Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta

Kommentit (11)

Työrupeama takana, väsyttää aivan mahdottomasti. Töissä jaksaisi periaatteessa hyvin olla, mutta taas tuo väsymys pukkaa päälle. Onkohan loman tarvetta vai tämä raskaus?

Aamu alkoi kurjasti, koira varoo jalkaa, ei edes pissalle suostu lähtemään eli varmasti jotain vakavaa, olen tentannu lapset ja ukon läpi, että olisko eilen jotain sattunu, mutta ei mitään tavallisesta poikkeavaa. Eläinlääkäri klo 15 joten ahdistus koiran puolesta jatkuu

Pitänee lähteä kauppaan ja siivoamaan

P-M

Väsymystä täällä tuntuu valittelevan kaikki, en siis ole ainoa. Olen alkanut nukkua ilta-viidestä (kun duunista himaan raahaudun) aamu-kuuteen, eikä sekään aina tunnu riittävän. Osan tosin laitan jo tavan piikkiin koska näin on tullut tehtyä jo pidemmän aikaa enkä oikein enää muka osaa totutusta poiketa.

No, jokatapauksessa kummasti unta riittää !

LIIKUNNASTA : Miten te muut.. ? Vaikuttais että kaikki urheilevat ja käyvät punttisaleilla, jollei sitä niin ainakin " runsasta hyötyliikuntaa" ja jo olemassa olevien lasten perässä juoksentelua..

MÄ EN JAKSA !!!!! :O

(....enkä ihan oikeasti edes viitsi. Liikkua siis, lapsia ei ole...)

Kuinka tärkeää jatkuva aktiivinen liikunta kehittyvälle sikiölle on ? Koirani ovat olleet " landelomilla" pari kk, eli niitäkään ei tule ulkoilutettua ja jopa työni on istumista. Olin vielä alkuvuodesta ahkera liikkuja, ja vietin ulkosalla tuntikausia,

nyt koko ajatus oksettaa, ja jokainen hiukankin nopeampi askel saa läähättämään kuin Saharassa haahuilisi !

PIITU-MIINA : Mikä koira teillä on ?

Onko vanha, kun ontumista pidät vakavana ? Muistan oman nuoremman koiran (Bordeauxindoggi) pentu-ajoista järkyttävät valvotut yöt,

ja pelot koiran terveyden puolesta, kun alkoi myös omituisen ontumisen. Jopa niin että takajalka petti välillä alta.

Se kuvattiin (jotta saisin hermolevon!!!) KAKSI kertaa, kun en ensimmäiseen tulokseen meinannut uskoa.

-Terve koira, ei kehityshäiriöitä, lonkkamaljat ok... etc

-joka ontuu muka " muutenvain" .. .. . . ..

Nää on näitä.

Teillä on siis jotain muuta ilmeisesti, mutta tiedän tuon jatkuvan piinan ja pelon pahimmasta...

-Nyt on vuorossa pelätä syntymättömän lapsen puolesta ;)

t. Jouskari83 + se jokin 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kävin tässä pikaisesti lomalla lukaisemassa viestit ja huomasin että Mariadee:tä oli jäänyt mietityttämään aiempi kirjoitukseni. Meidän vauva kuoli napanuorakomplikaatioon eli hän oli saanut itsensä niin solmuun napanuoraan ettei siinä enää kulkenut happi. Mutta älkää äiti hyvät alkako tällaistä pelkäämään, on todella harvinasta että näin käy, vaikka joka kolmannella vauvalla on esim napanuora kaulanympäri.

Varjelusta teidän odotuksiin, joku jo mainitsikin että tämä on kyllä piinallinen vaihe, kun liikkeitä ei vielä tunnu. No muutaman viikon päästä helpottaa.

Maria rv14

Töissä sitä taas ollaan vapaapäivien jälkeen... Nopeasti aika menee, varsinkin näin kesällä.

Vointi ihan hyvä, nyt olen taas ruvennut päiväunia ottamaan. En tiedä, tuskin raskaus väsyttää mutta siitä nyt on muuten vain tullut tapa. Eilen tuntui liikkeitä jo tosi hyvin, tämän aamun on tainnut masuasukki unilla olla. Vatsa kasvaa ja äitiyshousut alkaa olla tarpeessa...

Vähän viileä sää ulkona, toivottavasti vielä lämpimiä päiviä tulisi!

Tuikku ja Vilpertti 15+5

kyseli Gaiole...

Mulla jatkuvaa " painontunnetta" , en oikein osaa tarkemmin kuvailla. Vähän sen tyylistä kipua kuin olisi pitänyt päivän liian tiukkoja farkkuja , jonka jäljiltä sydämenlyönnitkin tuntuu mahan seudulla ja reisissä.

Ja päivittäin tuntuneet " ilmakuplat" on varmasti mukelon liikehdintää,

kun poikkeaa niin normaaleista vatsanväänteistä.

Koko alkuraskautta siivitti vihlonnat ja viiltelyt, nyt ne jo ohi.

Tänä aamuna sängyllä selälläni maatessani olin tajuavinani pienen pientä vatsanseudun kasvua...

Tiedä häntä, vaikka läskit vaan olisivat lisääntyvää sorttia ;) eikä se vielä " vauvaa!" oliskikaan!

Vatsan näkymistä, noin niinkun muuten en todellakaan odota. Liikeitä, kunnollisia sellaisia kyllä..

ompas kurjat ilmat...no kyl nää päivät täs jotenkin menee!

kyselisin ONKO JOKU OTTAMASSA ÄP-07 JA EI TARVITSE TAI TYKKÄÄ TOPPAPUVUSTA JA MAKUPUSSISTA TAI JOMMASTA KUMMASTA?

OISIN KIINNOSTUNUT KOVASTI OSTAMAAN...ELI EN ITSE OTA ÄP KUN EN TARVITSE KUN KYSEISET TUOTTEET JA YRITÄN JOSTAIN OSTAA NE VIELLÄ=)

JOS JOKU EI TIEDÄ MILLASIA NE OVAT NIIN KELAN SIVUILTA NÄKEE NYT UUDEN PAKKAUKSEN KUVAT!

www.kela.fi

manja-82 ja rv 16

Kivat lomasäät. No, on tullu ainakin nukuttua kunnolla - vaikkakin myös valvottua tuskasen pitkään yöllä...

Piitu-Miina: Tsemppiä koirulin kanssa, toivottavasti ei ole mitään vakavaa!

daisy82: Onko se vaikeaa se listan päivittäminen? Ilmeisesti onnistuu ihan vaikka wordissa taiteillen ja sit liittää taas tekstit tänne nettiin?

Jouskari: Mulla on liikunta jäänyt ihan kokonaan... Siis ei koiria, ei lapsia ennestään... Ja vielä tuossa kevättalvella olin suht innokas liikkuja, nyt en ole edes lenkillä käynyt moneen viikkoon. Tosiaan kunto on rapistunut ja puuskututtaa jatkuvasti. Mulla on myös alhaalla verenpaineet, eli huimaa usein pitkin päivää. Ja lenkille en aina ole viitsinyt lähteä, kun mua sattuu välillä vatsaan ja nivusiin aika kovastikin. Ja pitkät lenkit ei ole tehneet sille hyvää. Pelottaa, että raskauden edetessä joutuu vielä kipujen takia vuodepotilaaksi kokonaan. Toivottavasti ei.

ON: Jatkuvaa pientä pakotusta ja tuntumista vatsan seudulla. Miten teillä muilla? " Tuntuuko" maha koko ajan, vai onko olo ihan tavallinen?

Nyt tuli hoppu, palaan myöhemmin linjoille..

G 13+6

Ilma on nyt muuttunut tosi kurjaksi,vaikka en mä niitä helteitäkään kaipaa,joku välimuoto olisi kiva!

Eipä tule liikuntaa harrastettua ollenkaan. Käydään kyllä tuossa pyörätiellä " kävelyllä! melkein joka päivä,että poika pääsee pyöräilemään. Mutta mä lähinnä seison rattaiden kanssa paikallani ja poika pyöräilee edestakaisin. Eipä sitä kai liikunnaksi voi kutsua. =) No saa siinä edes raitista ilmaa!

Mua on kanssa tänään vaivannut ihan hirveä väsymys,pääkin on ollut taas tosi kipeä. Meni heti parin tunnin päikkäreille,kun mies tuli töistä kotiin,mutta eipä mulla ole nyt yhtään sen pirteämpi olo,kuin ennen päikkäreitäkään.

Tänää olin taas vähän alennusmyynneillä,mutta enpä tehnyt mitään löytöjä tälläkään kertaa. Onko nyt jotenkin huonommat alet,kuin ennen vai tuntuuko musta vaan?

Nyt lähden tekemään jotain hyvää iltapalaa,jäi päivällinen väliin,mun päiväunien takia(lapsille toki annettiin jotain vanhoja ruuan loppuja).

Himpula rv17+1

luultavasti tippunut jostain (yksin ollessa), esim sohvalta (juoksee minne vaan kissan perässä ja välillä kissa koiran perässä)

Mutta todennäköisesti vaan iso mustelma tai ruhje kankussa, ei mitään vakavaa, vähän särkylääkettä ja lepoa ja muutaman päivän kuluttua taas kunnossa. Olin varma että jalka murtunut tai sijoiltaan, mutta nyt kävelee jo ihan normaalisti kun on saanut lääkkeen. Oonkin jo ennustanu, että näiden kahden leikit ovat niin rajuja, että jompi kumpi saa jonkun tällin ennemmin tai myöhemmin

Niin meillä on kultainen noutaja, pentu vielä, puoli vuotta on ikää tullu. Ihana! Ja ihan tavis kissa 3 v. ihan parhaat kaverit keskenään :-) Saa nähdä, miten onnistuu pitää kissan kanssa leikkikieltoa viikko, lääkärin määräys, nyt jo olis kovasti leikkimässä

(.) Potkut vahvistuu päivä päivältä, toinen harmi on pahoinvointi, joka on hiipimässä takas, ei oikein mikään menis taas alas. Liikunta jäänyt hävyttömän vähille, päätä särkee päivittäin kun niska jumissa. Tänään pakko mennä uimaan.

P-M 15+3

Vakuutustäti tulee kohta ja huusholli kaaosta ja mä vaan koneella ;)

Liikkeitä ei oo taas hetkeen tuntunu yhtään mutta pakko se on luottaa että siellä jotain on. Nyt maha sentään on pullahtanu pikkasen takasin..edes.

Piitu-Miina... meillä koira on ontunu pariin otteeseen ihan sellasta kun kynsi on lohjennu tai olipa kerran piikki tassussa joka oli niin pieni ettei meinattu mustasta tassuta millään huomata! Et toivotaan ettei mitään vakavaa vaan joku ihan pikkujuttu!!

Äh, mun ajatus katkes nyt ihan totaalisesti ku luin yhen sähköpostiviestin välissä...mut siis liikunta ainakin...no en tod harrasta vaikka pitäs!! Ei vaan oo aikaa, eikä niin huvitustakaan!

Mahaa en tunne juurikaan...jossain asennoissa kyllä mutta tälleen normisti ei paina eikä tunnu mitenkään. Esikosta oli ihan hirveen raskaan olonen koko ajan ja tukivyö olikin mun paras kaveri. Nyt mulla on kanssa jo mut ei viel käytössä kun tuli vaan ahdistunu olo tällä kertaa..Pikkanen tuntuu asustelevan vielä kovin alhaalla!

Jep, mut pakko men siivoon ees suurimmat ettei tarvii hävetä ;))

masu 18+2

Selvisin kerrankin jo näinkin ajoissa koneelle!

Mies aloitti parin viikon kesäloman! Ihanaa olla koko perhe koolla, on nämä aamuaskareetkin paljo helpommat ku on joku isompi kaverina! Huomenna on aamulla sit lääkäri ja sitten lähetäänki reissuun... Toivottavasti sää vähän lämpenee että tuntee olevansa " kesälomalla" kun ei tosiaan oo ku nämä pari viikkoa aikaa.

Eilen tein ison työn ja päivittelin ton meidän laskettujen aikojen listan ja esittelyt mutta kuinkas ollakaan, ensin kone jumis enkä saanu lähetettyä päivitettyä viestiä, no sain sen selvitettyä ja rupesin uusiks lähetyshommaan nii tuo neiti 1vee repäs johot seinästä... Siihen sitten loppu mulla into siihen hommaan. Sitä listaa ei taida kukaan hoitaa joten jos jollakin on aikaa niin olis mukava jos sen sais kuntoon!!!

Terv daisy82 rv 15+1

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat