Vierailija

äiti

isä

vauva

tyttö

oman nimensä

lopun aikaa pulisee kuin papukaija.

Kommentit (22)

Esim pari-kolme-kuukautinen vauvani osasi jo sanoa "na-na", kun hän halusi rintaa. Tuo sanahan on kansainvälistä vauvojen kieltä ja siinä suu tekee imemisliikettä (kokeile vaikka itse tuottaa näita äänteitä).

6 kk vauvani osaa jo sanoa noin viisi sanaa sopivissa asiayhteyksissä, joten ääntelyt ovat todellakin puhetta.

Terveisin, Kolmen äiti, jonka kaikki lapset ovat aloittaneet puheen tuoton hyvin aikaisin

Ps. Muutkin sukulaiset ovat havainneet, että lapseni kutsuu minua äidiksi ja pian jo isääkin iskäksi ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mammammaa se huutaa kun tarvitsee minua. Ja se vasta taitava on kun puhuu ruotsia vaikka on suomenkielisestä perheestä, ei siihen moni tuossa iässä pysty!

Lapsi toistaa sanat kuin papukaija, kun niitä hänelle toistellaan. "Äiti" on ainoa, jota toistelee myös itsekseen. Ei hän niiden merkityksiä ymmärrä, saati osaa osoittaa omaa suutaan tms.

Taitaa olla liian myöhäinen kellonaika, ja palstailijat iltavillissä.

ap

Tunsin vauvan liikkeet jo RV 11.

Vauva sanoi ensimmäiset sanansa 4 kk ikäisenä:

äiti, ääti

iti

- ison siskon nimen-

enkä!

Ja nämä sanat kuuli monet muutkin!!

Ja ei, ei ole esikoinen, on neljäs. :)

Neuvolassa ei uskottu . Kummallista :)

vastahan täällä joku valitti, miten puolivuotias jo kävelee ja miten epävarmaa on meno, äidin piti hiki hatussa vahtia ettei taittanut niskojaan...

Sanan käsite on hieman hankala.

Yleensä ajatellaan, että lapsi on oppinut sanan, jos sillä on vakiintunut muoto (ei siis tarvitse olla yleiskielen mukainen), vakiintunut kohde (ei riitä, että lapsi sanoo kakka ja osoittelee kaikkea ympärillään) ja lapsi käyttää sanaa säännöllisesti.

Puolivuotias tuntee jo muutamia sanoja, vaikka hän ei itse puhukaan, hän voi esimerkiksi näyttää oman suunsa, jos sitä häneltä kysytään.

Siinä teille epäilijöille!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat