Seuraa 

Rvkoja on kasassa 34+6 ja päätä on särkenyt jo pari viikkoa, tänään on taas tosi paha päivä eli jomotus on erittäin kovaa, eilen oli hieman siedettävämpi päivä. Verenpaine on kuitenkin alhainen ja pissanäytteet puhtaita, eikä ole turvotusta, joten raskausmyrkytys ei ole kyseessä. Panadolista ei ole mitään apua. Onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta ?

Kommentit (6)

Itse kärsin migreenistä ja olen käynyt akupunktiossa. Nyt olenkin selvinnyt melkein kokonaan ilman lääkkeitä. Tosin muutaman viikon ajan minullakin on ollut tuollaista päänsärkyä havaittavissa. Akupunktiohoitajani/fysioterapeuttini sanoi sen olevan ns. kosteuspäänsärkyä. Johtuu ilmoista ja nesteen kertymisestä. Yleistä etenkin näin lopussa raskautta. Kipua helpotetaan mulla akupunktiolla, mutta nesteitä ei voida poistaa, voisi käynnistää synnytyksen.

Siis kevyttä liikuntaa kävelyä tai uintia. Ja jos mahdollista niin kokeile akupunktiota, mulla ainakin auttaa, eikä tarvii popsia lääkkeitä.

Helpa rv 36+1

asti on särkenyt joka päivä, ei ihan kaiken aikaa mutta melkein. Mulla myös neuvola nyt ti, ja verenpaineet ja pissa ok, eli jotain muuta tämä on. Liekö sitten tuo niska-hartiaseutu minullakin syyllinen, kun ei tunnu muuten mitään oireita että olisi esim. flunssaa pukkaamassa; nukunkin kyllä yöt melkein kokonaan oikealla kyljellä = oikea lapa & hartia jumissa, kun ei enää juuri muussa asennossa voi olla (selälläni en voi enää olla ollenkaan, kääntyminenkin kyljeltä toiselle on tuskaa; vasemmalla kyljellä yritän välillä olla mutta kipeytyy selkä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen kärsinyt nyt 5 päivää päänsärystä ja panadol ei auta kuin hetkellisesti. Todella rasittavaa.

Minulla kyllä luultavammin johtuu niskoista/hartioista ja kylmägeeliä on uponnut kohta purkillinen.

Kunpa jo hellittäisi.

Toivottavasti kohta sinulla helpottaa. Kaksi viikkoa on pitkä aika. Itse hyppisin jo seinille.

Tsirppana rv 25+4

on ollut päänsärkyä, nyt rv 16+, ja varmaankin johtuu pääasiassa niska- ja hartiajumista. Kohta vuoden verran on kyseinen vaiva ollut riesana, liekö ikä ja ihanaisen raskas elämänvaihe (monta pientä lasta) taustalla.

Mutta nyt säiden vaihtelujen yhteydessä on alkanut olla migreenisärkyä: päätä särkee illalla ja yöllä ja vielä aamullakin. Panadol ei auta (2x500 mg) ja oireet pahenee liikkuessa. Migreenistä kärsin tavallisesti hyvin harvoin, joten taidan kuulua niihin, joilla se poikkeuksellisesti tuleekin juuri rask.aikana. Joillakin ko. särkyn olen kuullut kestävän joskus monta viikkoakin.

Särytöntä raskautta toivotan kaikille!

.. menossa rv 28+1 ja tälläkin hetkellä päätä särkee. Panadolia otan sillon tällöin, en joka kipuun. Luulisin säryn johtuvan osin niskasta ja hartioista. Ne on aivan jumissa ja välillä jäsenkorjaajalla käyn niitä hoidattamassa. Alaselkä myös kipuilee, mikä kai voi aiheuttaa vaivaa päähän asti.

Tosi ikävä olo on välillä, lääkäri ei kuitenkaan suositellut fysikaalista hoitoa, en tiedä eikö sitten auttaisi... Jumppaan ja venyttelen, niin saa ainakin kivun hetkeksi pois mielestä. En todella tiedä mistä johtuu??

Panadolia olen syönyt raskauden aikana niin paljon, etten tohdi ajatellakaan.. Sitä on lääkäri kuitenkin suositellut käyttämään..

-Peppiina

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat