Vierailija

Miten lääkäri sen tutki?

Kommentit (20)

automaattisesti kuvaukseen. Olen leveälanteinen, mutta sisämitta oli ahdas. Koska vauva oli pienikokoinen, alatiesynnytyksellä aloitettiin, mutta syntyi lopulta sektiolla, kun ei mahtunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei voinut kieltäytyäkään. Iso lapsi oli tulossa. Piti tarkistaa mahtuuko syntymään alakautta. Lääkärin mielestä lantio vaikutti ahtaalta vaikka ei kuvauksen perusteella ollutkaan sitten yhtään ahdas.

että työntää sormen pyllyyn. Minulle tehtiinnäin esikoisen aikaan ja sanottiin että hyvin mahtuu. Eipä mahtunukaan. Lantio kuvattiin sitten sektion jälkeen ja kuvissa todettiin ahdas lantio.

Ja sen tekee lääkäri neuvolassa sisätutkimuksen ja ultran avulla. Terveydenhoitaja sanoi, että mikäli lääkäri olisi epäillyt ettei vauva mahdu tulemaan alakautta, siitä olisi jo merkintä papereissani.

Olisikohan paikkakuntakohtaisia eroja miten tehdään?

ei mahtunut. nyt sitten tokaa odottaessa lantion magneettikuvaus lantion ylämittojenkin selvittämiseksi, lisäksi ultralla vauvan koko, vielä ei tietoa mahtuuko...

Pepun kautta kokeillaan häntäluun joustavuutta, joka voi myös vaikuttaa, normaalilla, usein " ronskimmalla" nyrkki/koko käsi alatutkimuksella selviää lantion alamitat, mutta ei ylämittoja.

Ja pituusraja tutkimuksiin vaihtelee 155-160 senttiä ja alle.

En oikeastaan edes muista mihin kaikkiin paikkoihin tunkin sormiaan, mutta sattui aivan he..etisti.

Totesi siis tilavaksi ja sitä lantio todella olikin, synnytyksessä ei mitään ongelmia.

Mä olen 153cm pätkä, eikä mulle tehty mitään sisätutkimusta (siis ihan emättimestä) kummempaa tutkimusta. Kaksi lasta mahtuivat jotenkuten tulemaan ja kolmas synnytys päättyi sektioon vauvan ollessa liian iso.

emättimen kautta teki sisätutkimuksen ja katsoi ultralla että vauva mahtuu syntymään alakautta.

niinkuin sit mahtuikin, vaikka hiukan tiukkaa teki kun oli iso vauva.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat