Seuraa 

Toivottavasti ei ole tosta pinoa aloitettuna jo...

Juhannuksesta selvitty ja arki taas koittanut. Mökkeilemässä oli meidänkin perhe ja väsyneenä sieltä sunnuntai iltana kotiuduttiin. Kyllä muuten on suht työlästä tuo mökkeily 3 muksun kanssa. Esikoinen jo onneksi ymmärtää mitä ei saa tehdä ja että mikä vaarallista ym. (jos vaan ymmärtää kuunnella ja uskoa ;) )

Tossa mein keskimmäisessä sitä vahtimista sitten piisasi!!!

Kokoajan esikoisen perässä joka paikassa ja yhdessä sitten kun keksiivät kaikke " kivaa" ...

Halusi veteen " uimaan" veikan kanssa ja hirvee huuto oli kun koitin selittää ettei se vesi oo lämmintä... ei uskonu ja ei kun vaatteet pois ja veteen ja hirveellä huudolla sieltä räpiköi pois kun siis kylmää oli ;)

Joo... mutta nyt kahvin keittoon,

palailen pinoon vähän myöhemmin uudelleen.

t. K@tju kera poikakolmikon

Kommentit (11)

Täällä koitetaan skarpata ja nostella pinoa nyt vähän tiuhempaan ;)

Missäs kaikki muut on?!?!? HUHUUUUUUU!

Pähkikselle jaksamisia ja voimia! Toivottavasti isäsi pian paranee!

Siljalla alkaa olla kivat viikot jo, ihan melkein kateeksi käy ;)

On se vaan joka kerta niin ihanaa odottaa sitä ikiomaa nyyttiä ja kun sitten saa sen ekaa kertaa rinnalleen ja...

Joo... meidän Tuomas on vasta 3,5kk ja nyt jo haikeena muistelen :)

...kun ei vaan iskisi taas vauva kuume, voi tuo mies alkaa muuten vähän kieroon kattomaan ;)

Reilun kuukauden kuluttua olisi esikoisen 4v synttärit. Olen tässä jo vähän koittanut niitä suunnitella (kun tuppaa sitten muuten jäädä kaikki viime tippaan...)

Kutsukortit voisi nyt jo ihan ajoissa tehdä ja vähän neuvotella pojan kanssa ketä kaikkia kutsutaan (hän kai kutsuisi kaikki kylän lapset jos vaan voisi).

Meillä on ensikuussa 1v9kk neuvola Timillä. (oikeesti täällä meidän seudulla on siis 1v, 1v3kk, 1v8kk ja 2v neuvolat, mutta nyt ajoitettiin niin että saadaan samaan aikaan kun toisen pojan 4kk lääkäri. Kun siis lääkäri neuvola tuo 1v8kk meilläpäin.

Mukavaa on saada uusia mittoja. Kovasti tuo poika on kyllä kasvanutkin!

Tosin, en yhtään tuolla ruokahalulla ihmettele ;)

Meillä aamu alkaa siis niin, että sängystä poika menee suoraan jääkaapille ja haluaa banaanin. Sen jälkeen maitohörppy ja leipä odotellessa että puuro jäähtyy ja se iso kulho puuroa myös uppoaa vielä :) No muutoin sitten uppoaa ihan normi annokset, 2 lämmintä ruokaa, välipala ja iltapala.

On ollut kyllä lähes aina hyvä syömään ja syö enemmän mitä isoveljensä.

Loppuun tässä huhuilen vielä muita pinoon, missä on mm. TRUUTTA?!

Kaikki pinoon mars ;)

t. K@tju ja pojat

Jospa minäkin jotain viitsisin kirjoitella kun kerran muutkin ovat innostuneet. Ei tuo " yksinpuhelu" kauheasti innosta...

Pähkikselle hirveesti tsemppiä ja voimia! Ja Siljalle myös! Ei oo perhesuhteet aina helpoimmasta päästä.

Mitä Romi on kuullut? Sori, mut multa meni vähän ohi et mitä on tapahtunu...

Meillä menee ihan hyvin. Kovastihan tuo tyttö on uhmassa kun aina vaan puree/lyö/potkii ja muuten vaan ei ikinä usko yhtään mitään, mut ollaan tässä jotenki pärjätty :)

Masukin voi hyvin. Eilen neuvolassa sanottiin, et on jo kiinnittynyt mut ei vihjaillu et ois lähiaikoina tulossa... Ens viikolla lääkäri, ni ehkä selviää enemmän... Viikkoja mulla siis ihan kohta jo 36 kasassa.

Mekin ollaan nyt ens viikolla menossa ostamaan typylle isoa sänkyä jotta saadaan pinnis tulevalle vaaville. Toivottavasti siirto menee hyvin! Mielellään luen kokemuksia siirrosta jos joillain niitä on!

Tänää pitäis lähtee pimun kaa mummolaan ku mies lähtee kaveriporukalla mökille ryypiskelee koko vklopuks. Mut sitte se joutuuki mun seurana koko loppuraskauden kökkimään ilman oluen olutta... hih, hih ;)

Jep, jep, mut nyt ei muuta ku pikkuhiljaa pakkailemaan. Tulkaahan maatuskat langoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kiva kuulla että odottavat mammat voitte hyvin!

Pähkikselle paljon tsemiä!

En juurikaan ole viitsinyt meidän kuulumisia kirjoitella tänne palstalle kun kuultuani yhden jutun. Joten en nyt ainakaan hetkeen kirjoittele, ehkä myöhemmin kun ärsytys laantunut.

Kaikille oikein mukavaa kesää!

Eipä meitä taida kauheasti langoilla olla... Ehkäpä on kesälomat ja maatuskat kuluttaa aikaansa muualla kuin kotona tietsikan ääressä ;)

Me kun ei päästä mihinkään lähtemään kun miehellä ei oo lomaa... Eipä sitä kyl uskaltais pitkälle mennäkään kun ei tiedä koska tuo masu tuossa päättää poksahtaa...

Ei varmaan kuiteskaan ihan vielä, sillä tänään oli lääkäri ja ihan kiinteä oli ja pari senttiä pituuttakin. Ja onhan tässä viel vajaat 4 viikkoa laskettuun aikaankin!

Me sitten saatiin eilen vihdoin viimein aikaseks ostettua typylle iso sänky. Koottiin se samantien ja laitettiin pimu siihen jo nukkumaankin. Ei vaan tunnu viel kovin tykkäävän tuosta sängystä. Itkun kanssa sinne menee... :( Niin kauan on kaikki hyvin kunhan jompi kumpi istuu siel typyn huoneessa, mut heti ku nousee lähteäksen alkaa itku... Et ei siinä sängyssä varmaan mitään vikaa oo, mut ei vaan ressu tunne oloaan siinä viel turvalliseks tai jotain?!? Nytki päikkäreille sain vaa sillee et odotin kärsivällisesti vieressä tuolissa et pimu nukahti ja lähdin vasta sit. Kylhän tää nyt näin alkuun menee, mut toivottavasti tottuis siihen pian et vois taas nukahtaa ihan yksikseen!

Onkos muuten kukaan opettelemassa kuivaks jo tänä kesänä? Me ajateltiin yrittää, mut en mitään paineita ota.

Jospa sitte jatkais taas matkaansa. Paljon tehtävää ennenku pimu herää. Kuulumisiin!

Pitkästä aikaa.. On ollu hieman mieli maassa viime aikoina, mutta pakko tätä arkea on kuitenkin pyörittää, joten piipahdan nyt täälläkin. Niin, tää mun läheinen sairastunut on mun oma isä, eli olen stressanut asiasta aivan hirveesti. Nyt on sitten sairaudessa ja sen hoidossa tämmöinen " odotusvaihe" , jolloin ei varsinaisesti tapahdu mitään, seurataan vain tilannetta.

Ihan positiivisin mielin tässä kaikesta huolimatta ollaan, vaikka kyllä mä oon miettinyt elämän rajallisuutta taas useampaan kertaan..

Juhannus vietettiin mekin mökillä. Lapset keikkui ulkona aamusta iltaan, ja nukkuivat sitten yöt läpeensä kuin tukit. Toisin kuin aikuiset, jotka hölmönä valvoivat yötöntä yötä ihaillen..

Grilliherkkuja oon syönyt ihan liiankin kanssa, eikä nyt maistuiskaan muu kuin salaatti ja kevyet keitot. Nou moor makkara foor mii.

Mä olen ollut töissäkin tavallista enemmän, mutta heinäkuussa oon todennäköisesti aika vähän. Kunnes koittaa todellinen kesäloma (siis palkallinen) ja sitten pitäiskin mennä oikeesti takas töihin.. Johan tässä pari vuotta on kohta vierähtänytkin kotosalla. Karmeen nopeesti, ei voi muuta sanoa. :/

Eipä mulla nyt muuta tällä kertaa. Yritän käväistä välillä nostelemassa pinoa, joka muuten onkin aikalailla kuihtunut! Onneksi on Silja ja muutama muu (sorry nimet ihan hukassa..), jotka jaksaa kirjotella. Mukavia kesäpäiviä kaikille, sateista huolimatta.

Pähkis

Kiitos kaikille tsempityksistä. Kyllä täällä pärjäillään ja yritetään elää ihan " normaalisti" , eihän tässä oikein muutakaan voi. Onneksi nuo lapset pitää mukavasti arkea yllä. ;)

Me ollaan kohta puistoon lähdössä, joten ei kummempia turinoita tähän hätään. Aurinkoista päivää!

Pähkis

jos mammat luurailee linjoilla?

Järkyttävän hiostava ilma =/. Oltiin jo klo 8 pihalla ja hikoilin kuin pieni sika, kaikenkukkuraksi paarmoja oli sen verran että reilun tunnin jälkeen luovutettiin... Täällä kattotuulettimen alla on paljon mukavampaa ;). Koittakaapa tareta :)!

On vähän mammat heräillyt horroksesta :)

Tuli tänään nukuttua ihan hyvät päiväunet niin tässä se nyt sitten kostautuu, ei pääse sänkyyn nukkumaan kun ei väsytä yhtään. Tänään taas aamupäivällä tappelin Jessen kanssa, ihan tyhmistä asioista alkoi ja varmaan oli pientä nälän poikastakin pojalla joten kiukku vielä herkemmässä. Päiväunille sain pojan hirveen raivon jälkeen ja sit se heräs vajaan tunnin päästä, otin sitten viereeni sohvalle köllimään ja siinä jatkettiin vielä vajaa 2 tuntia :) On tuo syöminen vähän meillä nyt riidan aihe, tosin Jesse tossa ennen juhannusta söi lelujen ja lehtien kanssa ja nyt niitä ei ole niin varmaan siitä hermostuu. Mulla oli nimittäin kinder leluja sellasessa purkissa mitä Jesse katteli ja sain sitten ruoat sille syötettyä ja nyt sitten ne lelut on jäähyllä kun ei osannu Jesse enää niillä nätisti leikkiä niin syöminenkin on vaikeeta. Tais vähän tottua huonoille tavoille kun sai syödessä leikkiä :o/ Nyt on aika jännä kun ruoka ei uppoa edes houkuttelemalla, ennen kun sanoi että otetaan jätskiä tai keksiä jälkkäriks niin kyllä rupes poika syömään, enää ei syö, jää kyllä sitten ilman jälkkäriäkin. No mutta kyllä se aina jonkin verran syö että ei tässä nyt ihan hirvee huoli ole päällä.

Pähkikselle voimia isän kanssa. Mulla on myös sairas isä mutta ehkä eri tavalla, sillä on alkoholi ongelma ja se aiheuttaa hirveetä stressiä mulla, siskolla ja mun äidillä (ne on kyllä jo eronnut) mutta kun meidän isä soittelee välillä ihan älyttömästi siis esim. yks päivä se soitti mulle 10 kertaa joista vastasin viiteen ja ei sillä oikeesti ole asiaa, kunhan soittelee kun on niin yksinäinen olo. Sitten kun se on nyt taas työttömänä ja ei osaa niitä lappuja ja lippuja täytellä niin mulle vauhkoo niistä ja kun yritän neuvoa niin ei usko mitä sille sanotaan tai ei halua kuunnella. Mun veli on ihan kyllästynyt siihen eikä ole enää missään yhteyksissä, systeri on kans jo aika loppu, tai niin isäni on sanonut että kun ei se vastaa on aina niin väsynyt ja työn uurtama ja äidilleni ei voi soittaa kun on töissä tai sitten sen mies on tullut jo kotiin. Mulle voi siis aina soittaa blaah.... (minähän en ole koskaan kiireinen enkä väsynyt) tänäänkin taas soitellut mutta en ole vaan ehtinyt vastata ja näköjään illalla vielä kaheksan jälkeen kolme kertaa. Aivan älytöntä puhelin terroria. Mulla on kans välillä puhelin äänettömällä kun en kertakaikkiaan jaksa tai pysty puhua niin monta kertaa päivässä sen kanssa. Kuolemaankin se on tehnyt jo monta kertaa siis sanojensa mukaan, vaikea enää uskoa sen juttuihin kun tollasia hokee, ei sitä enää tiiä että koska se on oikeesti huonossa kunnossa. Välillä käy sitten sairaalassa lataamassa ittensä taas. Henkisesti tää on tosi raskasta mutta ei varmaan ole verrattavissa sun (Pähkiksen) stressiin.

Pitäis kai mennä kokeilemaan niitä unia josko vaikka pääsis uneen ennen kahtatoista ja olis reippain mielin taas huomenna.

T.Silja

Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia. Ekaks Pähkikselle lähettelen kovasti voimia sinne arkeen!

Juhannus meni meilläkin anopin ja apen mökillä, yöksi tosin kotiuduttiin, kun on vaan n. puolen tunnin ajomatka. Hirveesti hyviä anopin herkkuja tuli mässättyä ja isännän kanssa käytiin ihan kahden juhannussaunassa *luksusta*.

Muksujen kanssa on aika mennyt kuin siivillä, terveitä ovat olleet ja edelleen hyvin energisiä. Nyt tosin ihan parina päivänä olen huomannut ennenkuulumatonta yhteistyöhalukkuutta =O!? Iltaisin ovat jopa keränneet lelut omatoimisesti laatikkoon! Ehkäpä kasvatus alkaa vihdoin tuottaa edes jotain tulosta ;)?!? Raskaus on sujunut tässä sivussa ja masu on parissa viikossa kasvanut ihan järjettömästi (viikkojahan on nyt muistaakseni 21+2...). Sykkeet kaverilla huitelee 150 ja on kovin eläväinen tapaus. Yllättävän napaikoita ovat liikkeet jo tässä vaiheessa, en muista että edes tuplilta olisi näillä viikoilla saanut näin pahasti kenkää...

Siirtoa isojen sänkyyn suunnitellaan lähitulevaisuudessa, vähän jänskättää millainen trafiikki siitä syntyy... Täällä on varmaan ollut juttuakin, mutta kertokaa ihmeessä vielä omia kokemuksia ja vinkkejä mulle laiskalle pinoutujalle :)! Oletteko siirtyneet kertarysäyksellä vai pikkuhiljaa esim. ensin päiväunilla?

Mukavaa kesän jatkoa kaikille, toivottavasti pian tuosta taas kelit lämpenee ja kuivuu!

Ompa laiskoja mammoja taas liikkeellä ;)

Nyt on taas sateinen päivä niin passaa kirjotella pikkusen kuulumisia. Oli tänään neuvola käyntikin ja kaikki oli kunnossa, ja nyt taas tässä mässään karkkia samalla :b. Kauheeta kun ei yhtään sitten pysty kohtuudella syömään, tässä olin ihan pari kolme päivää ilman karkkia sen takia et kaikki olis hyvin neuvolassa ja nyt sitten antaa palaa vaan, voishan sitä vaikka sitten jatkaa tai syödä vähemmän mutta ei, pakko saada koko ajan lisää jos yhen ottaa.

Sykkeet oli 140 ja kuulema käväs 130. Sykkeiden perusteella epäilen että poika on tulossa, yhesti oli tyttö olo mutta se on jotenkin niin uskomatonta että tyttö tulis niin kyllä se vaan sitten tänään taas poika olo on aika vahvana. Mahakin on pienempi kun Jessen aikana ja onneksi on jo kääntynyt raivotarjontaan mutta kuulema voi kyllä vielä kääntyä poiskin.

Juhannus meni pohajanmaalla mökillä, oli tosi ihanat ilmat ja kaikin puolin mukava juhannus. Jesse oli reipas ja ihana poika tosin syömisen kanssa otin yhteen pariin kertaan ja hermokin meni yhesti että painelin sitten pojan kanssa mökkiin ja nukuttiin siellä parin tunnin unet ja sitten taas jaksettiin hymyillä :) Omat ruoat ei oikein maistunu Jesselle kun tietenkin grillailtiin ja muutenkin napsittiiin kaikkea muuta koko ajan niin meni rytmi vähän sekasin. Tosi mahtavasti Jesse nukkuikin siellä yönsä, yleensä kun nukutaan samassa huoneessa niin on niin levotonta mutta nyt en heränny yöllä kertaakaan. Ja hyvin on kyllä jatkunut kotonakin, Jesse nukkuu 21(-22)- (7-) 8 eli noin 11 tunnin unet vetelee. ei pitäis mennä liikaa kehumaan. Räkätauti vielä vaivaa pikkusen, niistää saa koko ajan mutta ei se muuten haittaa.

Mites muilla mammoilla on mennyt pienokaisten kanssa? Taidan tästä mennä kiehauttamaan vettä ja juomaan kupin teetä ja kattomaan eilisen bad girlsin.

Rattoisia lomapäiviä ja työpäiviä mitä nyt itse kullakin on :)

T.Silja rv 30+6 ja Jesse vekara

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat