Seuraa 

Kyselisin, onko kellään todettu olevan pieni kohtu. Lähes jokaisella gynekäynnillä minulle on sanottu, että kohtuni on pieni. Nyt mietityttääkin, että vaikuttaako se jotenkin vauvan kokoon, kehitykseen tai yleensä vauvan saamiseen, keskenmenoihin ym.?? Jostain olen lukenut, että pieni kohtu voi olla äidistä johtuva keskenmenojen syy. Kertokaahan!!!

Kommentit (2)

Mulla on kaksi pientä kohtua. Mun gyne on sanonut että meillä ei pitäs olla mitään estettä raskaaksituloon. Me on yritetty 5 vuotta, mut mulla on kyllä endometrioosi, saattaa olla syynä lapsettomuuteen. Oon kuitenki tutustunu asiaan jonki verran ja yleisesti ottaen ne joilla on kaksi kohtua (ja ne kohdut on aina pienempiä ku normaali kohtu), synnyttävät keisarileikkauksella ja usein vähän etuajassa. Keskenmenoriski on hiukkasen suurempi, mutta en oo varma johtuuko se juuri siitä kohdun pienuudesta. Luulisin et kohdun pienuuden ongelmat ilmenee vasta loppuraskautta kohti kun kohtu ei enää jaksa venyä isommaksi. Mutta yleisesti ottaen on hyvät mahdollisuudet siihen että raskaus sujuu hyvin loppuun asti. Erityinen seuranta vois kyllä olla tarpeen, luulisin...

En tiedä oliko tästä apua, toivottavasti. Tsemppiä!

Majita

Kiva kuulla ajatuksia aiheesta. Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä, mutta en ole kyseisestä aiheesta sitä juurikaan löytänyt. Tuntuu, että aihe on todella monelle ihan vieras. Ny siis vastailemaan kaikki, joilla asiasta vähäistäkään tietoa. Tiedonhalu on täällä päässä valtava!!! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat