Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pääsinpäs yökukkuja aloittamaan keskiviikon pinon ;0)

Sivut

Kommentit (35)

Neuvolassa käyty aamulla.. painoa tullut yhteensä vajaa 10kg, verenpaine perinteinen 97/60, pissa puhdas ja hemppa 129. Vauvalla oli taas sykkeet yli 170 ja nyt terkka halusi laittaa lähetteen polille. Siellä käyrällä kuitenkin sykkeet 140-150 ja täten iso huokaisu ja helpotus tämän asian tiimoilta! :) Vauvaakin kurkattiin ultralla ja painoarvio tällä hetkellä 2,7kg.. ihanasti hengitteli siellä, ihan selvästi näkyi monitorilta ja minulla tietenkin tippa silmässä (kuten aina!)..

Meillä keskimmäinen on käynnistetty 41+3 (oli vedet jo vähissä) ja täytyy sanoa, että aika rajua touhua oli! Sain päivän aikana 3 murua Cytoteciä ja kolmannen jälkeen tilanne lähti hallitsemattomasti etenemään, ja vauhdilla. Mies lähti kolmannen tabletin jälkeen Heselle, kun minusta mitään ei tapahtunut ja kun palasi vajaan tunnin kuluttua, olin jo aivan muissa maailmoissa kipuni kanssa, kylpyammeessa, josta en omin voimin enää ylös päässyt.. Oli siinä varmaan pelottava näky! Synnytys kesti reilu 3h, josta ponnistus 6min.

Siis toivon todella, että tämä käynnistyy itsekseen! :)

Nukkuminen täälläkin takkuilee.. kipuja ei ole eikä muutenkaan vatsa ole tiellä, mutta ajatukset lentää. Tänäkin aamuna heräsin ennen viittä ja aloin miettimään kaiken maailman asioita. Nyt sitten taas väsyttää ja mies lähti iltavuoroon, joten päiväunista on turha haaveilla.. Meillä kun nuo nuorimmat nukkuu päikkärinsä vielä eri aikaan, niin aina on jotain ohjelmaa kehiteltävänä.

No mutta eipä kai muuta tällä erää! Satamaankin alkoi taas..höh!Huomenna keskimmäinen täyttää 3v ja lauantaiksi pitäisi alkaa leipomaan.. onpahan ainakin oiva tilaisuus, kun uloskaan ei voi tänään raahautua.. :)

Hyviä vointeja kaikille!!

-M rv 35+6-

Tuli nukuttua aika levottomasti. Kääntyminen sattuu tuolla jalkovälissä niin paljon, et koko ajan heräilee. Näin unta, että meidän poju syntyi viime yönä ja oli täysin kivuton synnytys!

Mulla käynnistettiin esikoinen 38+6 koska oli istukan vajaatoimintaa. menin aamulla klo 10 sisään ja poika syntyi 22.13. minulle kanssa sanottiin, ettei varmaan pariin päivään synny. Oli todella kivuliasta. Siitä kivusta sitten jäikin pieni pelko, josta en ole kyllä missäään käynyt puhumassa. Kätilö ei ollut erityisen hyvä. Selitti vaan, ettei minuun voi sattua. Hän kun on synnyttänyt 11 lasta, niin tietää, ettei siinä tietyssä vaiheessa vielä satu:-S Niin, ja kipuhan ei ole yksilöllistä...

Liikunta: Mä myönnän, etten ole harrastanut mitään liikuntaa viimeiseen 5 vuoteen. yksin kun olen lapsen kanssa, jää kaikki jumpat, kuntosalit väliin. Voisi tietty kävellä, mutta sitäkin olisi kiva harrastaa yksin, eikä lapsen kanssa. Saa hieman paremmin hien pintaan kun saa omaa vauhtia mennä. Nyt olen päättänyt, et lykin kunnolla rattaita tämän vaavin kanssa kun esikoinen käy 2 kertaa viikossa 3h kerhossa.

Hug a bub: Mulla on sellainen kanssa ostoslistalla. Joku mokka-sävy olis kiva. Roosaa en ostaisi kun on poika tulossa, vaikka se olisi osa asustetta.

Pitää kai kunnostautua ja käydä täälläkin kirjoittelemassa. uskon, että menee todellakin sinne elokuuhun asti...

oasis 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin paljon tuosta kuulee juttuja puolesta ja vastaan. Itse en kyllä lähtisi moisella aineella synnytystäni käynnistelemään.

Vielä kun Millaste kun oli ihan ite kasannu sängyn niin tein juur suunnitelman että kun tuo mies ei liioin tunnu sitä läjään saavan niin huomenaamuna meikä ottaa pienet huomionhaut ja väsää sen kasaan ihan itte! Ja sitte ollaan niin marttyyria että.. ;)

Persilja taasen

tuiskuneiti79: On ne vaan ikäviä juttuja nuo lapsen sairastumiset, ja epilepsia on kyllä ikävä tauti, mutta onneksi hoidettavissa!! Meidäkin likalla tutkitaan astmaa...

Juu..eli tänään saatiin tietää meidän Eppulin syntymäpäivä joka tulee olemaan kahden viikon päästä ke 11.7.07, ellei synny aiemmin. Tosin jos alkaa syntymään aiemmin niin hätäsectiolla. Paino arvio nyt 2800-3100. Eli pikkarainen hän luultavasti on syntyessään. On kuitenkin niin iso jo ettei mahdu syntymään miun lantiosta.

Liikuskeli paljon ultrassa ja hegitysliikkeitä teki kokoajan.. Ai niin pitihän miun makuullaankin olla hetken aikaa seurannassa kun verenpaineet olivat aika korkeella, mutta siitä ne sitten vähitellen laskivat ja pissinäytteet oli ok!

Hui.alkaa jo pelottamaan...pitää nyt tälle kahdelle viikolle keksiä tekemistä niin ei kerkee kokoajan ajattelemaan leikkausta!

Joku puhui tukisukista section varalle... Mistä olet kuullut tuon ja millaiset ne kannattaisi ostaa....??

Hyvää päivänjatkoa ja ilmoitelekaahan voinnistanne...

ps. Korasa...et kai vain ole kohta lähdössä synnärille??? :0)

t.sadetar ja eppuli 36+6

Niin ne päivät vaan kuluvat ja viikot täyttyvät pikkuhiljaa =)

Eilisen pinossa oli puhetta aiemmista synnytyksistä. Mulla siis käynnistetty 40+5 joka syntyi 41 ja toinen lähti itsekseen 40+4, tosin vauhditettiin kalvojen puhkaisulla. Kyllä minulle ainakin sanottiin että kyllä ne synnytykset usein noudattavat samaa kaavaa siinä mielessä että jos on aiemmat yli menneet että harvoin sitten ennenaikojaan tulee kolmaskaan, mutta vannomatta toki paras. Ja mitä kavereideni synnytyksiä olen seurannut niin ei nyt aivan ole saman kaavan mukaan mennyt. Parempi varmaan kuitenkin asennoitua niin että yli menee, kun alkaa kovin aikaisin synnytystä odottaa, tulee liian pitkä odotusaika. Itse ainakin teen niin.

Tuosta käynnistetystä synnytyksestä Gaia muistakseni kyseli. MInulla tosiaan käynnistettiin 40+5 ja lapsi syntyi lopulta tasan 41 ja 9minuuttia ennen puoltayötä joten meni kyllä aika pitkään, kolme päivää. Supistuksia saatiin aikaan, mutta ne eivät tehneet mitään ja välilä rauhoiteltiin supistuksia että saan nukkua ja taas uudelleen käynnistettiin. Täytyy sanoa ettei se mitään herkkua ollut Kun synnytys lopulta sitten käynnistyi se kesti aika normi ajan 11tuntia, mutta ponnistusvaihe 1h45minuuttia. Ei nyt mitään kauhukuvia, mutta kyllä kakkosen itsekseen käynnistynyt oli paljon mukavampi kokemus.

Raskausajan liikunnasta. Jumpissa kävin puolivälliin saakka ja sen jälkeen olen harrastanut lähinnä kävelyä ja sellaista rauhallisempaa liikuntaa. Minulla noita supistuksia tuli silloin liikaakin yhdessä vaiheessa ja jouduin liikuntakieltoon (vaikka odotettavissa on ettei tämä kuitenkaan etuajassa synny). Omien tuntemusten mukaan olen liikkunut.

Omasta navasta ei mitään kerrottavaa. Samaa kaavaa nämä raskaudet noudattavat ainakin siinä että supistukset vaivaavat silloin kun niitä ei pitäisi tulla ja sitten kun niitä sasi tulla niin kas kummaa- niitä ei enää tulekaan...

Magdaleen@ 38+2 muistaakseni

mulla ensimmäine käynnistetty 41+3 kun pyysin ja olin väsynyt, ottivat sisälle osastolle nukkuu yhdeksi yöksi ja sain rauhoittavaa et pystyin nukkuu. aamulla sitten levänneenä sain murusen ja toisen iltapäivällä. kolmatta ei ehditty antaa. supistukset tuli hyvää vauhtia ja aika aikaisin pääsin saliin.

kivut oli kovat, mutta kun ajattelen toista joka lähti itsekseem supistuksilla, en eroa osaisi sanoa, että omalla kohdalla en koe että käynistys olisi rankempi. paikat oli kuitenkin aika kypsäät valmiiksi joka varmaan auttoi. ekalta en ottanut kuin ilo kaasua ja kokeiltiin aqua rakkuloita jotka ei ollut hyviä. muuta kivun lievytystä en saanut enkä halunnut, enkä mielestäni tarvinnu vaikka mulle epiduraalia yritettiin ehdottaa ties kuinka monta kertaa. mut en ottanut kun piikki kammoinen olen. synnytys kesti 10 tuntuia ja ponnistus 22 min tai jotain, mut ei siis mikään super pitkä synnytys vaan ekakertalaiselta normaali aika.

se on varmaan niinyksilölistä miten käynnitys lähtee ja kuinka rankkana, omalta kohdalta ei mitään huonoa sanottavaa.

aaaaaaah... lähden taas laulelee... supistaa...

ollu herkkänä koko aamun maha ja vaikea olla..

lallattaa... ja lapset nauraa..

korasa ja edelleen rv 37 eikä mihinkään aio lähtee =)

kylläpä lallattaa... iik...

Alussa kirjoittelin tänne, mutta en ole ehtinyt oikeastaan edes lueskella teidän kuulumisianne saatikka kirjoitella. Mulla siis alkuperäinen laskettu aika oli 1.7. ja siirtyi ultrassa 30.6., mutta katson kuuluvani tänne :).

Nyt raskauden viime metreillä perheellemme tuli " pieni takaisku" , kun yhtäkkiä havaittiin, että esikoispojallamme (synt. 7.9.2005) havaittiin epilepsia yhtäkkiä pahentuneiden ja sarjoissa tulleiden kohtausten vuoksi. Tämä isku siis tuli viikko sitten perjantaina, kun ambulanssilla lähdettiin kohtaussarjan saattelemana ensiapuun. Samantien diagnoosit yms. Tätä ennen oikeastaan suunnilleen viikon verran oltiin osattu edes vähän huolestua jostain epänormaalista (ei rajuja kohtauksia, mutta pienempiä) ja oltiin jo käyty lastenlääkärillä ja saatu lähete jatkotutkimuksiin. Mutta kyllä tästä varmasti selvitään, kunhan totutaan, niin vilkas, iloinen ja nokkela tuo esikoinen on :) Nyt poika on siis ollut lähes kohtaukseton, kun saatiin lääkitykset.

Mutta tästä raskaudesta. Tänään neuvolassa:

painoa tullut alusta 11,3 kg, nyt lopussa hiukan laski tuon stressin takia. Verenpaineet olleet koko ajan alhaiset, tänään vähän " korkemmat" 109/63. SF-mitta 35. Ja tytöltä näytti uusi tulokas silloin ultrassa.

Ajatus ei pysy koossa, peukut pystyyn ettei synny meille vaavi vielä (kerrankin näin päin), kun pojalla olisi huomenna lisätutkimuksia ja perjantai-illasta lähtien olisi vasta hänelle luotettava hoitaja tiedossa. Muuten lähden yksin synnyttämään (mitä en aiemmin olisi voinut kuvitellakaan, mutta nyt esikoisen hyvinvointi on niin tärkeä, että täytyy olla superluotettava hoitaja eli isä tai isän äiti).

t. tuiskuneiti79 + poika vajaa 1v10kk ja rv 39+4

Täälläpäs on aktiivista porukkaa, pino on aamusta saakka ollut pitkänä.

me olimme muutaman päivän pääkaupunkireissulla Bernissä miehen mukana työmatkalla ja oli mukavaa vaihtelua kierrellä siellä =)

Olo oli hyvä ja hyvin jaksoi kierrellä kaupoissa ja shoppailla =)

Pidettiin tyttöjen kanssa oikein kauneuspäiväkin eilen, ostettiin kynsilakkoja ja kaikkia hoitotuotteita ja iltapäivänä sitten hotellissa kaunistauduttiin ja tytöt olivat innoissaan. Kynsilakat pysyivät tosin vain hetken kun jo heti tuli vessahätä tms että lakat eivät taaskaan kerenneet kuivua... tiedättehän =)

Täällä supistelee vaihtelevasti, mutta ei mitään kivuliaita, toisaalta eipä esikoisen synnytyssupistuksetkaan koskaan olleet kovin kipeitä... mutta ei nämä mitään säännöllisiä supistuksia ole eikä ollenkaan tunnu synnytyksen olevan lähellä. Meillä on vielä ensi viikon kesälomareissu edessä ja sitten alkaa oikea vierasrumba kun saadaan Suomesta vieraita ja enen sitä en meinannut synnyttää. Appivanhemmat saapuvat apuun 19.7 ja 23.7 näillä näkymin leikataan. Joten ei tässä muuta kuin kaikessa rauhassa odotellaan ja nautitaan tästä loppuajasta, tätä tullaan taas kaipaamaan... vaikka kyllä sitä kovasti jo jännitetään uuden tulokkaan tapaamista, ihan hassua ajatella että meitä on kohta viisi ja mitä ihmettä sieltä masusta oikein tuleekaan =)

Kumppanin mukaaan tuleminen synnytykseen. Itse en osaisi ajatellakaan ketään muuta mukaani synnytykseen, eikä mieskään jättäisi väliin mistään hinnasta.

Oli taas muitakin juttuja mihin piti vastata, mutta ei tule mieleen... eiköhän tässä taas tekstiä ole kerraksi.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Duracel rv 35+6

Ensinnäkin myötätuntoa Korasalle:

helpottavaa lukea, että joku muukin kerää univelkaa jo nyt.. Olen tehnyt tätä joka odotuksessa ja nyt alan jo olla väsymyksestä sekaisin, mutta kun ei tule uni niin ei tule.. ajattelin vaatia tosissaan kohta käynnistystä, kun en meinaa jaksaa enää päiviä lasten kanssa ja mies jää lomalle vasta kun vauva syntyy.. Koita jaksaa! Ihailen myös asennoitumistasi ylimenoon! Itselläkin supistelee ihan kunnolla, kohdunsuu jo ihan kypsä ja silti tiedän, että mitä suuremmalla todennäköisyydellä käynnistyy vasta rv 42..

Lumituuli: Olen synnyttänyt ensimmäisen naistenklinikalla, aivan hirveä kokemus joka osastolta jolla siellä olin, kaksi seuraavaa PHKS:ssa ja molemmilla kerroilla on ollut aivan ihanaa henkilökuntaa sekä salissa että " yläkerrassa" , ei hätää siis!

Marsipaani: meillä eka syntyi 39+2, toka 41+5 ja kolmas tasan 42, kohdunsuu oli todella pitkään kypsä kahdesta viimeisestä ja supisteli kipeästi rv 36 alkaen, molemmilla olin 4 cm auki ja synnytys ei vielä ollut edes käynnissä, käynnistyivät kuitenkin itsekseen, sisätutkimuksen vauhdittamana. Silloin tuskailin lääkärille, että mikä on, kun kuitenkin synnytin 2v8kk sisään 3 kertaa, johon lääkäri totesi, että harvemmin uudelleensynnyttäjällä syntyy ennen laskettua aikaa, jos on synnytykset peräkkäin, kohtu on venynyt ja tarvii tosi rajuja supistuksia, ennen kuin synnytys käynnistyy. Voi siis valitettavasti käydä näinkin! Täälläkin kyllä elätellään toiveita, että jospa tällä kertaa syntyisi jo ennen la..

Liikuntag: aiemmissa odotuksissa olen ollut hikilenkeillä vielä yli lasketun ajan, mutta nyt joudun toteamaan, että neljäs loppuraskaus on ihan muuta kuin aiemmat. Olo on siis kertakaikkisen hirveä ja tukala, kivut alapäässä, lantiossa ja jokapuolella sitä luokkaa, että käveleminen on todella tuskaa.. Tosin tänäänkin olin lasten kanssa kaupungilla monta tuntia, joten en siis lepääkään vaan.. Lapset meillä 6v, 5v ja 3v6kk.

nyt on vauvanvaatteet jo lajiteltu pyykkikoreihin, kantoliina ja imetyspaidat tilauksessa, huomenna pesen ja järjestän vaatteet, teen viimeiset työhön liittyvät jutut, hommaan puuttuvat tavarat ja sitten alan kaikin konstein käynnistellä synnytystä, en nimittäin oikeasti jaksa enää, kun en nukukaan.

Huomenna tai siis tänään neuvolaan, viikkoja tasan 38.

Koittakaahan siskot jaksella! Onneksi täällä voidaan tuulettaa tukalaa oloamme!

moikka sadepäivän ratoksi välillä taas netissä..

eilen tuli käytyä neuvola+lääkärissä..

rv 36+0

painoa tullu 1,120/vko et aikast paljo, jotain 13kg alkupainosta

jaloissa vähän turvotusta

hemppa 111 rautakuurista huolimatta..

sf mitta .. kortissa lukee 34cm mutta mittanauhan mukaan oli 36cm, (lääkäri oli kesätuuraaja ja ei uskonut et mitta voi olla yli käyrän (?))

raivotarjonnassa edelleen..

syke oli mittarin mukaan n.137 mutta kortissa lukee 142 ku aiemminki oli ollu.. (tod.näk. ei saanu sykettä kunnolla kuuluviin.. )

kohdunkaula 2,5cm ja puolikiinteä..

et tällästä.. toi lääkäri oli kyl ihan osaamaton, väitti sikiön peppua kantapääksi .. ;)

nukkuminen: monella tuntuu unettomuus vaivaavan.. sama juttu täällä, illalla kyllä saa unenpäästä nopeesti kiinni mut siinä aamuyöstä noin puoli 3 joku (vauva?) heräättää minut ja alkaa janottaa/pissittää.. pakko nousta ja sitte ei taas saa nukuttua millään.. yleensä valvon siitä tonne aamu 7-8 asti ja sitte vasta saan nukuttuu.. sit ku on toi maha aina tiellä.. kylkiasento ainoa mahollinen..

mä oon tälläviikolla ruvennu pesänrakentajaksi ;) makuuhuoneessa tapahtu eilen totaallinen järjestyksen muutos.. häkkisängyn kasasin (ihan ite) ja vaihdoin sänkyjen puolia.. (vaikka sain huudot ku se on aika raskasta hommaa.. mut mies ku ei saa mitään aikaseksi nii oli pakko ryhtyä ite tuumasta toimeen..) nyt on makkari valmis vauvaa varten..

hei ootteko hoksanneet et tälläviikolla alkaa Heinäkuu!! meikäläiset alkaa todenteolla poksahtelee.. tsemppiä kaikille alkukuisille synnytykseen... ja eihän sitä koskaan tiiä itekään milloin se rupee sieltä tulemaan :) se voi tulla jo huomenna.. tai milloin vain seuraavan kuuden viikon sisällä.. huits..

millaste ja napsu rv 36+1

Onpas monella ollut neukkarilla käyntiä =)

Omia tietoja tältä päivältä:

RV: 36

Paino: +822g/vko yhteensä JO 16kg =(

RR: 134/90 / 133/93 pienesti koholla alapaine

pissa: puhdas

SF: 32 keskikäyrällä kauniisti

RT Ihanaa, oikein päin!!!

SÄ+Liikkeet: + ++

Paikat tiukasti kiinni ja kiinteät, 3cm

Sadettarelle: onnea pienen Eppulin syntymäpäivästä!!

Korasalla taitaa olla " lähtö" lähellä kun niin lallatattaa =) Tsemppiä kovasti!!

Tuiskuneiti: ikäviä nuo pienten sairaudet!! Onneksi nykyään todella hyvät hoidot ja lääkkeet! Varmasti te selviätte jahka ensi järkytys ohi! Jaksamisia teille kovasti!!! Ja toivottavasti pieni pysyy masussa vielä hetken!

Täällä kun tuntuu olevan monta kestovaippailu immeistä: mulla ois tarjolla se pakkauksen kestis jos joku tarvii! Itse en aioi sitä testata :)

Täälläkin yöt ihan syvältä! heräilen vähän väliä!! viime yönä sattui kauheesti masuun kun ei tuo isompi hätä oikein kunnolla suostu yhteistyöhön.. tuntui ihan suppareilta kivut! nyt aloitankin piltti kuurin ja vedän luumua napaan joka päivä!!!! ei helpota noita pukama vaivoja yhtään...

Ja närästys!!!! voi juma, kun ei meinaa edes lääkkeet auttaa enää, hetkellinen apu, mut kohta polttaa taas =(

Tirppis ja pörri 36 <3

yritin melkein tunnin houkutella unta mutta eihän siitä mitään tule kun on niin huono olo. Hirveästi väsyttäisi kyllä kun on päässyt taas univelkaa kertymään ja päiväkin oli raskas. Esikoisen iltatoimien hoitamisen aikaan jo tuntui että nukahdan seisaalleni, mutta sitten iski tämä pahoinvointi :(

LiikuntaGallup: aika vähälle on viime aikoina jäänyt. Lähinnä tuon esikoisen kanssa touhuamista...Ehkä huomenna kunnostaudutaan ja käydään esikoisen kanssa kävelyllä.

Synnärillemukaan: saa nähdä, tuossa sängyssä pyöriessäni mietin sitä, kuinka mies taitaa olla täysin empatiakyvytön. Jos olen sairaana tai muuten hiukan heikommassa kunnossa se pyrkii pysyttelemään poissa kotoa ja välttelee - jos valitan oloani tai pyydän auttamaan jossain vastaukseksi saan vähättelyä tai valitusta kuinka Häntä väsyttää/kolottaa... Mies ei siinä mielessä ole mitenkään hyvä valinta synnärille lähtemään. En tiedä vielä, mitä teen. Mielessä on pyörinyt että jos kysyisinkin mukaan omaa äitiäni...

vauva77

Joo mitäs me yö kukkujat, minulle ei vaan toi uni tule.

Maksoin tossa aikani kuluksi pinon laskuja ja siinä ne meni loputkin yö unet. Hermo palaa noitten laskujen kanssa. Niitä kun riittää. Ei vaan kai tässä kohta tarvii mennä pyöriin tonne punkkaan, hyvä puoli on se että saa ihan yksin mammia leveessä punkassa kun mies painaa yö vuorossa duunia, ajaa taksia. No hyvähän se on tottua jo tähän valvomiseen ei sitä tiedä minkälainen yö kukkuja tämä uusi vauveli on.

meillä on eräänlainen ongelma meitin kissan kanssa. heräsin viime yönä pissalle ja eikös toi kuvetuksen katti nukkunut tyytyväisenä pinnasängyssä. Niin kauan kun sai nopean lähtölaukauksen, kai se on pakko hankkia kissaverkko sänkyyn. Tosin ajattelin kyllä pitää yöt oven säpissä, tai ostan siihen sellasen hakasen ettei katti pääse sinne että pysyy ovi vähän rakosallaan että ilmakiertää. Onko täälä muita joilla on kissa perheessä?

Minulla on vähän muutenkin jännitystä eli saan huomenna tietää lopullisen päivän koska meitin vauva parkasee ekat huudot, eli minulle tehdään suunniteltu sektio. Mutta nyt hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!

Annukka rv 36+4

Täällähän on vilkasta öisinkin:)

Voi Korasaa, ei kuulosta mukavalta, toisaalta ei sulla kauaa enää voi mennä, jos limatulppaakin jo tulee.

Kiitos KolmenEmo vastauksesta, niin se varmaan on, että joka sairaalassa hyvät ja huonot puolensa ja henkilökemiat vaikuttaa eniten kokemukseen. Mua ei se häiritse vaan ammattitaito tiukoissa paikoissa, jos tulee komplikaatioita.

Tämä aamu on ollut säännöllistä kuukautiskipua, aika napakoita. Ei ne ikinä kestä kuin max tunnin, mutta silti ärsyttäviä.

Sairaalaan mukaan g: Mies, en pystyisi siihen ilman passiivista, rakasta miestäni, joka koiransilmin säälivästi katsoo minua kun huudan tuskissani.

Mukavaa sateista päivää!

Lumituuli ja poju rv35+4

Hyvin olivat pienet kasvaneet 2.9 ja 3 kg olivat arviot.

B oli kääntynyt perätilaan, a yhä viistotilassa, pää mun lonkkaluun kohdalla. Odotellaan vielä jos a kääntyisi, kontrolloidaan ensi viikolla. Muuten kuulema sektio.

Omat maksa ja sappiarvot olivat onneksi laskeneet.

Oli vaihteeksi pitkä aamupäivä, ajat olivat yli tunnin myöhässä. Kun vihdoin kolmen maissa pääsin kotiin niin uni voitti (heräilin vasta viiden jälkeen...)

Miten niille joilla on sektio tulossa on naikkarilta annettu aikoja (siis mille viikoille sektio ja milloin se on päätetty). Jotenkin tuo odotuttaminen pitää vielä toivoa yllä että alatiesynnytys olisi mahdollinen.

MotherOf4 rv. 36+2

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat