Seuraa 

Kerran olen jo laittanut makkarin oveen paperin johon se sai tarran joka aamu kun heräsi omassa sängyssä AAMULLA ja joka 5. aamu sai pikkuauton. Hyvin meni 4 viikkoa jolloin tarroja laitettiin ja ehkä viikon sen jälkeen.

Nyt tulee yöllä meidän sänkyyn keskelle eikä siinä kukaan saa nukuttua kun se pyörii ja potkii. Jos nostan sen omaan sänkyyn niin siinä tapellaan koko yö... Enkä raskaana jaksaisi tapella =(

Nyt tarvittais vinkkejä muilta joilla ollut samoja ongelmia.

Kommentit (6)

Meillä esikoisen kanssa taisi yörumba päättyä juuri tuossa 4 v tienoilla. Tarroja ja palkintoja kokeiltiin meilläkin, vaihtelevalla menestyksellä.

Yleensä poika nukkui muutaman viikon omassa sängyssään ja sitten hiippailu alkoi taas. Luulen että 4 v kohdalla hän alkoi olla niin iso että huomasi itsekin että omassa sängyssä nukkuu paremmin.

Pikkukakkonen on nyt reilu 2,5v ja tulee 40% varmuudella aamuyöstä meidän väliin. Hän on niin kiero hiippailija että yleensä emme edes herää hänen tullessa vaan aamulla herään siihen kun hän pyörittelee mun hiuksia takkuun. Joskus hän myös kiipeää veljensä viereen (oliskohan ne puuttuvat 60%....).

En usko pakottamiseen ja huudattamiseen, aika hoitaa tämänkin asian.

Hei!

Laittakaa patja lattialle vanhempien sängyn viereen ja siihen saa tulla yöllä nukkumaan jos ei omassa sängyssä viihdy.

Näin lapsi voi tulla lähelle jos pelottaa, mutta vanhemmatkin saavat nukuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3,5v lapsi tulee sänkyymme jokaikinen yö. Viime yönä mies kantoi hänet takaisin omaan huoneeseen peräti 3 kertaa, mutta niin vain heräsi aamulla taas meidän sängystä. Tarrasysteemi on kokeiltu - toimi noin viikon ja sitten poika kyllästyi tarrojen keräilyyn. 1v kuopus nukkuu meidän kanssa perhepedissä, joten kai kyse voi olla jonkin sortin sisarkateudestakin. Tavallaan ymmärrän kyllä, että kun koko muu perhe nukkuu samassa sängyssä, on vaikea ymmärtää miksi itse pitäisi nukkua eri huoneessa ja omassa sängyssä.

Itsekin olen raskaana ja olen ajatellut, että tilanne pitää jotenkin saada muuttumaan ennen vauvan syntymää. Tarkoitus olisi siirtää kuopus esikoisen kanssa samaan huoneeseen syksyllä ja toivon, että se auttaisi. Nyt alkavat kyllä jo yöt käydä aika mahdottomiksi, kun sängyssä on kaksi lasta ja itse on vaikea löytää asentoa mahan takia.

Sama ongelma meillä, lapsia vain on kaksi: 3- ja 5-vuotiaat. En jaksa tapella nuoremman kanssa. Vanhemman saisi kyllä ymmärtämään asian, mutta tuntuu epäreilulta patistaa hänet omaan sänkyynsä jos toinen saa huutamalla tahtonsa perille.

Ei kai auttaisi muu, kuin laittaa kova kovaa vasten ja tapella muutama yö, mutta ei minulla ole siihen sydäntä eikä voimia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat