Sivut

Kommentit (39)

Sitä sellaista juustohöylän näköistä autoa, jonka takaikkuna oli silleen hassusti " väärään" suuntaan viistossa. Naapurilla oli sellainen silloin 60 ja 70 luvun vaihteessa :D Sen takaikkunalla ei vissiin olisi mahtunut makaamaan edes se perheen pienin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta koska autot vasta alkoivat yleistyä, harvalla oli kokemuksia onnettomuuksista lähipiirissä...ei varmaan haluttu ajatella, että voisi tulla onnettomuus. Meillä autoa käytettiin lähinnä vain mummola ja mökkimatkoilla, muut asioinnit kuljettiin jalan tai bussilla.

oltiin aikuisten sylissä, lattialla jne. Se mikä meidät varmaan pelasti, oli se, että isä on ollut aina rauhallinen kuski ja se, että autoa käytettiin lähinnä mökille matkatessa 20 km päähän, muuhun sitä ei tarvittu kun asuttiin keskellä kirkonkylää. Kerran tai kaksi vuodessa käytiin " isossa" kaupungissa Oulussa (100km oli matkaa)

miten ajettiin monta kertaa moottoriveneellä mökille ja minä vaan köllöttelin vaunukopassa takapenkillä eikä koppa ollut missään kiinni! Koppa olisi helposti saattanut lentää aallokoissa/kovassa vauhdissa veteen eikä äiti olisi huomannut kuin vasta perillä... Näin kesällä -79.

Vierailija:

Lainaus:

pikkuveli oli lomareissuilla takapenkin jalkatilassa köllimässä.

luojan kiitos ei ole tullut äkkijarrutuksia!

Meillä sama homma. Tosin meitä lapsia oli kolme ja yks nukkui hattuhyllyllä (pikkusisko koska oli pienin kooltaan ja sopi sinne parhaiten), veli takapenkillä ja minä jalkatilassa. Tämä oli 80-luvun alkupuolella/puolivälissä.

Edelleenkin vanhemmilleni on vähän iin ja näin tuo kuljettaminen:( Eihän se mitään haittaa jos pienen matkan kulkee ilman istuinta.

Pahimmillaan meitä oli 7 lasta+2 aikuista tavallisessa henkilöautossa, sylikkäin ja päällekkäin, samoissa vöissä ja ilman vöitä ja pareittain etupenkillä. Ja vielä ihan 90-luvun puolivälissä. Hyi kamala kun ajatteleekin mitä ois voinu sattua.

oli kiva nukkua ja " illistellä" perässätuleville...

Ja kun takana oletiin koko katras, niin jokainen haki mahd. kivan nukkuma-asennon. Milloin kontillaan lattialla jne. Minä vanhimpana sain tuon hattuhyllyn...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat