Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kovasti haluaisi jäädä. Tavallaan on kiltti tyttö (pärjää hyvin koulussa), mutta välillä kapinoikin kotona.

Sivut

Kommentit (32)

joo, vasta viisitoista vuotiaana 12 tunniksi ilman aikuisten valvontaa? Huh huh, itse muutin juri 16 vuotta täytettyäni pois kotoa, ilman aikuisten valvontaa.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älä ap jätä yksin viikonlopuksi. Odottele vielä vuosi. Itsellä 15 vuotias joka nyt saa olla yksin yötä. Ei ole koskaan juonut ym. Jos olisi viina kokeiluja en jättäisi vieläkään.

Eikö sillä ole kavereita? Ja kuule 100%:n varmuudella poikasi kuule toivoo että saisi välillä olla kotona yksin, ei varmasti ole sen ikäisellä orpoa.. ;) Ellei sit ihan nynnerö ole.

Olin itse 12-vuotias, kun menin monta kertaa viikonlopuiksi yksin erääseen perheeseen jossa hoidin hevosia. Perhe siis lähti viikonlopuksi pois, ja minä olin siellä, hoidin hevosia ja vietin aikaani. Kotiin oli matkaa reilut 60 kilsaa ja talo aika syrjässä. Mitenhän aikuiset on uskaltaneet? Itse en varmasti päästäisi omaani tuommoiseen paikkaan ilman aikuisen valvontaa..

Itsellä pian 14v tyttö ja ei olla vielä jätetty yksin, meillä on kaks kertaa vuodessa pakollinen viikonloppu meno, johon emme voi koiraa ottaa mukaan, tyttö on jäänyt mummonsa kanssa kotiin koiranvahdiksi.

Ehkä voisimme jo loppuvuodesta harkita yksin jättämistä, kun seuraavan kerran mennään pakolliselle viikonloppu menolle.

Itse tunnet parhaiten tyttäresi. Tietyt säännöt toki pitää olla.

Mitenkähän 3-vuorotyötä tekevin yh-äitien lapset pärjäilee yksin?

viikonloppuja kotona jo 12-vuotiaana ja aina menny tosi hyvin. Ite halusin kotiin jäädä ku porukat meni mökille. Että mun mielestä voi jättää.

Puhelin varmistuksia ja varmistuksien varmistuksia vain ja pyydä vaikka naapuria käymään tarkistuskäynnillä. Sitten paasaukset kaikenlaisista pedofiiliukoista ja mitä pitää tehdä, jos jotain sattuu. Teet vain kertakaikkiaan selväksi, että hänellä on tilaisuus näyttää voiko häneen jatkossakin luottaa. Kyllä se napanuora pitää katkaista joskus.

Mun mielestäni tuossa iässä tuota voi jo kokeilla, mutta kannattanee teroittaa, että kyseessä on kokeilu, jonka seurauksena mietitään jatkoa.

" Vierailija - 27.06. 12:55 vastaa tähän viestiin (7/26)

Ei voi jättää.

En ole varma, onko joku laki, mutta joku suositus tai vastaava on että 15v täyttäneen vasta voi jättää 12 tunniksi ilman aikuisen valvontaa. Eli yön yli tai koko päiväksi.

Näin on poliisin kautta selvinnyt kun itse halusin nuorempana jäädä yksin ja vanhempani kokeilivat, ikävyyksiähän siitä seurasi kaikille."

Just joo, olin itse 15-vuotiaana VIIKON yksin kotona, kun muu perhe lähti lomalle Lappiin. Sitä ennen olin ollut KOLME VIIKKOA yksin maailmalla, kielikurssilla. Ei meitä kukaan aikuinen siellä Pariisissa ja Lontoossa vahtinut, ihan keskenämme liikuttiin!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat