Vierailija

Töissämme on eräs perheellinen nainen, jonka mies tekee vuorotyötä (kuten siis meidänkin työpaikalla tehdään). Tämä nainen on saanut kaikki lauantai- ja sunnuntaivuorot, jotta pystyy järkkäämään lastenhoidot.

Kiva tietenkin, että meillä muilla on viikonloput vapaat, mutta lauantai- ja sunnuntailisät menee kaikki tälle yhdelle tyypille.

Minusta se on törkeää ja kun olen ottanut asian puheeksi, syynä on vain lastenhoito. Taidan ottaa yhteyttä liittoon, jotta perheellisten hyysääminen loppuu.

Sivut

Kommentit (38)

ehkäpä kannattaisi ottaa asia kunnolla puheeksi.....Tämä perheellinen työntekijä saattaa ajatella tekevänsä palveluksen teille muille tekemällä ne viikonloppuvuorot jotta muut saa vapaat viikonloput. Meidän työpaikalla ainakaan kukaan ei vknloppuvuoroja halua tehdä.

tämä kuulostaa siltä että ap nurisee itsekseen ja muutaman työkaverinsa kanssa asiasta eikä ole ottanut asiaa kunnolla esille.

Mene esimiehesi luokse ja sano että haluat myös viikonloppuvuoroja. Jos et saa sitten vasta yhteys liittoon, en vaan usko että et muka saisi niitä vuoroja myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on hienoa, että vielä löytyy sellaisia työpaikkoja, joissa se onnistuu. Useinhan perheellinen nainen putoaa työpaikkahierarkiassa alimmalle asteikolle. Miehille lapset on työelämässäkin vaan plussaa.

millä tavalla muu kuin heinäkuu on huonoa aikaa pitää lomaa? Voi jeesus, kyllä teillä on elämä hankalaa. Mä taas olen mielelläni töissä heinäkuussa kun on niin hiljaista että ei tartte paljon stressata. Lastenkin hoito onnistuu heinäkuussa tai jossakin muussa kuussa.

Tätä niin perisuomalaista kateutta ja katkeruutta. Anna kun arvaan olette naisvaltaisella alalla töissä....

Tietenkin ko perheelle mainio ratkaisu, koska lapsille ei tarvitse hankkia hoitajaa työvuorojen ajaksi ja päälle tulee mamin sunnuntailisät. Epäreilua taas toisia työntekijöitä kohtaan.

Uhkaa pomoasi, että viet asian liittoon, jospa löytyy halua tehdä asiat toisin.

Vierailija:

Lainaus:

Vaikka kuinka hallitus kehoitettaisi hankkimaan lapsia, niin nainen siinä aina kärsii.

Hanki itse lapsi, niin saat samat edut. Älä ymmärrä väärin. Tiedostan myös sinun pulmasi, mutta sinä oikeasti olet se, joka VOI joustaa.

En tajua, miksi lapsettomien pitää kärsiä muiden ihmisten lasten takia.

Sympatiaa ap:lle.

Vierailija:

Lainaus:

Mikset ota yhteyttä ensin työnantajaasi ja työkavereidesi kanssa, tai käsittele asiaa viikkopalavereissa, tai mitä ne työpaikallasi onkaan, ? Todella moukkamaista marista selän takana ja odottaa että ongelma korjaantuu siten!

t. 2 lapsen äiti, vuorotyöläinen

Olen sanonut asiasta päällikölle ja lisäksi tälle kyseiselle työkaverille. Kumpikin sanoo, että kun se lastenhoidon järjestäminen on niin vaikeaa. Mä olen sanonut, että työvuorot on silti jaettava tasapuolisesti ja mä haluan yhtälailla sunnuntaivuoroja (joista saa yli tuplapalkan).

Mitään ei kuitenkaan tapahdu ja tää tilanne on ollut kohta vuoden.

ap

voi sitten vaatia joustoa jonkin muun takia. Esim. opintojen. Minä olen tiimissä, jossa toinen on nuori homomies. Hän joustaa minun lasteni takia, minä taas kun hän matkustelee ja opiskelee. Molemmat ollaan tyytyväisiä.

no sitten uhkailet liitolla niin varmasti saat vuoroja. Asioista voi tehdä vaikeita jos niin haluaa. Varmasti saat vuorosi kun tarpeeksi painokkaasti asian esität.

Esimerkiksi tuo äiti tekisi 3 sunnuntaita kuussa, ja sinä yhden. Tai parasta olisi, jos vuorot menisivät tasan 2-2. Sitten tuo äiti voisi miettiä miten muut työvuorot sopisivat hänelle, ja sen mukaan sovittelisitte muut vuorot kohdilleen.

Joustoa tarvitaan joka tapauksessa puolin ja toisin. Mutta ei yksi työntekijä voi saada kaikkia sunnuntaivuoroja, jos muutkin niitä toivovat.

Ei ole minun ongelmani, jos päiväkoti suljetaan heinäkuuksi. Kunta on velvoitettu järjestämään hoidon muualta sitten. Minä sen sijaan en ole velvollinen pitämään omaa lomaani aina huonoon aikaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat