Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Monesti vedotaan säähän, että nyt sataa ja plaa plaa.... Tai sitten ulkoillaan tyyliin, että 2-vuotias istuu vielä rattaissa ja mamma kävelee... Meillä molemmat lapset haluavat ulos jopa vesisateella! Lapset 2v. ja 4v. Joka päivä ulkoillaan aamusta pari tuntia ja iltapäivisin toiset mokomat. Mä tulisin hulluksi, jos kökkisin lasten kaa neljän seinän sisällä. Tänä aamuna käveltiin merenrantaan heittelemään kiviä. Lämpöä 11 astetta ja vettä satoi. Vastaan käveli ainoastaan perhepäivähoitajia lapsineen. Muut ilmeisesti pelkäsivät itsensä ja lastensa sulavan tuonne vesisateeseen. Ulkoilusta on kiittäminen lastemme erittäin hyvää motoriikkaa. Naapurin 2-vuotias kävelee kuin vauva, koska hänen ei koskaan anneta itse kävellä vaan mamma työntää rattaissa joka paikkaan :/

Kommentit (9)

Moni varmasti meidänkin pihassa miettii miksi en ulkoile lapseni kanssa enempää, kuin pari tuntia päivässä.

" Ikävä kyllä" olen äiti, mutta sen lisäksi myös isä tässä perheessä. Myös kokki, siivooja ja paljon muutakin...

Jostain on pakko repiä aika myös kotitöihin ja ruuanlaittoon, mikäli en tahdo syöttää lapselle vain purkkiruokaa.

Tänään aamupäiväulkoilu meni siis sisätiloissa sateen vuoksi: sain siivottua ja tehtyä ruuat - toivottavasti iltapäivällä päästään ulos ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tehdään pihatöitä, käydään lasten harrastuksissa, päiväteattereissa, uimassa yms. Itse karsastan todellakin pelkkää " ulkoilua" ikäänkuin se olisi ainoa autuaaksi tekevä asia. Meidän lapset ainakin saavat monenlaista virikettä päivän mittaan. Ja lapset samanikäisiä kuin ap:n lapset.

Mites ap kun kerroit heillä olevan niin erinomainen motoriikka, mutta mites tämä ulkoilu sitten tukee esim seuraavia osaamisalueita: osaavatko he uida? (omat lapseni osaavat - joskin vajaa 2-vuotias ei pysy vielä pinnalla kunnolla, mutta sukeltaa kuin norppa) Osaavatko he kirjoittaa, lukea (vanhempi siis)? (omani osaa) Osaavatko olla hiljaa teatterissa ja keskittyä (edelleen kyllä meidän lapsille)? Osaavatko soittaa instrumenttia tai harrastaa muuten musiikkia? (ja taas kyllä meidän lapsillemme) Osaavatko leikkiä ryhmässä liikuntaleikkejä? Jne. eli kyllä monenlaiset harrasteet auttavat kehityksessä - ei pelkästään tämä jatkuva ulkonaolo.

Toisina päivinä ollaan 6-8 tuntia ulkona. Rakennetaan katsos. Hyvää tekee koko perheelle levätä ja olla vaan kotona, kun aika paljon ollaan ulkosalla.

meillä 2 v prinsessaa ei saa ulos sateella. ei millään. enkä katso asian olevan niin tärkeä, että raivoitkulla väkisin puettaisiin vesisateeseen päästäksemme. vai onko se?

voisit tulla opettamaan hänetkin reippaaksi ja sateessa sulamattomaksi. kiitos.

kyllä lapseni osaavat kaikkea tuota paitsi että ei lue (vanhin siis täytti viime viikolla 4). Toki me tehdään muutakin kuin ulkoillaan, mutta ulkoilu kuuluu olennaisena osana päivittäiseen elämään. Möyrimme metsässä, vaihtelevissa maastoissa, uimme kesäisin ulkona ja talvella uimahallissa (kerran viikkoon vähintään). 4-vuotias osaa liukua ja osaa alkeisuintia. Teatterissa käymme avoimen kerhon mukana (kesäisin ei toimintaa). Mökillä puuhastellaan aamusta iltaan ulkona. Mitäs vielä kysyit? Unohdin jo, mutta pidän lapsiamme erittäin monitaitoisina ja ihan vain liikunnan ansiosta! 4-vuotiaamme luistelee, hiihtää ja ajaa ilman appareita. 2-vuotiaamme jopa ottaa keinussa itse vauhtia ja rakastaa jalkapalloa :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat