Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija:

Lainaus:

samaten olen lentänyt suunnilleen samaa vuosiamallia, siis sellasella sillipurkilla jossa on WC:ssä puuistuimet, olevalla Tubolevilla Unkarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Googleta...

OAO Tupolev on venäläinen lentokonesuunnittelutoimisto ja -valmistaja. Tupolevin lentokonesuunnittelutoimiston perustivat Andrei (Nikolajevit¿) Tupolev ja Venäjän ilmailun isänä pidetyn Nikolai ¿ukovski 1922. Alusta alkaen he suunnittelivat suuria lentokoneita, lähinnä pommikoneita 1920-luvulla ja sittemmin myös matkustajakoneita, myös Neuvostoliiton ensimmäisen suihkumatkustajakoneen, Tupolev Tu-104:n.

Lähde Wikipedia

Kun Helsingin Sanomat kirjoittaa jostain tapahtumasta mitä on sattunut Finnairin koneelle on juttu pienellä jossain perinurkassa jossa mainitaan että esim. lento on peruuntunut teknisen vian takia Tokiosta Helsinkiin. Ei kerrota kauanko matkustajat ovat odottaneet uutta konetta Tokioon, todellakin ei se tunnissa sinne mene. Kun taas Blue1:nin kone on peruttu niin siitä sitten kirjoitetaan isolla ja näkyvään paikkaan. Kyllähän tämäkin muokkaa mielipiteitä kun toiset uutiset ovat näkyvämpiä kuin toiset. Mihin vain tällä kirjoittelulla pyritään, varmaankin Finnairin paluuseen maan ainoaksi lentoyhtiöksi. Olisiko se hyvä ettei olisi ollenkaan kilpailua ja lentolippujen hinnat nousisivat sille tasolle kuin ennen olivat? Monikohan täälläkään enää lentäisi esim. Ouluun?

Eiköhän monissa suomalaiseksi mielletyissä yhtiössä ole nykyään ainakin osin ellei kokonaan ulkomaalaisomistus? Yleensä kaikki eivät vain tiedä. Ellei Turun sinapista olisi noussut niin kova melu aikoinaan niin suurin osa luulisi edelleenkin että Turun sinappi on suomalaista. Monissa yrityksissä kuitenkin omistussuhteet ovat vaihtuneet kaikessa hiljaisuudessa ilman että suurin osa kansasta on siitä tietoinen. Jos yhtiön toiminta ja henkilökunta on Suomessa niin eikö se riitä vai mitä mielestäsi vaaditaan?

Että niin paskaa palvelua. Paljon olen lentänyt, ja muutamaa viivästystä lukuun ottamatta blue1 on mun mielestä erittäin hyvä ja halpa tapa matkustaa.

Jos teillä ei oo varaa lentää ykkösluokassa, niin turha täällä itkeä kun ei kohdella kuin prinsessaa.

ja nyt mies näki jonkun heidän koneistaan ja tuumasi, ettei meidän perhe tule ikinä sen firman koneilla lentämään, sen verran romun koneen oli lentokentällä kotimaan liikenteeessä nähnyt. Olikohan ollut joku tsekkiläinen vuokrakone.

lentoemot erittäin miellyttäviä, heille kymmenen pistettä.

Sen sijaan olen saanut hyvin tylyä ja hymytöntä palvelua esim. Aeroflotin ja El Alin lentoyhtiöissä, en suositte!

ja se katosta valuva vesi on ilmastoinnin kondensaatiovettä joka ei ole mitenkään vaarallista vaan ihan normaalia.

Vierailija:

Lainaus:

Olin viime kesänä Blue 1:n lennolla Italiassa, ja olen senkin jälkeen käyttänyt ko. yhtiötä. Mutta en enää kuin pakon sanelemana.. Joudun työni puolesta matkustelemaan, joten joskus ehkä vielä mentävä ko. paskakoneilla.

Italian reissulla kävi niin, että paluumatka tyssäsi. Kentällä kone reistaili, valot sammuivat, kone ei lähtenyt kunnolla toimimaan. Kaksi tuntia meitä istutettiin yli +35 asteisessa koneessa ilman valoja ja ilmastointia. Kone tietty täynnä ihmisiä. Sitten vietiin kentälle, palloteltiin tunteja ympäriinsä, sitten bussilla johonkin hotelliin. Aamulla ei tiedetty, mihin mennään, päästäänkö lähtemään.

Iltapäivällä meitä pyöriteltiin ympäri lentokenttää, osa ei saanut ruokaakaan. Suomesta oli lennätetty koneelle korjaajat.

Iltapäivällä sitten päästiin taas koneeseen, ja kun lähdetiin lentoon, alkoi katosta valua vettä. Sitä ryöppysi kolme kertaa oikein reilusti. Tosi turvallisen tuntuista...

Ja matka oli TODELLA kuoppaista. Lentäjä kuulutti jossakin vaiheessa, että " ei ole mitään hätää, ilmakuoppia vain, päästään perille" . Meitä matkustajia pelotti todella. Mun mieskin, joka ei yleenäs pelkää, tokaisi, että tais olla viimeinen reissu tämä.

Kun sitten kuitenkin päästiiin Helsinki-Vantaan tuntumaan, ihmiset alkoivat taputtamaan jo ennen kuin kone oli ihan laskeutunut. Oltiin todella helpottuneita.

Mun vieressä ollut tyttö ilmoitti, että suuteleen maata, kun pääsee pois. Ja että ei aio enää koskaan lentää.

Mulla on pelon takian päiväkausia kamala ripuli.

En luota Blue1-yhtiöön yhtään. Siellä ylimääräisellä hotellireissulla kuulin monta muutakin karua tarinaa ko. yhtiöstä.

Olen lentänyt senkin jälkeen, lennän kuukausittain (ulkomaille, ja kotimaassa). Aina se tapahtuma vaan mielessä pyörii.

Suosin mielelläni Finnairia, vaikka kerran niidenkin koneesta jäi matkustamon ovi jumiin. Päästiin sitten vajaan tunnin odottelun jälkeen pois takana oleessa pikkuovesta. Toisen kerran oli onegelmia laskutelineen kanssa.

Pidänkö lentämisestä? En. Kovin se on epävarmaa touhua.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat