Vierailija

Haluaa lähetystöön töihin...

Kommentit (6)

Toimistohenkilökuntaa rekrytoidaan säännöllisesti (vaikka sitäkin ollaan vähentämässä), ja joitain virkamiehiä " paikalta palkattuina" , esim. Pietarin viisumivirkailijat. Joku jo mainitsikin lähetystöjen " huoltohenkilökunnasta" , joten sekin on yksi vaihtoehto.

Myös politiikassa " ansioituneet" voivat saada palkintoviran jostain eksoottisesta paikasta. Viimeksihän kohuttiin siitä, kun se yksi gradun väärentäjä lähetettiin oliko se Bukarestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisäksi oltava hyvä yleissivistys eikä suhteet politiikkaan tai yritysmaailmaan ole pahaksi... siis jos diplomaatiksi haluaa.

Onhan lähetystöissä muitakin duuneja: keittiöväkeä tarvitaa, hallinnon ihmisiä, toimistoväkeä, asiakaspalveluun...

Itse olen työskennellyt Suomen lähetystössä Lähi-Idässä keittiöhommissa. Muutin mieheni kanssa hänen työn perässä ja " vahingossa" löysin töistä itsenikin. Sujuipa miehen työkomennusvuodet mukavammin kun olin osa-aikatyössä minäkin

useimmilla on kaksi perustason korkeakoulututkintoa tai jatkotutkinto, keski-ikä reilusti yli 30.

Monivaiheiset, vaativat pääsykokeet vielä ennen kurssille pääsyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat