Vierailija

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juottaa mehua vauvalle. Kai siitä voisi vihjaista, että mehussa on tosi paljon sokeria, jos se äiti ei vaikka ole tullut ajatelleeksi asiaa. Jos äiti sanoo, että juottaa siitä huolimatta, niin anna asian olla.

juottaako joku toinen vauvalleen mehua vai ei.

Kunhan se ei ole lapselle hengenvaarallista, en lotkauttaisi korvaanikaan. Jokaisella on oma tapansa hoitaa omaa lastaan, ja jos haluaa antaa mehua niin antakoon. Ei kuulu mulle.

Jos tuttipullosta juottaa sokerimehua, niin hampaathan siinä voi mennä. Mustat tyngät kohta jäljellä...

Ystävällisesti voi huomauttaa, mutta olen myös sitä mieltä, että kukin tyylillään, joten mitään saarnaa ei kannata pitää.

Itse keittämäni sellaiset ovat aika happamia... kaupoista en ole löytänyt. ja vaikka olisikin, ovatko sinusta viisikuisen ruokaa? Marjat ovat happamia, ja happo tehostaa happohyökkäystä. Hampaat eivät tosiaankaan tykkää jatkuvasta happamasta suussa eikä kyllä tykkää täysimetysikäisen suolistokaan :)

ei myöskään tulis mieleen huomauttaa kyseiselle äidille asiasta! Tänä päivänä varmasti jokainen tietää suositukset, mutta tekee sitten itse mitä tekee.

Tuo mehun suurkulutus pienestä saakka on haitaksi hampaille. Kaverini harmittelee kovasti annettuaan nyt viisivuotiaan lapsensa juoda pienestä pitäen Mehukatteja, pillimehuja ym. nesteitä. Lapsella on silmin nähden reikäiset, rumat hampaat. Hampaita ei paikata, vaan odotellaan niiden vaihtumista pysyviksi hampaiksi.

Ystäväni on ihan tavallinen, hyvä, lapsiaan rakastava nainen, joka ei sen kummemmin ajatellut sokeroitujen mehujen haitallisuutta. Joskus juttelimme asiasta lasten ollessa pieniä ja nähdessäni mehupullon rattaissa. Kaverini ei suuttunut tai pisätänyt välejä poikki. Hän ei ollut tiennyt mehun haitallisuudesta, perusteli mehupulloa kuumuudella ja sillä, ettei vauva suostu juomaan vettä.

Säästätte lapsen monelta harmilta välttämättä mehujen antamista. Hysteeriseksi ei pidä nyrjähtää, kyläreissun mehu on ihan ok. Vesi kelpaa kyllä, jos on oikein jano.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat