Vierailija

Älytöntä ostaa lapsille kalliita merkkivaatteita! Minusta äiti, joka kuolaa merkkien perään, on itsetunnoltaan epävarma rahan perässä juoksija, joka haluaa viestittää ympäristölleen: " Meidän perheessä on rahaa, katsokaa vaikka" . Samalla äiti luulee olevansa jotenkin trendikäs ja laatutietoinen, vaikka oikeasti ei ajattele omilla aivoillaan.

Minä ostan lapsilleni mukavia vaatteita, joista lapsi tykkää itse, merkillä ei ole väliä. Paitsi tietty sen verran, että mitään Timberlandeja ei meidän perheeseen tule.

Sivut

Kommentit (77)

Jos merkillä ei ole väliä, merkillä ei ole väliä. Jos sanot, että hyi hyi, en ikinä ostaisi ja ylenkatson niitä, jotka ostavat, on myös aika arvolatautunutta ja ahdasmielistä.

Eikö tuo nyt oo ihan sama mitä kukin päällään pitää? Sinä se varmaan saisit slaagit, kun tulisit meitin lasethuoneeseen. Tärväystä, mitä tärväystä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapseni päälle vaatteita HALPA-HALLISTA,kirppiksiltä, cittarista, h&m:ltä, lindeksiltä, prismasta yms... mistä vain halvalla saa!!! mitä panostaa lastenvaatteisiin kun lapset kasvaa niin nopeaa että ne jää sitten " käyttämättä" ??? kysyn vaan? ja jos úusi lapsi tulee niin haluan hänelle ostaa uudet vaatteet sitten. en ikinä maksaisi lasten housuista yli 15 euroa, en ikinä! eikä paidasta yli 8e! enkä bodista yli 8 euroa! kengissä raja on 20e! mutta talvella ostin tyttärelleni haalarin halpa-hallista. varmaan lähes kaikki tutut kysy että mistä noin hieno haalari! ja näin kävi myös erään tunikan kohdalla:) siis ihan tosi. että hienoja vaatteita on myös halpa-hallissa!:)

just sama vaikka olis *pska* merkkinen kunhan on vaan nätti vaate ja puhdas ja ehjä.

t. nuori äippä joka käyttää rahansa järkevämpään kuin pröystäilyyn.

koska ovat hyvälaatuisia ja pysyvät siisteinä ja " kuosissaan" vaikka niitä kuinka pesisi. Ja koska tyttömme on tosi hoikka niin hänelle ei vaan löydy housuja (jotka pysyisivät päällä) esim. Name It:n mallistosta mutta esim. Burberryn housut ovat kapeahkoa mallia ja sopivat tytölleni. Niitäkin saa onneksi ilman ruutukuosia. Ylipäätään paljon merkkivaatteita löytää ilman isoja logoja tms... kunhan näkee vähän vaivaa.

Ja moni vaate jää kovasta käytöstä huolimatta uudenveroisena seuraavalle käytääjälle.

Eriasia on mitä kukakin luokittelee merkkivaatteeksi. Itselleni niitä ovat mm. Kenzo, Donaldson. Lili Gaufrette, Burberry ja tavallisempia " ei niin merkkivaateita" Marc O' Polo, Elle, Timberland, Ticket toki meiltä löytyy myös jotain H&M:n ja Lindexin vaateita mm. Bamse, Nalle Puh, Snoopy yms...

Meillä on kaappi täynnä ko. merkin housuja jotka pyörivät meidän lasten päällä, mitoitus on tehty joillekin tuplasti omien lasteni kokoisille Jenkkikakaroille. Kyseinen merkki ei tosiaankaan ole suomessa mitenkään kallis enkä ymmärrä miksi sitä pidetään jotenkin hienona.

Suurin osa vaatteista on kierrätyskamaa ja se riittää, että on ehjää ja puhdasta. Toivon, että lapseni sisäistävät ekologiset arvot pinnallisuuden sijaan. Yks hailee, jos jollakin on päällä jotain purperryä, en ole edes kuullut moisesta merkistä =)

kun lapsilta löytyy niin Timberlandia, Benettonia, Mexx:iä, Dieseliä, esprit:a Polarn o. Pyret, kuin sitten H&M:aa, Kapp' ahl:a ja Lindeksiä. Näin Marimekkoa unohtamatta. Noita NameIt-vaatteita ollaan kyllä vältelty koska pari esikoisella aikanaan ostamaamme paitaa todellakin venähtivät niin että huono maku jäi.

Itse tykkään lastenvaatteita ja minusta kivoja vaatteita löytyy ihan merkeistä kuin merkeistä. Eli minulle enemmän merkitystä on vaatteella itsellään, muutamankin kerran olen jättänyt jonkun kalliimman vaatteen ostamatta kun olen löytänyt HenkkaMaukalta samatyylisen mutta kivemman (tai yhtä kivan mutta edullisemman). Toki ostoksia tehdään varallisuuden mukaan, eli jos tulot olisvat pienemmät niin varmaan karsittaisiin noita tyyriimpiä vaatteita pois. Sivuhuomautuksena vielä että meillä esim. Timberlandin ja Dieselin vaatteet ovat lähestulkoon kaikki miehen ostamia. Hänestä on vaan kiva hankkia pojalle jotain " miehekkäitä" vaatteita enkä viitsi mennä valittamaan vaikken itse ehkä noita summia olisi kyseisiin vaatteisiin laittanut.

Tietty jos talous tekee tiukkaa niin silloin kalliides merkkivaatteiden ostaminen lyhyttä käyttä varten tuntuu oudolta. Varmaan huvittaisi kuunnella kaveria joka valittaa ettei ole ruokaan rahaa jne ja lapsi siinä vieressä Burberryissään ihmettelee...

koska ne on todella hyvälaatusia, ajattomia ja kauniita vaatteita. Ja rakastan niitä perusvärejä, punaista, sinistä ja valkoista pienellä tytöllä.

Niin ja saan ne siis huutiksesta edullisemmin ja myyn ne sitten siellä eteenpäin. Toimii!

eikö niitä kehtaakaan pitää? Ostin, kun oli nätit eikä mielestäni ollenkaan kalliit, markettisandaalit olisivat hyvin saattaneet maksaa saman, mutta kun nyt oltiin vaatekaupassa, niin ostin samalla. Muut kuteet ovat tuota sallittua Name It:iä, voinko liikkua julkisesti lapseni kanssa?

Nimim. Oho, ökyilinkö vahingossa?

Jos jollain on niin paljon rahaa niin miksi niitä ei saisi ostaa? Taitaa olla kateus joka on tällä palstalla siirtynyt vallitsevaksi. Asiallisille kysymyksille lapsista ei ole enää tilaa vaan keskustelu on Ellen Jokikunnas, Vuitton ja

Burberry -tasoa. Mitä tekemistä näillä asioilla on lasten kanssa?

Harmittaa kun sellaisiin lapsia koskeviin kysymyksiin ei saa keneltäkään kommenttia mutta kun joku kirjoittaa mainituista aiheista niin johan kaikki lukevat. Siksi itsekin kirjoitan tämän vastauksen tähän koska muualta sitä ei lukisi kukaan.

Ja mehän ollaan siis automaattisesti köyhiä juntteja tietty. ;-) Kyllähän nyt kaikki laittais rahansa lasten vaatteisiin jos vain sitä olisi, eikö?

Mulle tulee oikeesti vähän vastenmielinenkin olo kun olen joskus vilkaissut huutonetin keskustelupalstaa. Kuinka " lapset ovat syötävän söpöjä yms." Ykskin äiti ei voinut sille mitään, että tunsi " jotain kummaa" tyydytystä kun tiesi, että lapsella on hiekkiksella parin sadan euron farkut. :-O

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat