Seuraa 

Muu kuin irtisanominen? Meillä kolme lasta ja nuorinkin vasta 1v 4 kk. Sinänsö voisin olla kotona vielä mitei 2 vuotta mutta tuntuu etten halua palata vakituiseen työhöni vielä silloinkaan vaan halusin olla kotona ainakin vielä pari lisävuotta päälle. Ehkä jopa kauemminkin. Tuntuu pahalta ajatella että sinne töihin on pakko mennä mikäli aikoo säilyttää työpaikkansa ja mikäli aiomme taloudellisesti pärjätä. Miehen tulot riittävät nytkin (kun olen hoitovapaalla) nippanappa maksamaan laskut ja minä maksan kodinhoidontuesta ja lapsilisästä ruuat. Mihinkään ylimääräseen ei ole varaa. Jos lapsille pitää ostaa jotain on miehen tehtävä aina ylitöitä että saadaan uusia vaatteita tms. Ja hänkään ei määräänsä enempää jaksa ylitöitä tehdä. Kuinka muut kotiäidit selviätte kodinhoidontuella, lapsilisillä ja miehen tuloilla?

olen nyt vasta oppinut arvostamaan kotona oloa ja haluan olla lasteni kanssa kotona mahd pitkään. Kuitenkin tämä on vain pieni aika elämästäni ja olen vielä nuori. kerkiän tekemään palkaatyötä vielä ainakin 25 vuotta vaikka nyt olisinkin useamman vuoden kotona. Eli siis kyllästymiseen asti ehdin töitä paiskoa vielä.

Tuntuu kyllä niin kurjalta ettei tästä kotiäitiydestä makseta mitään vaikka kyllä tämäkin työtä on. Maksettaispa edes työttömyyspäivärahan vertaista palkkaa. Ottaa pattiin! kertokaas kokemuksianne.

Kommentit (6)

Mulla on ihan sama juttu. En haluaisi mennä töihin, koska lapseni tarvitsevat mua kotona. Toisaalta tarvitaan sitten taas rahaa ja on sillai loukussa. Mä olen yrittänyt saada etätöitä, mutta eihän se tietenkään onnistu, kun on vauva kotona. - siis työnantajien mielestä.

Löysin netistä seuraavan sivuston. En tiedä onko siitä apua, mutta kokeile. Ainakaan mitään riskiä siinä ei ole. http://lisa-ansioita.blogspot.com

Mitkäs ovat virkavapaan ehdot? Eli kuka sitä saa? Olen ollut vaan 11 kk saman työnantajan palveluksessa ennen äippälomalle jääntiä.. Itse joutuisin menemään jo 08 syksyllä töihin eli reilun vuoden päästä koska meiltäpäin ei varsinkaan päiväkotipaikkaa saa (jota toivon) kesken vuoden. Eli kuopus olisi ensi syksynä 2,5 v. Täyttää 09 helmikuussa 3 v. Nyt olen viimepäivinä orientoitunu siihen että töihin menen vuoden päästä syksyllä. Onneksi on mukava työpaikka jonka avulla jaksan ajatella positiivisesti. Olen myös ajatellu olla töissä osittaisella hoitovapaalla ja toiveissa olisi saada 4 päivän työviikko eli se 30 tuntia. Sekin helpottaa työhönmenoa kun tietää että sitten on vapaita se 3 päivää putkeen jos se nyt niin menee kuin suunnittelen ja sopii myös työnantajalle. Tai sitten vaihtoehtona 6 tuntiset työpäivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta murehdit turhia etukäteen. lapsesi on niin kovin pienikin vielä. Katso sitten kahden vuoden kuluttua. Voihan olla, että työt maittavatkin sitten...Ja töistä voi pyytää virkavapaata hoitovapaan jälkeen. työnantajan ei ole pakko antaa, mutta useimmat antavat. Itse olen ollut 4 vuotta kotona ja lapsikin on alle vuoden. Työt eivät kutsuisi vielä yhtään ja tuntuu minustakin, että haluan olla pitkään kotona. Mutta onhan tässä melkein kolme vuotta aikaa ollakin. En murehdi etukäteen. Viikonlopputyöt on yksi vaihtoehto muuten...

Työnantaja päättää virkavapaasta. Mitään ehtoja ei ole. Voisitte yrittää vedota ns käytännön syihin, että haluatte olla vielä vuoden kotona ja viedä lapsen vasta 4v tarhaan; ei olisi niin paljon kipeänä isompana jne.Työnantajakin hyötyy, kun tulee töihin vasta, kun perhe-elämä on siihen valmis. Itse olen ajatellut, jos en ole valmis töihin, juuri vedota noihin perhesyihin; en saa tarhaan vientiä järjestymään vielä jne.

Mitä jos alkaisit ypph. Itselläni oli tilanne se etten halunnut viedä 10kk tyttöäni hotitoon vielä ja tuo olematon kotihoidontuki,no sillä ei paljon eletä.. Otin 2 lasta hoitoon. Nyt tulee rahaa ja lapsi saa olla kotona ja saa myös seuraa.

Mitkä ovat virkavapaan ehdot? Pitääkö perustella miten työnantajalle? Itselläni on vajaa 3-vuotias lapsi joka on terveydellisistä syistä kotihoidossa (palasin jo kerran takaisin hoitovapaalle koska lapselle ei pystytty järjestämään hoitoa kodin ulkopuolella) ja olen miettinyt että pitääkö minun todellakin sanoa itseni irti kohta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat