Seuraa 

4½ kk vauva on täysimetyksellä muuten, mutta olen nyt alkanut antamaan illalla juuri ennen nukkumaanmenoa korviketta pullosta. Syinä mm. nukahtanut aikaisemmin vain tissille eikä hyväksynyt pulloa. Nyt siis nukahtaa itsekseen ja näin saan pullon kelpaamaan, kun on tarvis.

Olen antanut tetrallisen 2 dl kerralla. Juo kaiken ja nukahtaa aika helposti. Tuntuu kuitenkin, että poika joisi enemmänkin. Tuttipullosta maito taitaa tulla niin paljon helpommin kuin rinnasta. Meneeköhän maha liian täyteen, jos poika saisi imeä maitoa pullosta niin paljon kuin haluaisi?

Herää yöllä nykyään syömään yleensä kaksi kertaa. Joskus 3 kk iässä heräsi vain kerran. Heräilisiköhän yöllä vähemmän, jos antaisin pullosta enemmän illalla? Tiedän kyllä, että pääsemme helpolla kun herää vain kaksi kertaa yössä syömään, mutta kuitenkin. En oikein uskalla noin vain kokeilla, kun se 2 dl kerralla tuntuu jo niin suurelta määrältä. Tosin eihän sitä tiedä paljonko poika saa rinnoista maitoa kerralla..

Vähän sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte :)

Kommentit (4)

Itse olen myös täysimettänyt, mutta 6 viikon iästä lähtien olen myös lypsänyt maitoa pulloon, jotta vauva joisi aina siitäkin. Nyt olen parin viikon aikana totutellut vauvaa myös korvikkeelle.

Hän ei ole koskaan juonut korviketta yli 120 milliä kerrallaan. Siksi minusta taas tuntuu isolta määrältä tuo 200ml. Uskon silti kyllä, että vauva juo sen mitä tarvitsee. Eli jos sinusta tuntuu, niin etköhän voi antaa enemmänkin korviketta. Toisaalta en usko että määrä olisi paljoakaan yli tuon 200ml. Ja en usko myöskään, että tuota määrää lisäämällä yöt paranisivat. Nälkä ja herääminen kuin ei välttämättä liity toisiinsa. Meillä ollaan nukuttu välillä jopa 10 tuntia heräämättä (ja ihan imetyksellä), välillä taas heräillään useita kertoja syömään.

Tytteli-83

..juo maitoo vain n140ml kerralla, mut iltaisin velliä menee kevyesti 160ml (tulee nopeempaa) ja siihen voi mennä lisäksi petissä vielä 100ml maitoa (iltatankkausta), eikä mahaansa valita JA huolimatta tästä määrästä herää 1-2 kertaa yössä. Tosin nukkuu 12h.

Kaverin kolmekuinen poika vetää joka syötöllä 200ml.

Ohjeena tuohon vastikkeen antoon neuvolasta: "vauva syö sen minkä jaksaa" eli harvinaisempaa varmaan tuo ähkyyn syönti. Ilmaa taas pullosta tulee vatsaan, joka voi aiheuttaa mahakipuja eli röyhtäytää pitää hyvin, jos tuntuu, et vatsa menee kipeäksi.

Rinnasta ei tule niin helposti maitoo ja määrähän vaihtelee (pumppausmäärä ei sama kuin mitä vauva saa imemällä ja vauva voi olla pienellä pumpatulla määrällä tyytyväinen vähän aikaa), mut se sulaa nopeemmin ja siksihän tissivauvat yleensä syövät useammin.

Meillä tyttö välillä herää vaan kerran yössä, mut alkaa huomata, että kun iso on, niin kaipaa jo kiinteätä evästä. Syöttöväli päivisin tuolla 140ml n. 2,5h. Mut siis iltatankkauksen jälkeen menee n.5h ja sit syö ja nukkuu n.4h ja sit syö ja nukkuu taas muutaman tunnin.

Mut voi olla vaikeaa saada tuota toista syöntiä pois ennen kiinteiden aloittamista, koska nythän vauvalla on vaan koko ajan kasvava ruokahalu. Tsemppiä kuitenkin! Vähällä selvitään vielä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3,5-kuinen vauva on pelkällä korvikkeella ja syö noin 220 ml kerralla, joskus jopa 250 ml. Ei kai siitä haittaakaan olisi, jos vauvasi söisi masun täyteen illalla?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat