Vierailija

Kommentit (9)

Et voi pelastua ennen, kuin otat menninkäisen sydämeesi. Vain pyytämällä menninkäisen anteeksiantoa voit pelastua ikuiselta turmiolta. On vain yksi menninkäinen. pidä siis vain häntä menninkäisenä. Pyhitä elämäsi menninkäiselle ja hän pelastaa sinut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Usko ei kuitenkaan ole sen enempää järkeä kuin tunnetakaan, vaan se on jonkinlainen kolmas elementti - uskon asia. Uskonnottomuus/ateismi on yhtä lailla uskon asia kuin uskominenkin, koska Jumalan olemassaoloa tai -olemattomuutta ei kukaan pysty todistamaan. Olen pohtinut myös uskonnottomuuden vaihtoehtoa omalle kohdallani, mutta päätynyt jäämään kristinuskoon.

Kritisoin paljonkin seurakuntaa ja erityisesti sitä, jos seurakunta sanelee, miten ihmisten pitää ajatella ja elää. Ateistin maailmankuva saattaa periaatteessa olla oikea, mutta kukaan ei pysty sitä tietämään ainakaan tässä ajassa.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Tuomitsetko esim. homot ja lesbot?

Kiroiletko?

Toimitko aina niin kuin toivoisit itseäsi kohtaan toimittavan?

Homouskysymys on minulle vaikea. En ole joutunut sitä omalla kohdallani miettimään, joten ajatukseni lienevät aika pintapuolisia. Raamattu suhtautuu kyllä kielteisesti homosuhteisiin, mutta minusta sen perusteella ei pitäisi puuttua TOISTEN ihmisten elämään, varsinkaan ei-kristittyjen. Jokaisella on siis oikeus elää niin kuin haluaa, kunhan ei riko lakia eikä vahingoita ketään.

Asia on siis ongelma lähinnä niiden homojen/lesbojen kohdalla, jotka ovat uskossa ja haluaisivat elää Raamatun mukaisesti. Minusta Aslanin sivuilla on tästä todella fiksusti kirjoitettua asiaa. Ihmettelen, miksi ihmiset tuomitsevat Aslanin niin kärkevästi.

En päästele ärräpäitä, mutta lievempiä voimasanoja lipsahtaa kyllä aika usein. Pyrin toimimaan niin kuin haluaisin minua kohtaan toimittavan, mutta en varmasti siinä aina onnistu.

ap

rakentanut oman maailmankuvasi omien näkemyksiesi pohjalta vai määritteleekö uskontosi/uskonnollinen yhteisösi sen, miten ajattelet maailmasta ja itsestäsi? Kritisoitko koskaan uskonnollisen yhteisösi välittämää maailmankuvaa? Voisiko joku toinen maailmankuva (esim ateistin) olla aivan yhtä oikea?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat