Vierailija

Eli tähystykseen olen menossa, enkä siis tiedä tarkemmin kuinka vakavasta on kyse, mutta pelottaa et jos onkin jotain pahempaa!

Raskauden haluan loppuun asti ilman ylimääräisiä ronkkimisia, mutta sen jälkeen ihan sama vaikka koko kohtu poistettaisiin.

Onko jollain ollu papa 3 ja selvinnyt pelkillä tarkastuksilla?

Toisaalta jos ei parane pikkuhoidoista huolimatta niin haluan mielummin koko kohdun pois kun ravata kokoajan testeissä ja pelätä pahinta.

Kertokaa kokemuksia please!!!

Kommentit (15)

ensinnakin, kohdun poistoa tai mitaan vakavaa on ihan turha miettia ennen kolposkopiaa ja koepalojen tuloksia. toiseksi luokka III ei tarkoita syovan esiastetta vaan kohtalaisia muutoksia (moderate changes) jotka voivat johtua mm. kondyloomasta mutta myos vaikka tulehduksesta ja jotka VOIVAT parantua itsestaan.

kolmannekseen, jos naita muutoksia paatetaan poistaa vaikkapa laserilla niin hoito onnistuu usein erittain loistavasti.

on mielettoman epatodennakoista, etta tassa nyt olisi kysmys siita, etta joutuisit valitsemaan lapsen hengen tai oman hengen :-) kohdunkaulan II ja III (jopa iV) luokan muutoksissa saattaa hyvin riittaa seuranta tai paikallinen helppo ja pikainen hoito. harva muutos kehittyy syovaksi asti ja kehittyminen vie vuosia (arvio esitetaan yleensa: 7-10v), mutta koska ei voida tietaa mika muutos kehittyisi syovaksi niin seuranta ja hoito ajoissa on tarkeaa. syopaa tai sen esiastetta sinulla tuskin on.

viela rohkaisuksi vahan tilastoa. 10% perusseulonnoissa kayvista naisista on muutoksia papassa. syopa on kuitenkin harvinainen ja loytyy yleensa vanhemmalta naiselta, joka on laiminlyonyt seulonnoissa kaymista. jos kaikki kavisivat seulonnoissa ja naytteita otettaisiin useammin ja enemman loytyisi meilta lahes jokaiselta joskuks muutoksia. nyt naytteiden ajankohta (koska iso osa muutoksista paranee itsestaan) ja ottokohta vaikuttaa tulokseen.

On se kuitenkin hyvä tietää niin pääsee heti tutkimuksiin synnytyksen jälkeen.

Aattelin vaan et jos tässä kuitenkin seurataan ja papa nousee vaikka neloseen niin saavat sitten vaikka poistaa kohdun heti synnytksen jälkeen (mulla kuitenkin 4. lapsi tuloillaan ja ikääkin " jo" 30).

Mut erityisesti mä haluaisin nyt kuulla hyviä tarinoita eli voiko papa III olla ihan vaan joku pikkujuttu joka paranee ilman isompia toimenpiteitä. Ja toki ne huonommatkin jutut tähän...

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siinä laserilla poistetaan muutosalueet. Se 3 tarkoittaa syövän esiastetta, ei siis ole vielä syöpä. Ei kai kohtua poisteta muutoin kuin jos on edennyt jo syöväksi.

eli luokka III ei tarkoita pahanlaatuisuutta se voi olla yhtä hyvin hyvänlaatuinen muutos - valitettavasti vaan sitä ei saa selville ilman lisätutkimuksia.

Luulisin kyllä, että tutkimukset voisi siirtää ihan hyvin synnytyksen jälkeenkin jos tutkimuksissa tai hoidoissa on keskenmenon riski. Ihan rauhassa nyt. Onko sulla aiemmin ollut muutoksia papassa?

ja syövän vaikein esiaste. nyt ekassa kontrollissa käyty. puol v. on siis operaatiosta ja tuloksia odotellaan. kyllä pelotti ja pysäytti.

Ei tosin raskauden aikana. Lk 2.:a seurattiin (koska voi parantua itsekseen), mutta mulla muuttui 3:ksi. Kävin hoidoissa, jotka oli ihan paikallisia ja nyt kaikki on ollut kunnossa jo vuosia.

Raskaana olevillekin tehdään hoitoja, ei ehkä kovin radikaaleja, mutta tehdään kuitenkin. Pitää ensin varmistua, mikä tuon 3lk:n on aiheuttanut. Mulla oli kondyloma, joka aih. nuo muutokset.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat