Seuraa 

Lapsella on tempperamenttinen kaveri, joka ulkoilee lapsen kanssa meidän pihallamme. Lapset ovat ekaluokkalaisia. Kaveri kuitenkin huutelee meille vanhemmille kommentteja: munanaama, kikkeli ukko, piirtelee kikkelejä ja pimmpoja pihallemme liiduilla (jonka kielsimme), mutta siitä alkoivatkin sitten nuo huutelut...Mitäpä tilanteessa oikeastaan voisi tehdä? Jättää omaan arvoonsa ja olla kiinnittämättä huuteluihin ja huonoon käytökseen huomiota. Vai pitäisikö asiaan puuttua?

Kommentit (3)

Olisi pitänyt sanoa heti ekan kerran jälkeen. Jos ei sillä usko, niin juttelu vanhempien kanssa sekä pihalle tulon kielto (jos siis teillä omakotitalo ja oma piha) kunnes siivoaa suunsa.

Kummalliseksi on maailma mennyt, kun edes seitsemänvuotiaan huuteluihin ei uskalleta/osata puuttua.

Meillä on pihalla poika joka kiroilee. Hänellä on huomattavasti isompi veli joka on sanat pojalle opettanut. Isostaveljestä on erityisen huvittavaa kun pikkuveli huutelee pihan muita lapsia homoksi tms. Olen sanonut lapsille että eivät välitä huuteluista tai voivat sanoa suoraan että ei tarvitse haukkua. Itse olen pojalle sanonut kun poika putosi keinusta huutaen "putosin perseelle" että meillä sanotaan takapuoli tai pylly tai peppu... on tylsää käyttää yhtä sanaa kun olemassa on monta muutakin ja vielä paljon kauniimpaa ilmaisua samalle asialle.

Olen pihassa sanonut myös aikuisille että en tykkää siitä kun lasten läsnäollessa kiroillaan ja moni on siistinyt suutaan ainakin kun minä olen paikalla. Onhan tuossa aina se vaara että saa nipottajan maineen mutta silläkin uhalla sen teen.

Pihan isommat pojat ovat myös oppineet että jos talvella pihaan on tehty lumiukko niin sitä ei pidä mennä rikkomaan aikanaa ilman että ensin kurkkaa meidän ikkunoiden suuntaan. Hyvin nopeasti ilmoitan että tehkää oma ukko potkittavaksi =).

Omalla pihalla voit kieltää täysin rumat piirrokset tai annat porttikiellon joksikin aikaa. Joskus voi myös antaa rumille sanoille mahdollisuuden esim. vessassa voi hyvin huudella alapään juttuja. Tuskin yksin vessassa niiden huutelu kaukaa kiinnostaa. Tai sitten voit yrittää vääntää sanoista kauniita munanaama on varmaan sellainen jolla on kanamunan muotonen pää =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikea sanoa, onko tuo vain jokin "uusi jännä juttu", jota pitää kokeilla kaikkiin aikuisiin, kuinka reagoivat. ...vai saattaisiko taustalta löytyä esim. seksuaalista hyväksikäyttöä?

Tuo jälkimmäinen tuli mieleeni, koska valitettavasti pari hyväksikäyttöjuttua on mulle kerrottu ihan viime viikkoina ja molemmat näitä "en olisi ikinä uskonut". Molemmat lapset ovat onneksi ammattiavun piirissä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat