Seuraa 

Hei,

Laskettuun aikaan on 3kk ja rapiat. Ja jotta vauvan vakuutuksen ottaminen ei jäisi viimetippaan (suurin osa yhtiöistä pitää rajana 3kk) tartuin eilen toimeen.

Löysin vasta ilmestyneen oppaan ' Valintaopas lasten sairauskuluvakuutuksista 13.6.2007 ' Julkaisija Kuluttajien vakuutustoimisto.

http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/ lvve2007.pdf

Ko. dokumentti auttoi päätöksenteossani. Vauva saa vakuutuksensa vasta synnyttyään + vakuutus ei ole sidottu kotivakuutukseen. (Edellisten lasten vakuutukset otetiin jo syntymättömälle lapselle, mutta hinnat ovat nousseet ' pilviin' !)

Toivottavasti opuksesta on apua muillekin, jotka soutavat& huopaavat vauvan vakuutuksen kanssa.

Terkuin

Mamma rv 26

Kommentit (1)

itse olen ottanut vakuutuksen ennen syntymää juuri sen takia jos vauvalla on jokin synnynnäinen vika/vamma. Tätähän ei tietenkään myöhempi vakuutus enää korvaa.

Kuopuksella on suulakihalkio ja vakuutus onneksi otettu ennen syntymää. Näin olen kaikki korvataan. mikäli olisin ottanut sen vasta syntymän jälkeen olisi siinä rajattu pois kaikki halkioon liittyvät vaivat. Esim. korvatulehdukset.

Samoin syntymän jälkeen otettu vakuutus ei korvaa tietenkään mitään jo todettuja sairauksia eikä niiden kuluja esim. allergiat, atooppinen iho jotka monesti oireilevat jo aivan pienellä.

Meillä oli myös vakuutus tuolla nyt kaksi vuotiaalla, mutta irtisanotiin se kun ensimmäisen vuoden jälkeen kun ei kaveri onneksi sairastellut. Eli periaatteessa maksettiin turhaan tuo reilu 250¿. Mutta kuopuksella ollaan saatu takaisin vakuutuksesta ensimmäisen vuoden aikana reilu 3000¿ ja iso osa niistä on ääkkeitä ja julkisen terveydenhuollon maksuja. Jotka olisi pitänyt maksaa vaikka ei olisi vakuutusta ollutkaan, ei kaikki siis yksityslääkärillä käyntejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat