Vierailija

Taas on lasten harrastukset loppu. Siis kerhot ja muut. Olleet jo kohta kuukauden. Miehen loma alkaa viikon päästä.

Mä olen ihan hajalla. Itkettää joka päivä, masentaa, masentaa, masentaa. Ahdistaa ihan kamalasti. Elämä on NIIN tylsää. Joka päivä samat jutut, teen ruokaa, syötän lapset, viihdytän, puen, riisun, hoidan. Ahdistaa, kun tää on niin tylsää ja samaa koko ajan. Ei mitään älyllistä, kivaa, haastavaa. Ja vielä enemmän itkettää, kun tätä on edessä vielä vuosi. :( :( :(

Onneksi edes elokuussa alkaa taas harrastukset niin ei tarvi joka päivä koko ajan kaikkia kolmea hoitaa ja viihdyttää.

En jaksa tätä!

Mamma ja muksut 2v, 4v, 6v

Sivut

Kommentit (19)

Talvi on kiireistä aikaa, kun mulla on opinnot ja lapset on hoidossa. Nyt on aikaa olla yhdessä ja touhuta mitä huvittaa. Tai olla touhuamatta. Mutta se vaatii kyllä asennemuutoksen ja paljon opettelua, että osaa välillä heittäytyä vaan lasten kanssa oleilemaan ja hassuttelemaan. Niistä tutuista rutiineista lipsuminen on vaikeaa. Nyt kun se kuukauden yhdessäolon jälkeen alkaa jo sujua niin lapsillakin oikein silmät loisti tänään kun äiti hyppi kuralätäköissä kilpaa heidän kanssaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sun kaksi vanhinta on kuitenkin jo sen verran isoja, että kyllä kai ne keksii itse leikkejä sisällä tai ulkona vahtivan silmän alla? Itse olen kotiäitinä 1.5v ja 3vuotiaan kanssa, keksivät itsekin huvitusta itselleen kun mamma lukee päivän lehden, juttelee puhelimessa tai tekee kotitöitä.

Toki järjestän itsekin välillä puuhaa, pelataan, piirrellään tms. Ja lähdetään tuulettumaan kaupungille (ei tarvi aina ostaa mitään), ystävien luokse tms...

Miten ihmeessä monet kuvittelevat että lapsille pitää aina JÄRJESTÄÄ jotain ohjelmaa ja huvitusta. Siksi nykylapset eivät enää osaa LEIKKIÄ itsenäisesti

te siis odottelette että puistot, kerhot ja muu valmiiksi pureskeltu toiminta alkaa -onko edes käynyt mielessä ITSE kehittää toimintaa niille lapsille??? Askartelua, leikkejä, kotipuuhia yhdessä jne.

Eipä tainnut välähtää että äitinä olo pitää sisällään muutakin kuin ruokinta, vaatetus ja siivous. Sehän se taitaa se kamalin osuus ollakin, pitää ihan itse tehdä lasten kanssa jotain. Suunnitella ja toteuttaa... siinähän saattaisi jopa aikakin kulua mukavasti, mistä sitä sitten voi valittaa?

Jos on, niin vie 4- ja 6-vuotiaat välillä sinne. 6-vuotiaalle ainakin löytyy jo kesäharrastuksiakin. Omat lapseni ovat kesäisin käyneet yleisurheilu- ja uimakoulussa pienestä pitäen.

Treffaile äitikavereidesi kanssa äläkä jää kotiin nyhväämään! Kohtahan se miehenkin loma alkaa ;-)

Ollaan nyt oltu lasten kanssa vähän kuin " pellossa" , nukkuvat pitkään, kulkevat pihalla pelkissä paidoissa, esikoinen uikkareissa jne. Semmoista rentoa, vähemmän kurinalaista!

provosoiva vastaus, mutta miksi ihmeessä, et mene vaikka kesän jälkeen TÖIHIN?! Ei sitä vuotta ole pakko väkisin kotona kituuttaa vain siksi, että lapsi täyttää 3?!? Kaikille olis varmaan parempi, jos äipällä olis muutakin elämää...

Taitaa olla taas porvoosta päivää...

siis jo sillon kun ei ollut lapsia. Jotenkin pääsee taas johonkin järkevään kiinni kun alkaa koulut, työt ja harrastukset. Kesäkin on ihan kivaa aikaa mutta kun sitä lomaa on vähänkin pidempää niin alkaa käymään hermoon se " ajelehtiminen" . Oon varmaan sit vähän friikki mutta käy ahdistamaan kun päivät kaikki samanlaisia, viikot ja viikonloput.

Mikset pakkaa uimakamppeita vaikka heti laukkuun ja lähde lasten kanssa rannalle? Tai mene puistoon? Kylään? Käske vieraita?

Rannalla ja puistossa voit tavata toisia äitejä ja saat juttuseuraa. Tai sitten pyydät kaverin mukaan lapsineen? Kesäsätä voi nauttia myös ennen sitä miehen lomaa.

Kyllä meidän lapset (7,5v, 4v ja 1v8kk) kaipaavat kesälläkin toimintaa. Ja kyllä vain, mulla hajoaa myös pää niitten kanssa!

Onneksi pääsen puolentoista viikon kuluttua töihin.

Tsemppiä vaan ap:lle. Kaikkia ei kotona oleminen tee autuaaksi eikä kaikki todellakaan jaksa kuluttaa aikaansa puistossa muut äidit seuranaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat