Seuraa 

meidän 6 viikon ikäinen vauva on varsinainen sylissä olija. Yhtään ei viihdy vaunuissa tai sitterissä. Ennätys sitterissä hyväntuulisena taitaa olla 5 minuuttia ja sitten alkaa kamala poru. Sylissä sitten valvoo suhteellisen hyväntuulisena, tosin täytyy hetkytellä ja kävellä ympäri kämppää ja jutella koko ajan.

Tiedän, että pienihän tuo vauva vielä on, mutta on raskasta kun vauvan on oltava koko ajan sylissä. Perheessä on myös uhmaikäinen parivuotias joka vaatii huomiota. Kantoliina helpottaa asiaa jonkun verran, mutta se on niin pirun kuuma, ettei siinäkään mahdottoman pitkää aikaa voi pitää.

Onko kellään vinkkejä?

Kommentit (3)

[color=#8B008B]Neiti viihtyi joskus 4 viikon ikäisenä max 10min puuhiksessa itsekseen, mutta nykyään puuhiskaan ei ole kiva. Hoitotasolla kylppärissä kuuntelee musaa ja katselee leluja tyytyväisenä jos touhuan (laittelen pyykkejä jne) vieressä. Muuten kyllä täytyy viihdyttää. Ja sylissä ei neiti ole tykännyt makoilusta lainkaan, eli aina nenä menosuuntaan tai olkapäällä niin että näkee taakse ja liikkeessä on pysyttävä.. Rintareppu on ollut kyllä mun pelastus. Sen avulla olen saanut tyhjennettyä tiskikoneen + muuta pientä, imurointia en ole uskaltanut testata.

Mammis & Oona huomenna 11 vkoa[/color]

meillä oli aivan samanlainen tilanne kun vauva syntyi. Uhmaikäinen esikoinen 2v ja vauva joka ei todellakaan viihtynyt yksinään. Eipä siinä muu auta kuin kantoliinassa pitää tai rintarepussa. meillä nuo molemmat olivat kovassa käytössä. Mutta onneksi tuon ikäiset vielä nukkuu suhteellisen hyvin päivällä(ainakin meillä) niin sai hieman aikaa kotihommille ja esikolle. Nyt tyttö on jo 5kk ja vieläkin aikamoinen äidin sylivauva :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei mitään erityistä vinkkiä ole tullut vastaan koska niitä olisin itsekkin kaivannut. Meillä kun on kanssa kovin seurankipeä lapsi ollut aina eikä malttia ole löytynyt että olisi opetellut itse asioita rauhassa vaan pinna hänellä palaa aika nopeaan.Olen siis kanniskellu repussa ja sitterissä pöydän päällä,isompana syöttötuolissa vieressäni kattelee hetken aikaa mitä teen. Kotihommia olen tehny kun kaveri nukkuu ja opetellu antamaan anteeksi itselleni jos en ole ehtiny tai jaksanu tehä ja panostanu enemmän lapsen kanssa touhuamiseen.

Tsemppiä ja voimia, SurinaS

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat