Vierailija

Näin tuttavaperheessä!

Lapsi kuulema haluaa hoitoon, vaikka vanhemmat on lomalla. Mä en ymmärrä. Pitäisin omat lapset kyllä visusti kotona oman lomani aikana.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija:

Lainaus:

Asunto on pieni ja ulkona sataa vettä. Rahaa ei ylimääräiseen ole.

Hoidossa leikitään, lauletaan ja askarrellaan. En minä tuollaisia osaa.

jos niiden kanssa ei jakseta eikä viitsitä olla.

Mutta onhan se vanhemmille kiva kun itse saa perse homeessa levätä kotona kun lapsi on muualla hoidossa.

lapsistaan kuin vain kaksi viikkoa? Tunnen minäkin erään äidin joka sanoo tahtovansa omaa aikaa puolet lomastaan. Sen lapset ei sitten tarvitsekkaan lomaa? Tätäkös se subjektiivinen hoito-oikeus on? Päiväkodin tätien pitäisi ryhtyä nyt tosi hommiin ja vaatia ettei hoito kuuluu kesällä lomalaisten lapsille. Mielenterveystapausten lapset on sitten ihan eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mikä siinä on, että ei haluta viettää aikaa OMAN RAKKAAN LAPSEN kanssa? Halutaan, että muut hoitaa OMAN RAKKAAN LAPSEN? Pistää todella miettimään, onko lapsi aikuiselle todellakin vain este, hidaste ja välttämätön paha ja ylimääräinen riesa, kun ei haluta olla ja tehdä asioita yhdessä. Lasten kanssa elämä ei ole aina helppoa, tiedän, sillä itselläni on kolme pientä lasta. Mutta jos ei ole valmis viettämään vapaa-aikaa omien kultien kanssa, kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennen kuin jättää ne pillerit pois. Kesä on hienointa aikaa ja lapset on pieniä vain kerran, mikä ihme siinä on että lapset ovat joillakin vain tiellä? En voi muuta sanoa, kun että säälin näitä lapsia jotka syntyy tällaisille vanhemmille :((( Enkä halua kiillottaa omaa sädekehääni, mutta en kyllä olisi ylpeä omasta äitiydestäni jos laittaisin lapseni omalla lomallani hoitoon jos asiat kotona on hyvin.

Mies lomalla kuukauden, minä koko kesän.

Tuosta miehen loma-ajasta vietämme viikon kahdestaan niin että lapsi on päivisin hoidossa. Muuten lapsi on koko kesän lomalla.

Kamalaa!

esim siivota kunnolla (meillä ei ole mitään hoitopaikkoja muutoin), mutta en silti ole sitäkään tehnyt. Haluan, että lapseni saavat myös kunnon lomat. Se joka sääli päivystyksessä heinäkuussa olevia lapsia, niin mulla ei ole ikinä ollut heinäkuu lomaa niin kauan kuin on lapsia ollut. Eli meillä usein heinäkuussa hoidossa, mutta mitä säälimistä siinä on, kun ovat kesäkuussa ja elokuussa molempina aina pari-kolme vkoa lomalla, eli yhteensä yli kuukauden? Tosin tänä vuonna kun isompi on jo ekaluokkalainen on hoito kotona ja lapset lomailee elokuun puoleen väliin asti :D

ja se lapsen etu on mielestäni olla oman perheensä kanssa. Lomailla, tekemättä mitään sen ihmeempää. Rentoutua ja nauttia perheen kanssa vietetystä yhteisestä ajasta.

Vierailija:

Lainaus:

sekin, jos lapsi HALUAA ennemmin hoitoon kuin olla kotona omien vanhempiensa kanssa....

Meillä sekä koululainen, eskarilainen sekä päiväkotilainen laski päiviä kesälomaan - tai viikonloppuihin.

Ei siinä tarvitse itse koko ajan nukketeatteria esittää tai muuta ihmeellisen luovaa keksiä. Lapsi kyllä keksii itsekin ja pelkkä vanhemman läsnäolo riittää.

siinä yks syy miks lapsi haluaa hoitoon. jos äiti koko päivän tietokoneella av-palstailemassa, ja isä korjaa mopoa, niin ei se lapsikaan yksin viihdy.

Olen sitä mieltä, että lapsi ansaitsee loman siinä missä aikuinenkin. Hoidossa oleminen on lapsen työtä! Ei siellä kotona tarvitse mitään erikoista virikettä tms. olla. Kunhan vietetään aikaa sen oman lapsen kanssa, se on tärkeintä. Lapsen kanssa vietetty aika on kuin rahaa plaittais pankkiin, antaa kantavaa pohjaa tulevaisuudelle, vanhemman ja aikuisen väliselle suhteelle.

Hyvää tekee lapsillekin, että voivat itse keksiä tekemistä ja olla omien vanhempiensa kanssa ilman ennalta suunniteltua ohjelmaa ja aikataulua.

Vierailija:

Lainaus:

Asunto on pieni ja ulkona sataa vettä. Rahaa ei ylimääräiseen ole.

Hoidossa leikitään, lauletaan ja askarrellaan. En minä tuollaisia osaa.

Varmasti tarhassa tehdään paljon mitä kotona ei, mutta kun itsellä loma on oikeesti aikaa vaa olla lapsen kans. Nauttia yhdessäolosta ilman hässäköitä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat