Seuraa 

HUOMENTA;)

Esikoinen heräs potalle, en sit saanu enään kuinkaanpäin unta vaikka mieli olis tehny.

Sain järjesteltyä ne vauvapirskeet, pidettiin jo eilen TARALD: Se valokuvajuttu oli kiva otettiin se ainoana " leikkinä" . KIITTÄÄ=)

Muuten vaan nyyttäri maisesti syötiin herkkuja ja juteltiin mm. synnytyksestä meitä oli kuus joista yhdellä pieni vauva mukana ja kolme oli paksuna ja muilla jo ennestään lapsia joten juttua riitti=)

Ensviikon maanantaina olis ultra täälläkin, taidan olla ihan viimeisiä, melkein kaikki taitaa olla jo käynyt.

Oottekos käyny alennusmyynneissä=) ?

pähkinäneito rv 18+1

Sivut

Kommentit (21)

Hmm... Täytyis varmaan katsoo pian hemppa kun tuntuu että tää uneliaisuus alkaa oleen joka päiväinen vaiva. Tänään lääkäri muuteskin joten vois pyytää samalla.

Jalkakrampeista kyselisin: Onko teillä jäänyt niistä monta päivää kestäviä kipuja? Itse vauhkoonnuin 3 pvän jalkasäryn takia nyt niin paljon et käyn katsoon ettei ole tulppaa jalassa. Tosin epäilen että on kyllä hätävarjelun liiottelua! Mutta en ole kramppiinkaan heränny joten pohdin miksi tuo jalka särkee niin pirusti...

Olen pikkuhiljaa peseskellyt vauvan tavaroita. Vaunun kankaat, sitterin päälliset, pinnasängyn suojukset ym. ovat käyneet pyykkikoneessa.

Alessa en ole käynyt. Itselle ei tee mieli ostaa mitään kun niihin ei vielä mahdu kuiteskaan vähään aikaan, ostan sit talvialesta kun on omat muodot paikallaan. Vauvalle tuskin hankin yhtään vaatetta, vanhoja on riittämiin. Esikoiselle tosin on pakko ostaa uusia vaatteita syksyksi, kasvaa kuin rikkaruoho =). Eli hälle vois käydä katsastamassa vaatteita.

Piti imuroida mut taidan mennä nukkumaan...

Minun mahassa kasvaa pippeli!!! Eli rakenneultra oli tänään ja poikaa lupaili syntyväksi. Kolmeen kertaan asian tarkisti ja kyllä ne vehkeet siellä selvästi näkyi j anapanuora oli selkeästi erillään joten siihen ei ollut mahdollisuutta sekoittaa. Muutenkin kaikki rakenteet oli niinku pitääkin ja sisäelimet oli oikeilla paikoillaan ja oikean muotoisia.

Minull aon alusta asti ollutkin poikaolo, vaikka sukulaiset ovat pahoinvoinnin ja mahan perusteella tyttöä veikanneetkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nukkuminen on näköjään muillakin hankalaa, tuttujua juttuja saa lukea :p itsellä mukahtaminen kestää lähes joka ilta tunnista kahteen tuntiin. tekis mieli herättää ukkokin valvomaan, kun itekkään ei saa nukuttua... ja aamulla on sitten selkä ihan jumissa kun ei osaa nukkua oikein missään asennossa :/ ja päivällä väsyttää, mutta päikkäreitä ei voi ottaa, koska silloin ei varmasti illalla nukahda.... lisäksi liitoskivut meinaa vaivata, mutta yleis fiilis on silti hyvä :)

tulevaisuus näyttää nyt vähän epävarmalta... miehellä intti edessä kun ei sinne aikaisemmin ole päässyt tyrän takia. nyt sitten pohditaan lähteekö nyt vai tammikuussa... Tammikuussa pääsis ihan tohon lähelle, joten iltalomat vois olla aina kotona, mutta leirien aikaan joutuis olemaan yksin kotona. nyt jos lähtee, lähin mahdollinen paikka 60km päässä, josta rahat ei niin riittäis kulkemaan kotona iltaisin. mutta olispa ainakin melkein kokonaan intti ohi vauvan syntyessä, loppu aika menis varmaan nopeasti... Huoh. harmi kun saadaan itse päättää, liian hankalaa. helpompi olis kun vain ilmoitettaisiin milloin ja minne...

Sori tää omanapaisuus, mutta nyt on mentävä munkki kahville (ihan kun tota painoa ei muuten tulis ;p)

-ebba- rv 20 tasan :)

Kävin tänään myös siinä rakenneultrassa, ja siellä oli kaikki niinkuin pitääkin :). Mieskin oli mukana. En kyllä ymmärrä miten ihmeessä joku voi päätellä jotain sukupuolesta siinä ultrassa, ei mielestäni ainakaan HUS:in laitteet niin tarkat ole että itse olisin voinut päätellä, mutta eipä ole meille väliksikään.

Nukkumisesta: musta taas tuntuu että nyt nukun oikein varastoon! Ainaki työpäivinä voisin hyvin käydä nukkumaan esikoisen kanssa samaan aikaan eli siinä yhdeksän pintaan. En kuitenkaan aina malta, pitäähän sitä vähän " omaakin" aikaa olla.. Mutta usein kyllä uni vie voiton. Mulla on vielä aika pieni maha, joten se ei ainakaan haittaa nukkumista. Potkutkaan eivät oikein vielä tunnu kun on istukka etuseinässä.

Onko teistä pk-seutulaisista muuten kukaan menossa Haikaranpesään synnyttämään? Esikoisen synnytin itse siellä ja tänään ilmoittauduin taas sinne. Vertailukohtia mulla ei ole, mutta viimeksi olimme perhehuoneessakin ja kyllä oli hyvä paikka synnyttää.

t. Mauku

Neuvolakuulumisia ajattelin laittaa -Hb 119, verenpaine 114/69, paino +375 g/vko (aloituspainoon tullut n. +3 kg), sf-mittaa ei terkka vielä oikein saanut mitattua. Hb on rautakuurin ansiosta noussut (aloittaessa 117), mulla se on normaalistikin alhainen. Ei edes huolita verenluovuttajaksi :I. Verenpaine aavistuksen kohonnut (viimeksi 111/65), tosin huomaan jännittäväni mittausta. Multa mitataan valkotakkipaineita...

Sataa taas kaatamalla, hyvä juttu sikäli ettei kasvimaalle tarvitse roudata kannutolkulla vettä, huono juttu koska lenkillä kastuu läpimäräksi. Eilen onnistuin kärryttelemään juuri poudan aikaan, jos yrittäisi tänäänkin tähdätä siihen kuivaan hetkeen. Jos sellaista tulee.

Nukkumisesta vielä -nukun yleensä hyvin. Esikoinen herää aikaisintaan kahdeksalta ja se sopii mulle. Yleensä nukahdan puolenyön maissa, joten ihan asialliset yöunet saan nukuttua. Joskus saatan katsella myöhäisleffaa mutta ne eivät juuri vaikuta unirytmiin. Seuraavana yönä vahinko takaisin :). Onneksi ei ole muutamaan yöhän tarvinnut herätä vessaankaan.

Menen tuhoamaan mansikkatäyskärin loppua ->

KL, rv 20 (aina mä lasken ton väärin)

Mäkin laitan nyt vähän kuulumisia ennen kun lähdemme saareen mökkeilemään. Tosin en ole mitenkään innostunut reissusta kun tosiaan on sateinen ilma ja sateita lupaillukin. Käytiin viime torstaina rakenneultrassa ja vauva kasvoi hienosti ja eikä ollut mitään mistä oisi pitänyt huolestua. Tajusin juuri äsken ultrakuvista että siinä oli sikiön paino eli 325g. Saatiin arvaus sukupuolestakin, mutta napanuora lähti niin alhaalta ettei kuitenkaan voinut olla 100% varma oliko pippeli vai ei... No ei se meille ole mikään tärkeä juttu mutta nykyisissä vaunuissa vain on ois niin kivat väritykset v.punaista tai v.sinistä. Unisex vaunut taitaa melkein olla mustat, harmaat tai ruskeat. Vai olenko mä vain osunut juuri näihin vaunuihin!? Ajateltiin varmaan parin viikon päästä mennä tutustumaan kunnollai vaunutarjontaan ja ehkäpä jo ostamaan/tilaamaan ne ja samalla turvakaukolo pitäis hankkia. Masun kasvusta oli puhetta, mulla ainakin on jo kunnon vauva masu sf oli viikossa kasvanut 2cm eli nyt 22cm. Esikoisen kanssa sf oli RV26 tuon 22cm. Neuvolassa meinattiinkin että varmaan syntyy etuajassa. Ja tosiaan " kiva" kuulla et muutkin kärsii nukkumisvaikeuksista, mulla on päivisin pääkin jo tosi kipeä kun millään ei saa unta ja sit heräilee vähän väliä. Rupeenpa katsomaan loput kamppeet reissua varten kasaan...

Teppana ja Nirppu 20+5

Ai niin sitähän mä kanssa oikein hätkähdin, kun ystäväni ilmoitti odottavansa. Mä sitten siihen et menee tammikuun puolelle, sitten hän sanoi että ei kun maaliskuun alkuun... Tajusin sitten vasta että miten pitkällä tässä loppupeileissä ollaan ja miten nopeasti aika menee. Vastahan itse podin aamupahoinvointia ja olin rv5... Toivottavasti loppuaika ei mene yhtä nopeasti... Vaikka toisaalta odotankin että saisi käärön kainaloon mutta en liian nopeasti!

Käytiin tänään kattomassa (kolmas kerta viikon sisällä) veljen vauvaa ja ihana oli. Tytöt oli innoissaan ku sai harjata vauvan hiuksia. Ton nimenomaan mainitsi kivoimmaks jutuks koko vierailussa vaikka eno paistoki vohveleita.

Huomista ultraa tässä odotellaan ja jännätään niin ku Serenahki! Meillä vasta iltapäivällä ja taas on miehellä sellanen tilanne ettei oo varma pääseeko töiltään tulee. Onneks tyttöjen täti tulee meille kattoo tyttöjä eli pääsen ainaki yksin varmasti.

Pähkinäneito: Kiva jos mun antamasta vinkistä oli hyötyä vauvakutsuilla! Hyvä et kutsut oli onnistuneet :) Mä aattelin mennä kaverin kaa aleihin sunnuntaina ja ilman tyttöjä ni saan rauhassa hypistellä myös niitä söpöjä vauvanvaatteita :)

Serenah: Mulla masu on tosi iso ja monet on luullu et la on paljon aikasemmin esim. elo-syyskuussa. Muutamat mammahousut ei enää kauaa mee ku ei niis oo kunnon venyvää vyötäröö. Menis vaan viel hetken ku on niin mukavia puolpitkiä housuja.

Oli taas monelta ihania ultra- ja neuvolakuulumisia :) Meitä on sen verran mukavan iso poppoo et varmaan joka päivä osuu jollekulle meistä neuvola. Varsinki loppukolmanneksella ku neuvolakäynnit lisääntyy.

Tarald ja tiitiäinen 19+4

Meillä oli eilen ultra ja valitettavasti ihan kaikki ei ollut kunnossa. Beibin koko vastasi viikkoja, hyvin oli siis kasvanut jne, mutta munuaisaltaat olivat laajentuneet =( Mulla ei yhtään jäänyt mieleen mitkään painoarviot, ainoastaan nuo suuret munuaisaltaat jotka möllöttää lääkärin antamassa kuvassakin.. Sydämestäni toivon, että tämä on joku ohimenevä juttu. Laitoin tänne odotuspuolelle avauksenkin aiheesta ja sain tosi paljon lohduttavia vastauksia.

Oliskohan se niin että minunkin sisälläni kasvais pippeli, niinkun joku muu täällä asian ilmaisi =) Se ei selvinnyt ultrassa, kun ei kysyttykään. Ihan vaan sen perusteella, että nuo suurentuneet munuaisaltaat ovat paljon yleismpiä pojilla kuin tytöillä.. Saas kattoo =) Sittenhän tuo selviää kun beibimme syntyy!

Lääkäri laittoi lähetteen TAYS:iin äitipolille, raportoin sitten kunhan sinne päästään, että mikä sitten on tilanne!

Vointi mulla on ollut vallan mainio muuten! Jalkakrampit joskus kiusaa, tosin lievinä. Esikoisesta heräsin monta kertaa yössä ja nielin itkua.. Masu on kasvanut, näyttää jo ihan vauvamasulta. Vielä joku aika sitten näytti siltä niinkun olis vaan vähän ruoka maistunut =)

Nukkumisesta oli täällä puhetta. Mulla se onnistuu vielä ihan kivasti. Mitä nyt pissalla pitää kolme kertaa yössä käydä..

Jospa sitä nyt lähtisi sinne unten maille, niin jaksaa huomenna järjestää kuopukselle 2v-juhlat =)

Ja sorry kun oli nyt taas vaan omaa napaa.. Luin kyllä kaikkien kuulumiset, mutta miksen enää muista mitään ;-)

Hyvää yötä, Yaz rv 18+6 ja beibi

Täällä myös nukkuminen tökkii ja pahasti :(

Esikoisesta oli nukahtamisvaikeuksia, tästä on ollut tähän asti " liian aikaisin heräämisvaikeuksia. Viimiset kaksi yötä on ollut kumpaakin :(( Nukahdan kahden aikaan ja seitsemältä ylös vaikka kuinka väsyttäisi. Uni ei vaan tuu! Ja esikoiselta tarttui eilen flunssakin, joten nyt olo on tosiaan sen mukainen..

Ja töihin pitäisi mennä...Jee.

Ultra on mulla vasta 11.7, joten taidan olla viimeinen marraskuinen joka sinne menee. Silloin on rv:t yli 20.

Maha on aivan jätti-iso, monet kysyneet onko la syyskuussa :D En tiedä miten se niin iso on kun kohtukin on taaksepäin kallellaan ollut.

Mutta, hauskaa päivää kaikille!

Rv 18 tasan!

Pitkästä aikaa taas pinoudun tänne..

Eilen oli ainaki jotain Taysiin menijöitä ni minä myös sinne :) ja 13.11 oli se parasta ennen :)

Noi vauvakutsut ois oikeesti tosi ihanat jos vaan joku järkkäis :) mäki tahon..

Meillä on ultra vasta huomenna ja meinataan kysyä sukupuolta, mutta uskon et mein lapsi on nyt jo niin isäänsä tullu et näyttää varmaan vaan persusta koko ajan :D

Onks kellää muulla nukkuminen lähinnä suoritus ja pakollinen paha? Mä en jotenki vaan osaa enää nukkua..vaik väsyttää ni ei tuu uni tai sit mahassa möngerretään niin paljon et ei ees pysty makaamaan.. alkaa tuskastuttaa jo koko nukkuminen :(

Mä en ainakaan oo vielä alessa käyny.. toiveissa ois torstai jos sit ultran jälkeen pääsis käymää :) haluisin jo ostaa vauvalle kaikkea pientä kivaa mut viel ei oo viittiny, mut josko nyt sit alemyynneistä tekis jotain löytöjä :)

Onks kaikilla jo iso maha? mulla kasvaa vaan tuolla sisällä ni ei juurikaan oo mahaa sillee.. mutsi just sano et en näytä normaalia kummemmalta..pöh :( vaikka siis on maha kyl kasvanu jo ja sen ite huomaa mut ei ehkä sit ulkopuoliset sillee.. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ni se johtunee kai siitä..

Mut eipä taas kummempia tällä erää :) yritän tulla useemmin ja tervetuloa uusille o/

Terve kaikille pitkästä aikaa!!! Tässä on ollut hulinata melkein viikon verran ja ei ole ehtinyt käymään koneella. Tuli yksi yö käytyä Porissa, kun kävimme ostamassa toisen auton.

Yritän tämän päivän aikana käydä lukemassa viikon pinot.

-tulppa ja hiplaaja-

rv 21

Heips.

Ompas kurja ilma ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Mutta töissä mukava istua kun ei ole kiire aurinkoon.

Meillä poikanen masussa potkii jo aika lujaa, mutta pääasiassa myöhään illalla ja sitten aamulla kun olen tässä työkoneen ääressä. Jotenkin alkaa tuntua todellisemmalta koko vauva juttu.

Olen huomannut itselläni aikamoista pesänrakennusviettiä. Ompelin vauvalle parit lakanat, hoitokassin sekä puuhapatjan olkkariin. En yleensä ole mikään ompelija tyyppi, mutta nyt on tuntunut mukavalta puuhailla kaikenlaista.

Huomenna ois taas neuvola ja saadaan Kelan papereita. Ainakin niin terkkari viime kerralla mainitsi. Onko kukaan muu vielä saanut äitiyspakkausta tilattua?

Mukavaa sadepäivää marraskuisille,

t. Glenda+poikanen 20+5

ihana aamu takana :) istuskelin esikoinen sylissäni pötköttelemässä varmaan puoli tuntia ja koko sen ajan masuriiviö potkiskeli. sai isovelikin tuntea potkut nyt kunnolla. juteltiin siinä vauvasta ja siitä kuinka se jumppaa äidin masussa. tuli tuosta pienestä rauhallisesta hetkestä lapsieni kanssa niin hyvä fiilis.

[b]pähkinäneito:[/b] mukavan kuuloset babyshowerit ollu teillä :) ja aika hauskasti että porukassa niin moni raskaanaja lopuillakin lapsia! ei varmasti kellään ulkopuolinen olo vauvajutuista.

[b]ultria monilla:[/b] hienoa että iloisia uutisia ollut ultrissa ihmisillä :) ja ainakin sanlella (muistinko oikein?) on tänään sitten masusäiliön inventaario (kälyä lainatakseni) edessä :)

[b]nukkuminen:[/b] pakollinen paha jonka puute piinaa pitkin päivää. väsyttää jatkuvasti ja voisin teoriassa nukkua koko päivän, mutta uni on tosi katkonaista. syitä siihen monia. mm. lakanat rullautuu ja alkaa painamaan, hikoilen ku pieni sika ja se häiritsee, painajaiset vaivaa jne. ja isoimpana häiriönä on alakerran vauva. herään joka yösyötölle... en vaa voi mitään,mutta herään pitkin yötä sen itkuun ja alkaa pikkusen pännimään. olis kyse edes omasta vauvasta... ei se itku kovin kovaa kuulu, mutta varmaan tää raskaus herkistäny vauvan itkulle. sattunu alakertaan vielä tosi itkuiset lapset, sekä esikoinen että tää uusin tulokas.

[b]vauvan tavarat:[/b]hirveä hinku olis ostaa jo kaikkea, mutta pitäis aloittaa sillä että ostais jonkun mihin ne laittaa. turkista ostin kyllä jo sellaisen söpön kisu pipon :) tässä pikku hiljaa saanu miehenkin mukaan miettimään että mitä kaikkea pitää hankkia. periaatteessa kaikki isot on jo, mutta vauvan takia pitää ostaa mm. mulle uus tietokone pöytä :D hehe. ja se tietokone on läppäri :D ei, oikeesti pitää koska pinnasänky ei muute mahdu meijän makkariin ja haluan tosta isosta työpöydästä eroon. ja sit pitäis keksiä lastenhuoneen kirjahyllylle korvike. ihan vaa koska halua siitä eroon ja sitten voisi hankkia nätin lipaston tms. johon vuavan vaatteet sun muut. eli nämä kun nyt ensin niin sitten tää mamma shoppaa :)

[b]masu[/b] on ihan kohtuullinen. tässä sairastaessa on laihtunut sen verran paljon että se tuntuu kutistuneen olemattomiin, vaikka oikeasti ihan kiva kokoinen onkin.

laihtumiseen mies eilen kommentoi tosi nätisti... kysyinkin että pitääkö toi nyt ottaa kohteliaisuutena. nimittäin sanoi esimerkiksi että: sulle on tullu tollanen ihan niiku oikea leukalinja ja posketkaa ei oo pöhöttyneet. kiitos... ja kaupasta kevellessä alko kehumaan kuinka kauniilta näytän kun on tullu enemmän muotoja esiin kun laihtunu... heh, ei todellakaan tiiä itkeäkkö vai nauraa :) miehet *pyörittelee silmiä*

mutta romaanin kirjoitettuani taidan jatkaa lueskelua. nähdään!

freya ja potkuri rv 21+6

Rilla78, sama ultrapäivä meilläkin. Viikkoja silloin tasan 21. Onpa siihen vielä kauan! Tuntuu että kaikki muut ovat ultrassa jo olleet. Onko niin, että sukupuoli ei ole selvinnyt juuri kenellekään? Meillä kyllä tuleva isä pettyy, jos ei näykään :)

Milenna, meille juuri tämä rakenneultra on ylimääräinen astman / astmalääkkeiden takia. Ihan kiva bonus! Loppuraskauden ultra täällä meillä päin kuuluu kaikille joka tapauksessa.

Alessa kävin pikaisesti piipahtamassa. Pari bodya ja pyjama tarttui mukaan - aika pienikokoisina siis. Itselle yritin etsiä mekkoa kaverin häihin, mutta eipä tällä masulla mikään näyttänyt kivalta. Täytyy varmaan viikonloppuna suunnata johonkin isompaan kaupunkiin shoppailemaan. Äitiysvaatteita ei tuntunut olevan alessa oikein mitään, parit normaalihintaiset housut sitten ostin kun kyllästyin kiristäviin housuihin.

Napakkoja potkuja tuntuu nykyään joka päivä, kivaa! Nyt ihan viikon sisällä ovat lisääntyneet älyttömästi. Vielä ei tunnu mahan läpi miehen käteen, sitä odotellaan hartaasti.

Manna rv 20 tasan - jee, puolivälissä ollaan!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat