Vierailija

Olen siis sinkku ja pienipalkkainen. Rahat eivät ikinä riitä edes palkkapäivään asti vaikka säästäväisesti elän. (maksan tosin aika paljon asuntolainaa)

No nyt sain kutsun erään kaverin häihin. Tämän kaverin kanssa nähdään ehkä kerran vuodessa ja joskus harvoin soitellaan. Ollaan tunnettu vain pari vuotta.

Häät on toisella puolen Suomea, joten mulla menee rahaa jo matkustamiseen ja yöpymiseen siellä jossakin.

Mutta olenko siis täysin moukka, jos annan lahjaksi vain 30 euroa? Se on todella suuri summa mun taloudessani ja pelkästään siihen matkaan mulla menee jo vaikka kuinka paljon ylimääräistä rahaa.

Kyllä harmittaa olla näin köyhä! Tottakai haluaisin antaa mukavan suuruisen summan lahjaksi, mutta ei vain ole varaa.

Täällä kun on usein haukuttu, että alle 50 euroa ei edes kehtaa antaa.

Kommentit (17)

Jokaisen rahan ahneen pariskunnan pitää tajuta ettei se ole vieraiden paikka kustantaa häät tai häämatkaa. Siksi lahjalistat tai rahan kinuaminen on todella törkeetä.Jokainen tuokoon mitä haluaa. Leivänpaahtimet voi palauttaa liikkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en nyt mitään herkkukoria ala keräilemään, ja vaikea se olisi saada säilymäänkin, kun autossa matkustaa toiselle puolen Suomea.

Lisäksi hääpari on varta vasten kutsuun runoillut niin, että kaikkea on kerätty jo monta vuotta ja rahaa siis toivotaan ainoastaan

Ylipäätään ei vieraan ole pakko tuoda mitään lahjaa! Eikö kutsutut tule juhlimaan eikä tuomaan rahaa?

Jos kutsussa on vielä noin muotoiltu.

Eräissä häissä oli erinomaisesti annettu vaihtoehdoksi tämä kirkon ulkomaanavun osta 6 kanaa tai vuohi lahjoitus. Tai lahjoittaa johonkin hyväntekeväisyyteen silloin pari ei välttämättä edes tiedä oliko summa 5e vai 50e.

Meillä oli toiveena, että saa antaa lahjan tai laittaa rahaa matkakassaan, JOS haluaa (eil laadittu mitään lahjalistaa). Muutama antoi lahjan, suurin osa rahaa - rahalahjoitusten haitari oli 20-200¿.

Ja rahana annettuna sillä saa juuri mitä haluaa, ei mitään herkkukoreja tosiaankaan ... eiköhän siellä hääyöhotellissa parille kuitenkin tuoda shamppanja-aamiaiset.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat