puhetta yhdellä toisella keskustelupalstalla. joku siellä meinasi että niitä alettaisiin nyt vasta käyttää eli vaikuttaisivat asioihin vasta ensi kesänä. no, onpa niin tai näin niin itse en ruotsalaisia mansikoita ole syönyt (enkä aio syödäkään) joten sikäli ei tarvitse panikoida tuon suhteen. kohta saa kotimaisiakin siedettävään hintaan niin herkuttelen niillä sitten. kasvaa meillä kotipihallakin jonkun verran mutta ne tuppaa menemään lasten suuhun kaikki :D

huomenna lähdetään reissuun (muumimaailmaa ja ystävän häät niputettu saman ajomatkan varrelle) joten loppuviikko vierähtääkin pois koneen äärestä :-O

annele 10+3

täällä sitä vaan notkutaan...

juu niin minäkin olen kuullut että nestemäinen imeytyisi paremmin ja lisäksi luin että tämä on vatsaystävällinen rautavalmiste kun toi ummetus vaivaa jo ilman rautaakin. Että siksi ajattelin kokeilla tuota nestemäistä! Saa nyt nähdä jos joka päivä oksennan sen jälkeen niin sit taidan suosiolla siirtyä kapseleihin!

satsumanäiti

Pahoittelut minultakin listalta poistuneille.

Täällä eletään vähän sekavissa tunnelmissa. Kävin alkuviikosta yksityisellä gynellä, kun meidän neuvolassa eka lääkärineuvolakäynti jää tänä kesänä väliin supistetun kesätoiminnan vuoksi. Mullahan kierto oli imetyksen jäljiltä aika sekaisin, mutta kiekon mukaan elettäisiin rv. 13+. Gyne ultrasi ja sen mittausten mukaan sikiö vastasi vain rv. 10. Sanoi, että voi olla OK, mutta aika isolta eroltahan tuo kuulostaa. Ensi viikolla on np-ultra, katsotaan, miltä tilanne siellä näyttää. Sydämen syke näkyi ja jalat kävivät vinhasti eli sen puolesta jäi kyllä ihan hyvä ja toiveikas mieli.

(.) Tämän raskauden alku on poikennut edellisestä ihan täysin, eikä ollenkaan parempaan suuntaan. Väsymys ei helpota yhtään, onneksi hoitovapaalainen voi ottaa päikkärit yhdessä muksun kanssa. Ja tätä kuvotusta. Meidän kaksivuotiaskin osaa jo vastata " yök" , kun äiti valittaa pahaa oloa. Toivottavasti kohta helpottaa, tähän ei haluaisi tottua...

Nyt nukkumaan. Huomenna pitäisi olla freesissä kunnossa juhlimassa kaverin häitä. Oli muuten vaikea löytää kaapista juhlavaa vaatetta, joka mahtuisi mukavasti päälle. Vaa' an mukaan painoa on tullut lisää vain kilo, mutta jotain outoa ylimääräistä (entisten lisäksi) tuolta vyötärönseudulta löytyy :)

-Tintti ja pikkuinen

...että mulla ei nouse tablettiraudalla hemppa yhtään, vatsa vain menee kovalle ja sattuu ja yrjöttää. Ferroforte B-niminen valmiste on aika mukiinmenevän makuinen ,toisin kuin se Kroiterblausaft vai mikä nimihirviö se nyt on...En ihmettele jos sen oksentaa!!! Ferrofortea luontaistuotekaupasta. Suosittelen. Ja on halvempikin kuin se toinen.

...sinänsä hyvä, että sataa mutta kiva olis lähteä ulos ja ei ihan huvita lähteä tuonne vesisateeseen. Vaan on se jossain vaiheessa mentävä nuitten koirien kanssa lenkille. Jospa odotan kuitenkin, että mies saapuu kotiin töistä niin ei tarvitse esikoista mukaan raahata. Onkos tammikuun odottajilla muilla koiria?

Me oltiin eilen np-ultrassa ja kaikki hyvin, onneksi :-) Niskapoimu mitta oli 1,2mm ja pää perämittako se nyt onkaan oli 55mm. Ekalla neuvola käynnillä vastaava mitta oli 22mm eli tuplaten on siitä mittaa tullut vauvelille. Ja kovasti siellä kädet ja jalat viuhtoi ja muutenkin liikkui tosi paljon, ettei kätilö meinannut saada mittoja otettua lainkaan. Muutenkin olin vähän ongelmallinen tapaus, kun istukka oli tällä hetkellä osittain alhaalla, joten ei emättimen kautta oikein näkyvyyttä saanut kunnolla sikiöön. Vatsan päältä sitten sai paremmin vauvelin kuvaan. Kotona rupesin sitten esikoisen kuvia kaivelemaan esiin, että voisi vertailla (itse kun muistelin että ne olisi olleet paljon selkeämmät) mutta en löytänyt niitä mistään. Aaargh, on tullut laitettua ne jonnekin tosi hyvään jemmaan...

Täällä kun on ihmiset puhuneet että alkaa jo maha näkymään yms. niin oon vaan ihmetellyt että miten jo nyt kun itsellä ei vielä ollenkaan. Tai ehkä nt voi itse jo huomata että ihan vähän pömpöttää ja housut alkaa tuntumaan vatsan kohdilta tiukemmilta. Kävin kyllä eilen kuitenkin alennusmyynneissä ja tuli ostettua parit housut. No ei ne varmaan kauaa tosissaan pääle mahdu mutta toivottavasti sitten vuoden päästä ne taas mahtuu ; )

hyvää loppuviikkoa kaikille ja mahojen pyöristymistä ; )

Poppa-78 ja rv 12+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat