Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Mary_, joo,sydämiä tein mutta ilmeisesti toi Alt+3 sydeemi ei aina toimi..

Seinäjoella siis käytiin Jeren kans ja leikkaus on edessä elokuun puolivälis :(

Tosin on pienen pieni mahis,että parantuu vielä iteksee umpeen toi fisteli..

Fisteli on siis kanava joka kulkee tuollaisesta paiseesta sulkijalihaksen johkin välitilaan,siis kohtaan jossa limakalvo muuttuu ihoksi peräaukon reunamilla..kuulostaa inhalta :/

Helinä: onpa ikävän kuuloista pikkuisen raapiminen,toivotaan että syy löytyis pian,eihän vaan sitte olis kotimaiset viljat,joka aiheuttaa? kummaa että noin naftisti testailtii ?? :/

nyt takas askartelee...

Maria

PS: [b]mary[/b],,sun pitää laulaa ukolles notta: boodia,sporttiia ja tsemppistä!

T: kersana sliippareista tykänny

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä taas istuu yksi äiti silmät ristissä =) Vaikka olenkin saanut taas nukkua ihan hyvät yöunet, niin silti tuntuu väsyttävän.. Mikä lie, tämäkö harmaa ja sateinen keli tän tekee, tiedä tuota. Mutta mä tykkään, että on satanut vettä edes jonkin verran (tosin meidän piha kaipaisi sitä vielä enemmän) :) En tiedä, miksi vesisade tuntuu kiertävän tätä meidän seutua, vaikuttaako liikaa tuo lähellä oleva meri, ehkä näin.. Toisaalta ihan hyvä, ettei koko aikaa sada, niin lapsetkin pääsee välillä ulos, mutta en mä valita, että välillä sataa.. Pysyy piha paremman näköisenä, kun saa välillä vettä.

Meillä on nyt kaksi yötä peräkkäin mennyt niin, että pikkuneiti on nukahtanut 21.30, herännyt 05 syömään ja sit nukkunut vielä siitäkin, tänään heräsi 07.30 ja eilen 08.15, eli tämäkin mamma olisi saanut nukkua, mutta on sit pitänyt valvoa itse.. On tullut taas miehen kanssa lakanoiden välissäkin puuhailtua, että ei se valvominen ihan hukkaan ole mennyt, kun tuntuu, että meillä ei välillä ole mitään yhteistä elämää tuolla lakanoiden välissä.. Kun meillä käy ihan niinkuin Zatullakin, että mä nukahdan myös liian aikaisin =)

Leperus: mä voisin yrittää ens viikolla tulla tapaamiseen, jos se järjestetään illalla, päivisin mulla ei oo autoa, joten silloin en pääse mihinkään?!! Missä tapaaminen olisi tarkoitus järjestää??

Mutta nyt hermostuu meidän neiti, joten lähden aamupuuron keittoon.

-äitiliini78 ja pikkuneiti 5.1.

Pikaiseen vain kirjoittelen. Sateista keliä pukkaa, ja poitsu harrastaa akropatiaa kontillaan. Yrittää jopa istumaan ängetä kontiltaan välillä, mutta siinä touhussa on käynyt kalpaten, kun suojaheijasteet eteen- ja taakse puuttuu tietty täysin. Hullu pikkumies :-)).

Halvio en muista, Katskula , Mary vai kuka? miten saa " käärmeen" päälle vaipan. Meillä puetaan vaippa/ vaatteet pääasiaassa hoitopöydällä, jonka yläpuolella roikkuu katosta pehmeä soittolelu!! Sitä kun poju repii saan yleensä vaipat ja vaatteet puettua. Lattialla menee taisteluksi. Esikoisellekin käytin muuten hoitopöytää tosi pitkään; pysyi siinä parhaiten puettavana.

MONTTU: Meillä on vielä esikoisellakin syöttötuoli, mutta olen tilannut tuttavan tuomisiksi Ikean lastentuolin. Kaveri kehui, että heillä, sekä 4- että 8-vuotias istuvat siinä mielellään, kun on korkeammalla.

SYÖTTÖTUOLI-G: Olen pitänyt joitakin kertoja vasta, vaikka istuukin melko hyvin. Pitääkin kokeilla, että maistuisiko ruoka paremmin syöttötuolissa, sillä poitsulle ei edelleen maistu soseet kovin hyvin :-( Tai välillä maistuu ja välillä ei; liekö hampaat taasen vaivana. Sille kai kulmaahamms tulee seuraavaksi ylös, ihme järjestys.

No, tällaista tällä kertaa. voikaa hyvin!

-pinus ja poika 3.1.-

että en kyllä osaa sanoa yhtään tuohon mitään.. :/ mutta minulla vihlo (tyyliin sinne rinnan sisään) kun hevosen töytäisi oikein kovaa kerran rintaan.. oli päivän pari todella kipeä.

no muttas unohtu kysyä kanssa, että harooko teillä vauvat päätään? ei haro korviansa siis vaan päätään ja takaraivoaan. hassun näköistä, kun välillä rapsutteleekin päätään.. ihan kuin ajattelisi jotain hommaa :D huomenna kysäsen kyllä neuvolassakin tästä.

Mihinkäs se kesä oikei katosi, kun nykyään vain sataa ja sataa joka päivä. Kunnon kolea kesäsää täälläpäin ainakin.

Se kaksosten kuolema kotisynnytyksessä taas laittoi miettimään, miksi joku on halukas ottamaan noin ison riskin varsinkin kun on kaksoset tulossa. Eikä ollut edes terveyshuollon ammattilaista mukana synnytyksessä. Ei millään pahalla, mutta varmasti pehmeitä arvoja pystyy toteuttamaan muilla tahoilla elämässä. Harmittava tapaus. :(

SyöttötuoliG: en ole vielä istuttanut tuolissa. Laitan vasta sitten, kun osaa itse istua topakasti, nyt tahtoo kepsahtaa eteenpäin. Siitä tuli mieleen, että mihinkähän sitä laittais esikoisen istumaan, kun pien saa syöttötuolin? Esikoiselle pitäs keksiä jokin muu viritelmä, kun tavallinen tuoli on vielä liian korkea. Onko kellään kokemusta IKEA:n lastentuolista, joka on kuin normaali tuoli, mutta istuin korkeammalla?

Onkos teidän vauvoilla lempimusiikkia, joka laittaa koko vauvan vispaamaan innoissaan? Meillä sellaisen reaktion saa aikaan Pikkukakkosen tunnari. Tyttö on pelkkää hymyä ja jalat ja kädet vispaa vimmatusti, kun kuulee sen.

Mutta ohhoh! Lillukka pyörähti just nyt mahalleen itse ensimmäistä kertaa! :) Lähti hakemaan karannutta lelua. Siitä se lähtee.

Kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa blogia ja kyllä meidän pienet terhovauvat on jo isoja! :) Kiva käyvä vertailemassa uusia kuvia joulu-/tammikuun kuviin vastasyntyneistä.

No nyt tää meidän terho ei enää viihdy, jotenka poistutaan tuonne muualle touhuaman. Voikaahan hyvin!

T: Monttu ja Lillukka 6kk

Voi tulla hermoja raastava loppuviikko mökillä jos ihan sadekelejä pitää... Kaks aikusta ja kolme lasta jumissa sisällä :( Muksut odottaa aina et mökkiajalla tehdään kaikkea kivaa.

Tätä meidän neitiä ei pidättele enää mikään. Menee pitkin poikin, monen metrin matkoja, kunhan vain edessä on tarpeeksi mielenkiintoinen juttu mitä jahdata. Typy nousee myös konttausasentoon ja heiluu siinä, jalat etenisi siinäkin, mutta kädet pysyy paikoillaan.

Meillä ollaan jo vähän aikaa istuttu syöttötuolissa. Meillä on tripp trapp vauvatuilla ja pehmusteilla, siinä istuu tukevasti. Jonkun aikaa istuu jo itsekseenkin.

Nyt täytyy mennä pakkaamaan auto. Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Katsku ja typy 5.1.

No ei kyllä kuulosta mukavalta teidän pojan kutinat. :(

Ensinnäkin kommentoisin tohon prick-testiin sen verran, että alle 1-vuotialla ne ei läheskään kaikissa tapauksissa kerro totuutta. Meillä prickattiin maito, muna, vehnä, ruis ja kissa ja kaikissa kohdissa oli negatiivinen tulos, vaikka maito ja muna on 100% varmoja allergeenejä. Monesti maitoallergian kanssa kananmuna käy käsi kädessä. Oletko kokeillut jättää myös kananmunan pois omasta ruokavaliosta? Nyt kun olet maidottomalla dieetillä, niin millä olet korvannut maitotuotteet? Maitoallergisilla saattaa myös kehittyä yliherkkyys soijalle eli jos käytät soijatuotteita, niin nekin voi olla syypäänä. Lisäksi nuo Marian mainitsemat kotimaiset viljat voivat aiheuttaa allergiaa. Suosittelisin ensalkuun kananmunan (ja mahdollisesti soijan) jättämistä omasta ruokavaliosta parin viikon ajaksi, siinä ajassa allergeenit häviää elimistöstä. Ja miusta teidän pitäisi päästä maitoaltistukseen, että saatte varmuuden edes maidosta. Löytyykö teidän paikkakunnalta allergologia, jolla voisitte käydä?

Meidän tapauksessa pahimmat oireet helpottivat, kun jätin maidon ja munan pois iteltäni. Maidon tilalla käytin soijapohjaisia tuotteita. Lillukan jaloissa oleva kutiava ihottuma paheni kuitenkin koko ajan ja reilu viikko sitten jätin myös soijat pois ja nyt on jalkojen ihottuma parantunut huomattavasti. Bataattia aloin antaa viime perjantaina ja sitä kerkesin antaa jopa kolmena päivänä ja sitten oli Lillukan kakka ihan vihreää ripulia. En tosiaan tiedä vielä johtuiko bataatista vai miun syömistä mansikoista. Toivottavasti ois noista mansikoista. Eli tällä hetkellä Lillukka on edelleen täysimetyksellä, 6 kk tuli täyteen juhannuaattona. Kiinteitä kokeilen uudestaan, kunhan kakka on taas normaalia.

Tsemppiä!

T: Monttu

aamu, kun mies nappasi tytön seittemältä alakertaan ja kun nousin itse tunnin päästä oli kahvit ja puurot keitelty valmiiksi :) voi kun hänen lomansa jo alkaisi, niin olisi (melkein) joka aamu sellaista..

äityli: vai teillä on oikein isommat urakoinnit pihassa. ajattelin, että säkin vaan perennoja väsäilisit niinkuin minä.. mitä oikein pihassa laitatte? meidän pihaan on nyt laitettu uusia istuksia ja pensasaitaa.. talo rakennettu -01 ja istuksia ei ollut oikein mitään kun tähän muutettiin (ja nekin mitä oli laitettu, oli istutettu väärin ja piti ottaa pois maasta). nyt sitten väsäillään mieleiseksi. parempi siis, että jäi laittamatta rakentajilta :)

olen tässä leivoskellut kuivakakkua viemisiksi ystävälle vkloppuna. uuni on vaan niin huono paistamaan tasaisesti, että tekisi mieli nakata koko vehje tuonne pihamaalle!

katsoin muutes illalla elokuvan pitkät kihlajaiset ja oli kyllä hyvä leffa! suosittelen :) oli vähän samanlainen kuin amelie..

huomenna 5kk neuvola. saas nähdä kuinka on kasvanut, kun on sellainen linnunsuinen tapaus :) tulee varmaan sellainen laiha pitkulainen kuin isästään.

mies nauratti taas eilen kommentillaan että " häntä ei yhtään haittaisi, vaikka olisinkin jälleen raskaana jo" ! mua ei kyllä sen haittaamiset yhtään häiritse :D

missäs ariella??

cec ja pirpsukka kohta 5kk

Juu tiliäisen paino on noussut todella hyvin, paino nyt jo 6500g, pituutta ei vaan vieläkään ole tullut tarpeeksi mutta hieman kuitenkin nyt siis 61.9cm. Käyrä (pituuden osalta)vielä taittaa alaspäin mutta ei niin jyrkästi kuin ennen. Taitaa tyttö tulla anoppiin eli lyhyt ja levee... =D

Eikä muutes meidänkään tilliäinen vielä käänny vatsalleen.. tai kääntyy mutta ei nosta päätä vielä mukaan, mutta ehtiihän tuota myöhemminkin :)

[color=3A5FCD]Meillä on huomenna isot juhlat :) Poju täyttää nimittäin puoli vuotta. Kamalaa, kun aika on mennyt nopeasti. Ihan justhan mä olin synnyttämässä ja nyt tuo pikkumies täyttää jo puoli vuotta!!! Kertakaikkiaan... mä en varmaan koskaan kyllästy tätä päivittelemään :) Varmaan päivittelen vielä, kun poika menee armeijaan, että " justhan mä sen synnytin ja nyt se menee jo armeijaan" ...

Jep, oltiin tänään puolivuotistarkastuksessa neuvolassa. Painoa pojulla oli 7620g, pituutta tasan 70cm ja py 43cm. Eli pitkä, hoikka poika sanoi terkkarikin. Hyvin oli kehittynyt, mutta vielä ei antanut lupaa istuttaa pojua. Nimittäin tarkisti alaselän/lonkan lihakset, eikä ne terkan mielestä vielä olleet tarpeeksi kehittyneet, joten istuminen syöttötuolissa saa nyt odottaa. Syöttötuoli on kyllä jo hankittuna.

[b]Helinä:[/b] Kyselit allergialasten kuulumisia. No meillä menee hyvin. Pojullahan ilmestyi joskus reilun 3kk:n iässä " atooppista ihottumaa" jalkoihin, joka oli pahimmoillaan levinnyt myös muualle kroppaan. Ja kiinteitä aloitellessa aloitin perunalla ja siitä tuli tosi pahat näpyt pojalle kasvoihin. Ollaan asiasta käyty pari kertaa allergologin luonakin juttelemassa. Minä oli pahimmoilleen dieetillä, jossa en saanut syödä perunaa, porkkanaa, tomaattia, paprikaa, omenaa, ananasta, persikkaa, päärynää, kiiwiä, mangoa, luumua, passionhedelmää, aprikoosia, sitrushedelmiä, suklaata (kaakaota) enkä munaa. Maito oli todettu pojalle käyvät, sillä on saanut aina silloin tällöin Nannia, eikä siitä ole koskaan tullut reaktioita. Näitä tuotteita piti siis myös välttää pojulle antamasta. No nyt iho on ollut kohtalainen jo pidempään. Aina välillä polvitaipeet lehahtavat punaisiksi ja kuivathan jalat ovat edelleen. En enää tiedä mistä lehahdukset johtuvat, sillä allergologi antoi minulle luvan alkaa palauttamaan tuotteita ruokavaliooni koivun kukinnan loputtua. Niin siis olen tehnyt ja pojun iho on pääasiassa kunnossa. Olen myös kokeillut pojulle luumua, sillä pojulla oli yhdessä välissä uloste kovaa, eikä luumusta tullut oireita! Sellaista siis meille. Toivon, että voin piakkoin alkaa kokeilla myös pojulle diettaamiamme tuotteita, jospas allergia ilmeni vain koivun siitepölyn aikaan?!?

Mies lähti äskettäin pojun kanssa käymään kaupassa. Olen siis IHAN EKAA kertaa yksin kotona sitten pojun syntymän... Outoa! :)

-Sulina ja poju (huomenna 6kk)-

[color=#006400]*kiroilee otsikon toimimattomuutta*

Pikaseen, pitää mennä laittaan itteensä ja herättää sitte pojat..

Eilen soittivat keskussairaalasta,on aika jo tänään Jerellä kymmenen jälkeen.

Herra 2vee menee vaarille hoitoon,tai no taitaa lomalla oleva kummi-setä hoitaa kans..

Aattelin sit JOS Jere on ok päällä,meen käymään seinäjoella tiimaris,haen vihdoin askartelu värkit hää koristeisiin, päädyin siihen,että askartelen paperinaru ruusuköynnöksiä.

Sit olis viä leipomis urakka eessä,kuivakakkua ja pikkuleipiä..ei paniikkia !!!???täytekakku tulee sentäs leipomota..

[b]Kiitos kaikille mun wc-kori kysymyksiin vastanneille![/b] *niiaa*

Zatu: kauhee se kaksosten kuolema juttu,luin ilttiksen sivuilta, saa kyllä tää äiti syyttää itteensä,maalaisjärki ei ollu oikee mukana,kun riski synnytystä ilman oikeaoppista avustajaa alko kotona suorittaa!

Samoin kamala oli tää show painia chris benuin(kuis se kirjotetaa?) tapaus myös, oli tappanu akkansa,7vee poikansa ja ittensä, oli mun yks lemppari ko sarjassa...

Tarviiko/onko kukaan ostamas [b]itse ruskettavaa[/b]?

mulla olis etukuponki Garnierin bodysummer tai facesummer aineeseen,saa alennusta 2¿.

Voin laittaa halukkaille s.postiin, on voimas 30.6 asti Anttiloissa.

Tää on itse tulostettava paperille siis, hain just itelle toissa päivänä,eli toimii..

mä kun rusketun huonosti ja en ehdi/jaksa maata aurinkoa ottaas :)

[b]Maria ja Jere

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat