Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Nyt alennusmyyntien aikaan olen alkanut miettimään, että missä iässä lapsille ei enää pueta esim. välikausihaalaria tai talvihaalaria.

Peuhaako esim. vielä 4-5-vuotiaat vesikelillä/ lumessa niin innokkaasti että kaksiosainen puku olisi epäkäytännöllinen. Luulisin niin, ainakin oman villiviikarini osalta. On vaan todella pitkä lapsi, joten kokohaalarit ovat hieman koomisen näköisiä " vanhan" lapsen päällä.

Kommentit (12)

oli keväällä sekä kaksiosainen että yksiosainen haalari ja poika itse halusi aina pukea päälleen yksiosaisen. Ja syynä oli se, että se on helpompi pukea itse. Niinpä tuo poika saa ensi talveksi ihan varmasti yksiosaisen toppahaalarin.

Nuo haalarit ovat eskariin/päiväkotiin ulos. On nopeampi pukea ja pitää paremmin vesi/lumileikeissä. Muuten käytetään jo paljon kaksiosaisia pukuja. Lapsi itse ei haluaisi haalareita, mutta siihen on sopeuduttava.

Kouluun sitten ollaan jo laitettu kaksiosaisia pukuja, vaikka monella on vielä sielläkin haalareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin meillä on ollut jo kahtena talvena toisena asuna vielä 2-osainen toppapuku. On siistimpi kyläilyreissuille yms. ja varsinkin jos haalari on märkä hoitopäivän jälkeen niin kauppareissulle/kylään on kivempi pistää 2-osainen asu, jos sillä ei peuhata.

Meillä poika pistää kans niin menemään, että päädyin vieläkin hoitoasuksi haalariin ja varmaan vielä muutaman vuodenkin. Takin alle menee aika helposti kuitenkin villissä menossa lunta.

ei silloin " kinunnut" vielä takkia ja housuja.Tyttö tykkäsi käyttää mekkoja sisällä ja tuonne haalarin alle sai mekon paremmin laitettua kuin housuihin.Siksikin kai tykkäsi haalarista(oli muuten 134cm:n haalari,meilläkin tytöt pitkiä!)!!

Välikausivaatetuksena taisi eskarisyksynä pitää vielä haalaria,sitten keväällä oli jo takki ja housut.

Ei varmaankaan halua sitä pitää, kun isosiskollakaan 6v ei ole. Ei olisi enää keväälläkään halunnut. Helpompi lähteä kotoa tarhaankin pelkässä takissa. Olemme siis varautuneet takeilla ja housuilla, alesta en tänään löytänyt hinta/laatusuhteeltaan oikeaa haalaria. Talveksi molemmat saavat kyllä haalarin. Keväällä märässä lumessa huomasin, että takin helma kastuu aika pahasti...

Talvihaalareita tosiaan näkee paljon vielä koululaisillakin. Meidän ekaluokkalaisen koulukavereilla taisi olla talvella haalareita ja kaksiosaisia suurinpiirtein 50/50. Oma tykkäsi haalarista koska se oli nopeampi vetää päälle välkälle lähdettäessä ;)

Sen sijaan välikausipuvut ovat koululaisilla sitten jo järjestään takki ja housut -tyyliä koska niitä housujahan ei tarvitse koulussa riisua ollenkaan. Eskarissa meillä vielä oli esikoisella myöskin välikausihaalari mutta kakkoselle joka ei esikoisen viimeiseen välikausihaalariin enää mahdu taidetaan laittaa jo eskariin kaksiosainen vaate, varsinkin kun eskari on koulun tiloissa toisin kuin esikoisella.

Alle eskari-ikäisillä minusta haalari on ehdottomasti paljon kätevämpi: se on lapsen helpompi pukea itse ja sillä saa möyriä ihan niin paljon kuin haluaa + että se kätkee paljon paremmin alleen melkein mitä tahansa muuta vaatetta. Toki noita kaksiosaisiakin näkee jonkin verran mutta kyllä meilläpäin valtaosalla päiväkotilapsista on haalarit.

Ja näin muutamasta syystä:

- on helpompi vähentää turhat yläosat pois, jos on sattunut pukemaan liikaa päälle

- ostan Reimaa, jossa housut tulevat niin korkealle henkseleiden kanssa, ettei ole vaaraa lumen/veden kulkeutumisesta iholle

- tyttö tykkää itse 2-osaisista

- sitä takkia voi käyttää muidenkin housujen kanssa esim. autollisilla kauppareissuilla sammareiden/farkkujen kanssa, jolloin en ole joka vuosi enää ostanut ns. hienompaa takkia ollenkaan. Pelkkä haalari ei ole kovin " hieno" pukea esim. kutsuille hameen kanssa. Riippuu tietysti, miten " sporttinen" tuo takki on

- ja vikana suurin syy: meillä on kaksi tyttöä ja päivittämällä vain housut saan hyvin asun vielä kakkosellekin. Takki kun ei yleensä ole mennyt oikein miksikään, housuissa saattaa olla kulumaa polvissa ja punteissa (menevät hyvin kakkoshousuina vielä).

ja oikein kaipaa haalaria juuri nyt (!) kun keväällä ja talvellakin käytettiin aika paljon takki+housut yhdistelmää. Joten luulen, että vielä ainakin ensi talvena meillä on haalari käytössä toisena pukuna.

Ikää neidillä in pian 7 eli menee syksyllä kouluun. ostin kevään alennuksesta hänelle ens talvea varten 2 osaisen puvun. Viime vuonna ostin jo välikausipuvun 2 osaisena, mutta eipä oo neiti haalaristaan tähän mennessä valittanu että kyllä varmaan ainakin kouluikään asti lapset pitänevät haalareita ilman mutinoita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat