Vierailija

Mitä teidän alle 1v.ruokavalioon kuuluu?

Kommentit (7)

Kyllähän sen lihan voi tosiaan keittää, itse olen tehnyt soseet niin simppelisti, että laitan samaan kattilaan perunaa, porkkanaa yms. juureksia / riisiä / pastaa ja sitten kypsymisen loppuvaiheessa lisännyt lihan: tuoretta tai pakastekalaa, broileria tai jauhelihaa yleensä. Tietty jos laittaa vaikka palapaistilihaa, se vaatii pidemmän kypsymisajan. Mausteeksi vaikka vähän sipulia ja yrttejä. Myös maustepippurit ja laakerinlehdet antavat kivasti makua soseeseen. Ne otetaan ennen soseutusta (tai näin isoilla vauvoilla mössäystä) pois.

Tai siis tietty valmiiksi maustetut lihat on suolaisia ja niissä on muitakin säilöntäaineita sun muita ei-suositeltavaa, mutat kyllähän vauvan ruokaa muuten maustaa voi!

Pannulla paistamista ei jostain syystä suositella, en nyt muista mikä se syy oli. Ei se nyt varmaan järkyttävän vaarallista ole, varsinkin kun ne määrät ovat kuitenkin tosi pieniä, minkä joku 5-kuukautinen lihaa syö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä sulle on neuvolassa sanottu??

1- vuotias syö samaa ruokaa kuin muu perhe.

9 kuinen syö aikalailla ruokasaa ruokaa, ei niinkään tartte soseita. Syöhän lapsi puuroa; se on viljaa. Siis samaa kun leipä. Ja kai sää jotain sormiruokaa jo tarjoat?

En tiedä mitä tarkotat pannulla paistetulla lihalla? Tuskin pihviä, sitä parin kuukauden kuluttua kun vuoden ikänen.. Mutta jauhelihaahan on noissa kaupan valmissoseissakin, eikö?

Ruuan voi myös kypsentää keittämällä, hauduttamalla tai uunissa.

Leivässähän on kuitenkin suolaa, että voikohan sitä alkaa missä iässä maistattamaan? Kaurapuuroa syö kyllä. Lihat saanut purkkiruuista tähän asti, mietin vaan että voisikohan antaa pannulla paistettua kanasuikaleita/paistijauhelihaa.. Ei tietenkään maustettuna.

Mutta neuvola on tulossa, joten pitää tarkentaa siellä sitten.

ap

Olen antanut omalle 5kk vauvalle pannulla paistettua jauhelihaa ja kanaa! Mitä pahaa siinä on? En ole tiennyt! En tietenkään ole maustanut!

leipää joskus, yleensä jotain kovaa palttoonnappia tms., jotka on kyllä tosi suolaisia, mutta eipä niistä paljon mahaan asti mene, enimmäkseen taitaa mennä muruiksi ympäristöön, mutta saapahan nakertaa. Joskus olen antanut pieninä muruina sämpylää. Suunnitelmissa on tehdä vauvalle suolattomia sämpylöitä pakkaseen, mutta toistaiseksi on ollut suunnitelman asteella, kun kerran leipää ei kuitenkaan mene kuin murusia kerrallaan.

Pannulla paistettua lihaa en ole vielä antanut, tähän saakka olen laittanut soseita, joissa liha on keitettynä seassa. Tänään tein ekan kerran vauvalle omat, suolattomat lihapullat uunissa. Eli lisäsin suolan taikinaan, kun olin ottanut vauvan annoksen erilleen. Oli kiva syödä samaa sapuskaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat