Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Sivut

Kommentit (24)

Lainaus:

Aika usein saa , ainakin meillä . Phmaksuthan lasketaan tulojen mukaan ei sen onko yh vai parisuhteessa .

Keillä teillä?

Enpä usko tuttavapiirini perusteella yksinhuoltajien saavan sen useammin ilmaista päivähoitoa kuin kahden vanhemman perheidenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tiedän 3 yh äitiä, jotka ovat kotona päivisin ja lapsi hoidossa. yhdellä on hyvä syy pitää lapsi hoidossa, mutta nämä kaksi muut ovat energisiä ja nuoria n. 30v. ja heidän lapset kokopäivähoidossa ja saavat 3 ruokaa ilmaiseksi, kun hoitomaksu on 0 euroa.

edes kesälomaa ei annettu lapsille. mielenterveys ongelmia ei ole, kun sillä yhdellä jonka hoidon hyväksyn. isätkin tapaavat lapsiansa.

riippuu tuloista ja yh:t usein jopa suhteellisesti huonommassa asemassa kuin kahden huoltajan perheet, jos hiukan parempituloisia esim. tienaa 3800 e /kk.

Jos kaksi huoltajaa tienaa yhteensä 3800 e on maksut pienemmät. yh taas maksaa täydet.

En tiedä miten nyt muuttui, kun jossain muistan nähneeni että tuo yksinhuoltajien kovempi tuloporrastus olisi poistettu - aiemmin siis keskituloinen yh jolla ainakin yksi kouluikäinen maksoi enemmän kuin vastaavat tulot hankkiva perhe, jossa kaksi vanhempaa.

maksut meni ennen uudistusta.3 lasta ja koululaisia ei perhekokoon laskettu.Asumistukeakaan en saanut kun oli alle 20e summa minkä olisin saanut.Elarit on sen minimi 118,16e.

Nyt kun uudistus tuli ja koululaisetkin lasketaan perhekokoon,niin maksut aleni 80e.Oli kyllä kiva yllätys.Tulot siis pysyneet samana muuten.

Anna mun nauraa.

Hoitais edes joskus lastaan, olis edes koskaan nähnyt sitä, niin olisin tyytyväinen.

Ja niin: maksan hoitomaksuja. Niinkun muutkin sanoi; tulojen mukaan.

Minä maksan täyttä päivähoitomaksua lapsista, tuloni reilu 3000 e/kk. En saa mitään muuta tukea kuin lapsilisiä. Ex maksaa kitsaasti elareita, koska muka väittää osallistuvansa lasten kuluihin, joten ne ovat melkein yhtä tyhjän kanssa.. Eläminen on kalliimpaa kuin parisuhteessa, koska kaikki menot pitää maksaa yksin ja asuntokin pitää silti olla riittävän kokoinen. Silti minulla on ollut varaa kustantaa lapsille harrastuksia ja matkustellakin heidän kanssaan. Kaikki ihan itse ansaitsemillani rahoilla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat