Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Suunnitelmissa olis tämmönen eli tekisin 30 tuntia viikossa töitä. Teen myös 2 vuorotyötä niin arkisin kuin viikonloppuisin. Kuinka tämän saa onnistumaan? Työvuorot ovat 7,5-8 tuntisia. Etenkin kiinnostaisi 4 päiväinen työviikko eli olisin sen 7,5 tuntia 4 päivänä viikossa töissä jonka jälkeen olisin 3 päivää vapaalla. Saanko itse päättää teenkö 6 tuntia viitenä päivänä viikossa vai 8 tuntia neljänä päivänä viikossa yms. Vai päättääkö työnantaja kuinka sen voin toteuttaa? Ei sitä tietenkään voi varmaan vaihdella ainakaan jatkuvasti. kertokaas kokemuksianne?

Kommentit (3)

Ainakin meillä onnistuu oikein hyvin. Teen 4-päiväistä viikkoa ja työvuorot 7.45-21 välillä ma-la(su) olen kaupan alalla töissä...

Itse teen vuorotyötä ja olin vähän aikaa osittaisella hoitovapaalla. Työnantajani oli tosi joustava ja sain lähestulkoon itse sanoa, minkälaisia vuoroja haluan tehdä. Tein normaalimittaisia päiviä niin että työpäiviä tuli vähemmän (meillä lasketaan työaika kolmiviikkoisjaksoissa). Tosin en tee mitään säännöllistä vuorokiertoa, vaan hyvinkin säännöllisen epäsäännöllistä, joten työvuoroja oli helppo soveltaa. Mutta sikäli mikäli olen ymmärtänyt, niin riippuu täysin työnantajasta, kuinka joustava haluaa olla. Työntanaja kai kuitenkin on se, joka sanoo viimeisen sanan. Eli kannattaa kysellä töistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Työnantaja päättää viime kädessä työajat. Näin minä olen asian käsittänyt. Jos joltakulta tulee ihan fakta tietoa, niin korjatkaa jos olen väärässä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat