Vierailija

Äitini on jäänyt vuorotteluvapaalle neljä kuukautta sitten. Näiden kuukausien aikana on hoitanut meidän taaperoikäistä lasta 2 kertaa 3-4h kerralla. Apu on otettu kiitollisuudella vastaan, koska opiskelen lapsenhoidon lomassa.

Nyt olen kuullut monelta taholta, että äitini tykkää vastata sukulaisten, työkavereiden ja perhetuttujen uteluihin, miten vuorotteluvapaa on sujunut, että aika kuulemma kuluu, kun hoitaa lastenlastaan. On kuulemma niin ihanaa, kun kerrankin on aikaa olla mummin kullan kanssa ja tytärkin saa opintojaan eteenpäin...

Että mitäh! Ei ne minun opinnot ole kauheasti edenneet sen 6-8h aikana, jonka äiti on meidän lasta hoitanut.

Kyllähän äiti meillä käy lähes viikoittain. Yleensä haluaa apua jossain (pitää värjätä hiuksia, tarvii ompelukonetta lainaksi, yms) tai piipahtaa puoli tuntia muuten vain turisemassa.

Miksei äiti voi suoraan sanoa tutuilleen, että kyllä aika kuluu, kun kiertelee kauppoja ja kirppiksiä ja lukee romaanin per päivä.

Ja äiti on vapaansa ansainnut, mutta valehtelu vituttaa!

Kommentit (8)

Mun äiti oli vuoden vuorotteluvapaalla ja hoiti meidän lapsia koko sen ajan töissä käydessämme.

Mun äitiä parempaa ei kyllä voi ollakaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt sitten ihmettelee miksi en pyydä lastenhoito apua. Kyllästyin todella kuulemaan miten paljon hän joutuu vuoksemme uhrautumaan. Äitinikin käytti lapsiani " näytillä" milloin missäkin, tuskin kertaakaan olivat ihan vain kotosalla vaikka kyseessä olisi ollut vain tunti pari.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat