Vierailija

tunteeko joku, mitä heille kuuluu nyt?

Sivut

Kommentit (30)

Kylät hiljenee eikä tarvi ihmetellä miksi...

Nuoret naiset lähtee opiskelemaan isoihin kaupunkeihin ja jäävät sille tielleen työn, miesten ja ELÄMÄN perässä. Nuoret miehet jäävät kotitiloilleen " hoitamaan" tiloja. Käytännössä nostavat korvauksia ja rallattelevat.

Ihan mukavan tuntuisia heppuja, mutta jotenkin aikuistuminen ja vastuutotto jäänyt tulematta. Naisia kohdellaan kuten isät ja isoisät ovat naisia kóhdelleet, ei nykynainen tuollaista menoa sulata.

Poikamieskerhon kanssa on kivaa ryypiskellä, välillä käydään metsällä. Erityisen outoa oli minusta, kun Mujunen kertoi sille vanhemmalle miehelle, että hän myöhästyi pari tuntia sovitusta tapaamisesta tyttöystävänsä kanssa. Ei vaikuttanut olevan edes pahoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

" normaalia suomi-juopottelua" .

Tuntuivat olevan pojat ihan eri vuosikymmeniltä kuin tutut miehet. Ensimmäisestä osasta dokumentista oli vaikea sanoa miltä ajalta oli. Ois voinut olla vaikka 80-luvulta! Vaatteet ja musiikki. Kun euroista puhuivat heräsin tähän aikaan.

Kolme vuotta myöhemmin Mujunen oli jo hiukan trendikkäämpi.

Hiukan metsäläisiä olivat.

Enpä oo täällä Etelä-Suomessa enkä euroopassa moisiin kavereihin törmännyt.

hauskoja hemmoja, nauratti ihan simona. Tosin mäkin luulin, että dokkari on jostain 90-luvun alusta. Onkohan Mujunen vielä poikamies, luulen niin.

Minulla on oma mies tuolta seudulta kotoisin, mutta lähti jo kymmenen vuotta sitten työn perässä pääkaupunkiseudulle. Itse olen Helsingissä syntynyt ja ensimmäinen vierailuni miehen kotikonnuille Pohjois-Karjalaan oli todellinen kulttuurishokki. Kesälomalla käydään tuolla mökkeilemässä, muutama tuttukin paikka näkyi dokumentissa, noita kavereita en kyllä ole tavannut.

Mutta, tuollaista siellä toisaan on ja mielestäni dokumentissa tavoitettiin jotain ihan olennaista tuon seudun ilmapiiristä... Välillä tuntuu, että on siirtynyt ajassa taaksepäin. Ihmisillä on aivan toisenlainen elämänasenne ja prioriteetit. Siinä kun täällä etelässä harrastetaan golfia ja tennistä, tuollapäin miehet metsästävät, kalastavat ja laittelevat autojaan/traktoreitaan/perämoottoreitaan jne... Monet naiset ovat lähteneet kyliltä ja miehille sen oikean löytäminen voi olla vaikeaa.

Siitä en sit tiedä et mitä heille tänä päivänä kuuluu... Useampi poikamieskerhon jäsen kuitenkin parisuhteessa ollut jo pidemmän aikaa ja osalla jo perhettäkin...

" huumori aukeaa vain jos tuntee elinpiirin" .

en vain halua tuntea.

Oli jokseenkin vuosikymmeniä aikaansa jäljessä. Ne kundithan olivat jokseenkin eläimiä.

Sellainen viinan juonti ja alkukantainen suhtautuminen asioihin oli hirveää.

Naista toivottiin, mutta sitä ei osattu pitää.

terveisin poikain ja bikereiden keskellä kasvanut nainen

viinan käyttö järkyttävää, Ihan kivan näköisiä miehiä, mutta hankalan oloisia. Oletus oli käytöksen perusteella, että hankala parisuhde tulee olemaan ainakin Mujusella. Eikä sitä puhetta ymmärtänyt.

Ensi ajatus oli, onko Suomessa vielä tollaista?

Vierailija:

Lainaus:

Ja murre oli mitä mainiointa, vaikka ei olekaan minun kotiseudun murretta. Ajatelkaa, miten rehellisesti antoivat kuvata elämäänsä, moniko meistä lähtisi samaan.

hienoa silti, että lähtivät mukaan. Avautui munkin silmät.

kamalaa elämää. onneksi ei tarvitse tuollaisten keskellä elää. en usko, että sopeutuisin miesväen kännäys- ja metsästyspuuhiin. onneksi voin elää muualla. :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat