Vierailija

kolmikymppisenä, vauvakuumeisena, elämää nähneenä vakaassa hyvässä parisuhteessa olevana naisena? Tarvitsen apua ison päätökseni kanssa!

Kommentit (9)

asia on eri jos yhdessäkään työsopimuksessa lukee sijaistettavan nimi, mutta tällöinkin virka pitää antaa sijaiselle (jos on siis toistuvasti sitä täyttänyt) virka täytetään kun paikka vapautuu (tai vastaava paikka). Paikan saa se, joka on ollut työnantajan palveluksessa pisimpään vastaavassa työssä. Kunnalla esim. siivooja ei voi saada lastenhoitajan paikkaa vaan siis paikan saa se, joka on ko. työtä pisimpään tehnyt.

Soita huomenna luottamusmiehellesi tai liittoon, he tietävät. Itse aikoinani otin asioista hyvinkin paljon selvää ja jo työni puolestanikin joudun näitä nykyään selvittelemään.

Mulle tehtiin 13 sopimusta ennen kun aloin selvittämään ja kas, vakinaistettiin äitiyslomalla! Sinuna jäisin odottamaan, raskaus ei ole este jos kerran tähänkin asti olet työtehtäväsi suosiolla suorittanut. Jos sopimustasi ei jatketa koska olet/olisit raskaana on sekin laitonta.

Sainkin sen sitten esikoisen mammaloman aikana. Vastaan kysymykseesi että joo, odottaisin. Virka on loistava " suojatyöpaikka" näin epävakaana työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä töitä tekevälle aina löytyy. Voitko edes olla varma, että tuo virka on sitten sinun? Nimimerkillä Suullisen sopimuksen vakituisesta työpaikasta aikanaan tehnyt, äitiysloman ja hoitovapaan välissä pitänyt, tällä hetkellä muualla työssä oleva, kun kaikki ei mennyt niin kuin piti...

.. en osaa sanoa, tulisiko virka olemaan mun, mutta kyllä mua harmittais aivan rutosti, jos jäis muutamasta kuukaudesta kiinni. Mutta enhän mä VOI tietää, raskautuisinko ees jos heti yrittäisin raskautua, mutta silti.. ehkä on viisasta odottaa.. hölmöä sinänsä.

Tuntuu, että mun aika olis jo, perkele! ap

Tiesin saavani viran jossain vaiheessa. Oli vain ajan kysymys, miten virkoja tuli auki ja miten ne täytettiin (ts. kuka sisältä haki ja kenen virka taas tuli auki...) ja milloin se _mun_ virka olisi sitten haettavana. Määräaikaista tein siihen asti. Odottelin reilut puoli vuotta. Heti kun nimitys oli tehty, niin ehkäisy jätettiin pois =)

Niin ja noista määräaikaisuuksista sen verran, että niitä saa kyllä olla jos niille on jokin peruste, esim. sijaisuus.

Itse valtiolla töissä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat