Seuraa 

Meillä on edessä elokuussa tuo 3-vuotis neuvola ja näön ja kuulon tarkastus. Minkälaisia kokemuksia teillä on ko. asiasta? Miten teidän 3 vuotiaat on pärjänneet. Mua vähän jännittää kun tuo meidän poika on sellasta hitaasti lämpenevää sorttia, että puhuuko se " neuvolantädille" yhtään mitään :)

Kommentit (5)

3 vuotiaaltasi.

Kuulotutkimuksessa piti muistaakseni tehdä jotain jos kuuli äänen, olisko ollut niin, että piti siirtää palikkaa paikasta toiseen.

Näkötesti oli perinteinen: kuvia piti nimetä, oli taloa, sydäntä ja palloa.

Neuvolan täti edellisellä käynnillä jo valmensi meitä eli kuvien nimeämistä harjoiteltiin parina edellisenä iltana. Eilen illalla kokeiltiin " uutta leikkiä" eli koitettiin katsoa yhdellä silmällä vaan, oli tosi hauskaa. Neuvolassa oli sitten sellainen pahvi, josta katsottiin läpi toisella silmällä. Poika sanoi tosi reippaasti kysytyt kuvat vaikka itse vähän jännäsinkin kuinka onnistuu. Kuulo ilmeisesti testattiin näyttämällä kolmen kuvan sarjoja joissa sanat kuulostivat samoilta (sukka, kukka, tukka)ja sitten piti näyttää esim sukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näöntarkastus hoidettiin siten, että lapsi oli sylissäni, ja edessämme pöydällä oli samat laput joita th näytti. Tyttö näytti sitten minulle sormella minkä kuvan näkee.

Kuulo tarkistettiin meillä niin, että lapsen piti laittaa matkalaukkuun ne tavarat, jotka th kuiskaa huoneen toiselta puolelta. Hyvin onnistui, ja oli lapsestakin kivaa :o)

ja mennään muutaman viikon päästä uudestaan, kun ei neiti oikein jaksanu keskittyä näöntarkastukseen. Oli just se missä on talo, pallo, sydän, neliö ensin isompina ja sit pienempinä, erikseen oikealla ja vasemmalla ja sit molemmilla silmillä. Mun mielestä 3-vuotiaan näöntarkastus pitäis tehdä tosi nopeaan tahtiin, kun se keskittymiskyky on tosi rajallinen. Eli max muutama minuutti, me kun väännettiin varmaan 10-15 min että no katoppas nyt mikä täällä ja sit katos toi seuraava... Itteänikin alkoi jo kyllästyttää joten ei ihme että tyttö alkoi vastailla " en muitta, en muitta, äiti mä haluun ton lelun tuolta" ...

Kuulo tutkittiin silleen että neuvolantäti kuiskas sanoja muutaman metrin päästä ja tytön piti toistaa.

Tästä on tosin jo kolme vuotta aikaa, mutta kuitenkin:

tyttö istui mun sylissä ja sanoi joka asiaan: en halua vastata

Minä sitten vakuuttelin tädille todistettavin esimerkein, että juu juu näkee ja kuulee.

Hienosti " päästiin läpi" .

Näin jälkikäteen oikein naurattaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat