Vierailija

Olen tällä hetkellä opiskelija (vielä muutaman vuoden) ja sain pari päivää sitten työtarjouksen hommasta, joka on koulutustani vastaavaa ja muutenkin ihan unelmahomma. Palkka ja ylenemismahdollisuudet hyvät.

Ongelma onkin sitten se, että minun pitäisi hoitaa työt opiskelujen ohella ja työ vaatisi parikin viikonloppua kuukaudessa. Mikä taas tarkoittaisi todennäköisesti, että opiskelut venyisivät ainakin vuodella, koska pakkohan minun olisi pitää myös vapaapäiviä lapseni takia. Mies on päivätyössä, joten työ varmaan rassaisi meidänkin suhdetta.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten ota työtä vastaan, mutta mitä jos tämä olisikin ollut se minun tilaisuuteni? En ole mikään priimaoppilas eikä työkokemustakaan paljoa minulla vielä ole, joten siksi ihmettelin, että miten ihmeessä työtä minulle tarjottiin... Toisaalta alallani on hyvät työnäkymät.

Kommentit (9)

Mitä se haittaa, että opinnot venyvät vuodella? Who cares? Jos pääset jo nyt toivepaikkaasi töihin, niin luultavasti jatkat siellä pidempään kuin vain valmistumiseesi asti, eikö? Silloin sillä ei ole mitään merkitystä milloin saat todistuksen koulustasi.

Ja muutama viikonloppu kannattaa uhrata opinnoille työn ohessa. Lähetä mies lapsen kanssa mummolaan, niin voit keskittyä pari päivää kunnolla. Silloin opinnot etenevät huimasti, kunhan vain teet silloin kovasti hommia.

Mutta jos jätät työn ottamatta, niin usko pois että uusia (jopa parempia) tarjouksia tulee. Kun saa ensimmäisen työtarjouksen, niin tuntuu että se on pakko ottaa. Mutta tosiasiassa niitä töitä tarjotaan kerran, niin kyllä niitä saa sitten toistekin.