Vierailija

Odotan ensimmäistäni ja nyt haluaisinkin kuulla yhden parhaimmista vinkeistä jonka itse olet saanut koskien lastenhoitoa tai miksei myös raskaanaoloa.

Sivut

Kommentit (30)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...anna miehen hoitaa vauvaa omalla tavallaan äläkä arvostele ja opeta ja vahtaa vieressä!!! jätä ihan reilusti vauvaa ja isää kahden kesken ja luota että pärjäävät!!

pitäis saada sitä ja sitä aikaiseksi! keskity vain vauvaan.

TOSIN voit ottaa joskus omaa aikaa ja käydä jossain esim. harrastuksessa ja isä hoitaa silloin vauvaa ja antaa tarvittaessa sitä korviketta, se ei maailmaa kaada!

mutta siis että vauvan kanssa yhdessä ei kannata yrittää sen erikoisempia!

*toisekseen jos joudut järjestämään kastetilaisuuden itse niin leivo valmiiksi pakkaseen hyytelökakut, pikkuleivät jne. helpottaa hirveästi!

*sairalaassa vie lapsi hoidettavaksi hoitajille (etenkin öisin) ja ne tuo lapsen vain syömään silloin kun tarvii!! nuku niin paljon kuin ikinä pystyt!!

*älä hanki kaikkea ennen lapsen syntymää vaan odota että näet tarvitko edes niitä sittereitä jne...

*käytä kestovaippoja kohtuudella älä stressaa niistä esim reissussa, käytä suosiolla kertiksiä...

nämä olivat ihan omasta kokemuksesta. suurempia viisauksia en muistaakseni itse kuullut ennen esikoista... :)

Opettele tuntemaan vauvaasi, kuuntele omia tuntemuksia. Imetyksestä ei saa ottaa paineita, jos ei suju, on korvikkeet keksitty.

Sotku kotona ei tosissaan haittaa mitään.

Jos vauva " inisee" sängyssään älä heti ryntää sinne, saattaa nukahtaa uudeleen tai älisee unissaan. Kyllä kutsuitkun tunnistaa.

Tärkein: Älä missään nimessä tule pyytämään täältä tuke tyyliin: tein vauvan kanssa näin, onko oikein. Saat paskaa niskaasi ja pahan mielen :)

ONNELLISTA ODOTUSTA JA NAUTI VIELÄ KUN OLET ILMAN LASTA!

Nauttiminen on erilaista lapsen kanssa.

Usein maito nousee kunnolla rintoihin vasta parin päivän päästä synnytyksestä, itselläni aina vasta viidentenä päivänä. Kannattaa ostaa kotiin varoiksi korviketta ja tuttipullo, vaikka aikoisikin täysimettää. Ihan vaan henkiseksi tueksi just in case....

Keskity vain vauvan hoitoon, rentoisumiseen ja nukkumiseen. Muu elämä ei lopu ympäriltä, mutta kannataa sulkea korvat ulkopuolisten toiveilta. Alussa pitää imettää tiheään, mutta ei stressaantua imetyksestäkään. Kiinteitä ruokia ei kannata aloittaa hedelmäsoseilla. Itse olen antanut niitä isommallekin vain puuron seassa. Esikoisen kanssa kiinteiden kanssa tuli mokattua, toisen kanssa sujuu selvästi helpommin. Puhukaa etukäteen miehen kanssa selväksi asioita. Mies usein odottaa, että nainen on tehnyt kotona kaikki kotityöt, onhan vaimo kaiket päivät kotona. Vaimo taas odottaa, että mies ottaa vastuun vauvasta ja kotitöistä töistä tultuaan, jotta saisi nukkua. Kun vielä seksiäkään ei heti saa, on sukset ristissä, ja ihana vauva-aika riitelyä miehen kanssa.

Kannattaa ostaa apteekista sellainen pieni niistäjä, jolla voi imaista sieraimet tyhjiksi. Ja apteekista saa myös keittosuolatippoja, jotka avaavat sieraimet.

Luota itseesi ja omiin vaistoihisi.

Nuku AINA kun voit!

Neuvolantäti antoi minulle neuvon " että jos sekasotku kotona alkaa vaivaamaan, katsele ylemmäksi, eläkkeellä sitten ehtii siivoamaan."

nauti joka hetkestä, älä odota seuraavaa kehitysaskelta, vaan keskity aina nykyhetkeen.

Älä jämähdä 4 seinän sisälle, rohkeasti perhekahviloihin, mammaporukoihin jne.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat