Vierailija

Olen tällä hetkellä opiskelija (vielä muutaman vuoden) ja sain pari päivää sitten työtarjouksen hommasta, joka on koulutustani vastaavaa ja muutenkin ihan unelmahomma. Palkka ja ylenemismahdollisuudet hyvät.

Ongelma onkin sitten se, että minun pitäisi hoitaa työt opiskelujen ohella ja työ vaatisi parikin viikonloppua kuukaudessa. Mikä taas tarkoittaisi todennäköisesti, että opiskelut venyisivät ainakin vuodella, koska pakkohan minun olisi pitää myös vapaapäiviä lapseni takia. Mies on päivätyössä, joten työ varmaan rassaisi meidänkin suhdetta.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten ota työtä vastaan, mutta mitä jos tämä olisikin ollut se minun tilaisuuteni? En ole mikään priimaoppilas eikä työkokemustakaan paljoa minulla vielä ole, joten siksi ihmettelin, että miten ihmeessä työtä minulle tarjottiin... Toisaalta alallani on hyvät työnäkymät.

Kommentit (9)

Mitä se haittaa, että opinnot venyvät vuodella? Who cares? Jos pääset jo nyt toivepaikkaasi töihin, niin luultavasti jatkat siellä pidempään kuin vain valmistumiseesi asti, eikö? Silloin sillä ei ole mitään merkitystä milloin saat todistuksen koulustasi.

Ja muutama viikonloppu kannattaa uhrata opinnoille työn ohessa. Lähetä mies lapsen kanssa mummolaan, niin voit keskittyä pari päivää kunnolla. Silloin opinnot etenevät huimasti, kunhan vain teet silloin kovasti hommia.

Mutta jos jätät työn ottamatta, niin usko pois että uusia (jopa parempia) tarjouksia tulee. Kun saa ensimmäisen työtarjouksen, niin tuntuu että se on pakko ottaa. Mutta tosiasiassa niitä töitä tarjotaan kerran, niin kyllä niitä saa sitten toistekin.

Olen ollut neljä vuotta pois työelämästä ja minulle tarjottiin keväällä täysin koulutustani vastaavaa työtä. Mietin asiaa pitkään ja hartaasti. Päätös oli todella vaikea, pelotti tulevaisuus jos kieltäydyn tästä mahdollisuudesta. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että pystyn elämään sen asian kanssa että en välttämättä saa heti koulutustani vastaavaa työtä mutta lasten kanssa vietetyn ajan menetyksen kanssa en olisi pystynyt elämään. Olet vaikean pätöksen edessä, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehdota, että tekisit 3-4 päivää/viikko töitä. Sitten voisit opiskella 1-2 päivää/viikko ja viikonloput jäisivät kokonaan perheen yhteiseksi ajaksi.

Ehdota työnantajalle, että teet näin vaikka jouluun asti, ja sitten siirryt kokopäiväiseksi työntekijäksi.

Ja keskustele aiheesta miehesi kanssa, kyllä te jonkun hyvän ratkaisun keksitte yhdessä. Ei se parisuhde tuollaisesta järjestelystä kärsi, jos molempien mielipiteet on huomioitu päätöstä tehdessä.

Ja he osaavat näyttää ikävänsä, kun kasvavat isommiksi. Mutta toisaalta he silti pärjäävät ihan hienosti päivänsä hoitajien kanssa.

Olisiko sinun mahdollista opiskella vaikka joka lauantai 8 tunnin ajan, klo 8-16?Sitten jäisi loput viikonlopusta perheen yhteisille riennoille. Näin saisit säännöllisen rytmin, johon kaikkien olisi helppo tottua ja jonka kaikki hyväksyisivät. Tuolloin lauantaina miehesi voisi vaikka tehdä retkiä lapsen kanssa ja muutenkin viettää yhteistä isä-lapsi -laatuaikaa.

Minäkin ottaisin työn vastaan ilman muuta (tai itse asiassa teinkin aikoinaan niin). Jos sitten opinnot venyvät, niin voit aina ottaa opintovapaata duunista tai vaikka jopa irtisanoutua, jos haluat keskittyä täysipainoisesti opintoihin.

Mun kokemus on ainakin se, että opinnoistakin saa enemmän irti, kun voi verrata todellisuuteen.

Jos minulla ei lasta olisi, niin valinta olisi selvä ja ottaisin työn todella kiitollisena vastaan, mutta sitten alan aina miettimään tytärtäni, joka on ollut nyt kesällä stressaantunut, kun olen joutunut käymään vuorotöissä. Miten ihmeessä hän jaksaisi sitten, jos opiskelujen lisäksi vielä käyn töissä? Nytkin hän ikävöi minua välillä kovasti ja se tekee kovin surulliseksi =(

-AP

Illalla, aamulla, päiväuniaikaan. Minä olen tehnyt jo vuosikausia töitä niin. Päivät on sitten perheen. Siivooja käy kahdesti kuussa.

Työstähän saat myös palkkaa, jota voitte sitten perheen kesken käyttää esim. just ostamalla siivouspalvelua jne. Itse aloitin työt vuotta ennen kuin valmistuin maisteriksi - sitkeydellä tein laudatur opinnot ja sivuaineet valmiiksi. Mulla oli sitten kivasti työkokemusta kun olin valmis, monet jotka valmistuivat pelkän harjoittelun ja joidenkin kesätöiden tuomalla työkokemuksella olivat pitkään pulassa työnhaun kanssa.

Ota ihmeessä työ vastaan! Ne paperit kyllä kannattaa hommata kuitekin, mutta viiveestä ei tarvi välittää!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat