Vierailija

neuvolassa terkka sanoi tänään vauvan iltaisten vatsakipujen syyksi liian syömisen iltaisin kun tankkaa yöksi. minulla kun on ollut sellainen käsitys että liikaa ei voi imettä! vauvalla ikää nyt 2 viikkoa. päivällä syö n 3h välein mutta illalla " asuu" rinnalla. mikä avuksi?

Kommentit (6)

lopulta puklaa ja masu on sit kipeä kun syö koko illan. toisaalta tuntuu että tissitkin on ihan tyjät kun niin kovasti iltasin syö. nytkin olen jo toisesta rinnasta ntnut ja sen jälkeen vielä itki ja nyt toista rintaa imee.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sieltä pitää tulla kunnon röyhy, ei mitään pikkukuplia. Ja pidä lasta vielä röyhtäyttämisen jälkeenkin jonkin aikaa pystyssä. Minä en osannut aluksi röyhtäyttää vauvaa kunnolla ja iltaisin tuntui, ettei lapsi ole tyytyväinen lainkaan vaan asuisi tissillä. Jos vauva vääntyilee tuskaisesti ja vetää itseään kaarelle, saattaa vaivana tosiaan olla liika syöminen tai ilmavaivat.

poika hotki, niin mahaan joutui samalla ilmaa. Tuohon auttoi se, että aina ensin vähän tyhjäsin rintoja pumpulla ennen imetystä ja myöhemmin, kun en enää pumpannut, niin kun aloitin imettään niin pidin pikku tauon, maidontulo vähän tasaantui ja sitten taas jatkoin imetystä. Tämä siksi kun halusin lypsämisestä eroon.

Toinen mikä voi auttaa masuvaivohin on Reladrops- tipat. Ne ovat maitohappobakteeria ja niitä saa apteekista. Maksaa n. 20 e.

Meillä poika ei osannut ns. säädellä syömistään. Hän vaan söi ja söi, vaikka oli täynnä ja sitten puklas paljon ja oli maha kipeä. Tutti auttoi tähän.

Vauva ei osaa erottaa eri asioiden aiheuttamia epämiellyttävyyden tunteita toisistaan. Vaikka rintaa ei kannata pantatakaan, kantsii kyllä testata välillä muutakin, esim. vaipan vaihtoa. Ja röyhtäyttää vauvaa kunnolla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat