Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaksi kuukautta pitää sinnitellä, sitten pääsen töihin ja tilanne korjautuu samantien jos ei nyt kamalaa laskua saada aikaan..

Tonni kuussa yli varojemme menee, ja kenelläkään tutulla ei ole varaa vipata tonnia kuussa, heille ollaan vipattu kyllä satasia useinkin kun tilanne on ollut toisin päin.

Kommentit (12)

Ostin kuukausi sitten uuden Audin, ja vannoin, etta nyt pidan tiukempaa taloutta edes vahan aikaa... Eilen jo hurahdin lentokentalla alen sokaisemana korkokenkiin ja Mulberryn laukkuun, joten selvastikaan ei minkaanlaista itsekontrollia mulla :-(

Vierailija:

Lainaus:

Hoitovapaan alkaminen on selitys ja luottokorttien vingutus miltei entiseen tapaan. Laskut tulee aina kuukauden jälkikäteen. Ehkä suurin ongelmavyyhti on lähtenyt siitä kun miehellä ei ole työpaikan puolesta luottokorttia, vaan käyttää omaansa, ja edustuskulut voi olla jotain 10000 euroakin kuussa, näennäisesti rahaa siis voi olla paljonkin. Eikä olla osattu laittaa näitä " käytettyjä" rahoja sivuun alkuun, kun alussa kulut oli järkeviä summia joista selvisi milloin tahansa. NYt säästötkin on kohta käytetty ihan elämiseen. Ja mies unohtelee tehdä näitä kululaskuja tämän tästä.

Matkoja on tehty ja bensat maksaa, ehkä liikaa hankintoja on tehty kotiin.

Enkä minä osaa olla ostamatta vaatteita ja kaikkea pientä. Ruokakuluissakin säästetään arjessa mutta viikonloppuna tuhlataan herkkuihin. Ehkä liikaa, kun ruokaan menee noin 700 euroa kuussa (4 henkeä)? Ja ravintolakäynnit päälle (viikottain vähintään kerran perheen kanssa).

Olen kaksi kuukautta yrittänyt köyhäillä, mutta aina se epäonnistuu, kun säästän toisesta tuhlaan huomaamattani toisessa päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulle autto se etten käy enää marketeissa yms isommissa kaupoissa, vain lähi siwassa tai lidlissä mistä ei saa ku pakolliset ja kaupassa käydään enää vaan 2x viikko eli mun on pakko suunnitella mitä ostan enkä mätki tavaraa vaan summan mutikassa kärryihin.

Luulitte siis olevanne rikkaita mutta ette sitten olleetkaan.

Nyt vaan nöyrästi Excel auki ja sinne summia naputtelemaan. Ja se holtiton kulutus seis.

Hoitovapaan alkaminen on selitys ja luottokorttien vingutus miltei entiseen tapaan. Laskut tulee aina kuukauden jälkikäteen. Ehkä suurin ongelmavyyhti on lähtenyt siitä kun miehellä ei ole työpaikan puolesta luottokorttia, vaan käyttää omaansa, ja edustuskulut voi olla jotain 10000 euroakin kuussa, näennäisesti rahaa siis voi olla paljonkin. Eikä olla osattu laittaa näitä " käytettyjä" rahoja sivuun alkuun, kun alussa kulut oli järkeviä summia joista selvisi milloin tahansa. NYt säästötkin on kohta käytetty ihan elämiseen. Ja mies unohtelee tehdä näitä kululaskuja tämän tästä.

Matkoja on tehty ja bensat maksaa, ehkä liikaa hankintoja on tehty kotiin.

Enkä minä osaa olla ostamatta vaatteita ja kaikkea pientä. Ruokakuluissakin säästetään arjessa mutta viikonloppuna tuhlataan herkkuihin. Ehkä liikaa, kun ruokaan menee noin 700 euroa kuussa (4 henkeä)? Ja ravintolakäynnit päälle (viikottain vähintään kerran perheen kanssa).

Olen kaksi kuukautta yrittänyt köyhäillä, mutta aina se epäonnistuu, kun säästän toisesta tuhlaan huomaamattani toisessa päässä.

Ette osta mitään muuta kuin täysin pakollisen. Ei MITÄÄN! Ei ulkonasyömistä, ei leffoja, ei huvitteluja jne. Mistä ihmeestä teillä tulee tonnin miinus? Kysyn paitsi uteliaisuuttani, myös siksi ettei teitä oikein osaa auttaa ennen kuin tietää mistä noin hulvaton reikä syntyy.

Jos mies ei löydä pikaisesti jotain tonnin kuittia jostian mitä ei ole vielä hakenut. Saa siis rahat aina jälkikäteen. Maksaa ensin itse, ja sitten hakee ne. Ehtii, jos ehtii, luottolaskun eräpäiväksi.

En haluaisi alkaa köyhäilemään ruoan terveellisyyden kustannuksella. Vaatteissa ja kaikessa kahvilamenoissa pystyisin kenties säästämään pari sataa, jos en käy missään tai myyn jotain tarpeetonta ja ostan käteisellä.

Vaikeaa kun ei asu korven keskellä vaan kauppakeskuksen vieressä jossa heräteostoksia syntyy.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat