Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Joku vastuu pitää ihmisellä itselläänkin olla tekemisistään! Jos potilas on menossa saamaan sytostaatteja, eli siis suonensisäistä lääketiputusta mukavasti tuolissa istuskellen, pitäisi kyllä tajuta että jotain on pielessä, jos häntä aletaankin kiinnittää päästään isoon pöytään maskin avulla tykin alle... Mutta kun suomalaiset eivät uskalla sanoa mitään ennen kuin on myöhäistä.

Jos ei kuule millä nimellä kutsutaan, pitäisi pyytää toistamaan eikä vain lähteä tyhmänä hortoilemaan perään. Ja jos ei ole varma onko sädehoidolla ja sytostaattihoidolla jotain eroa, kannattaa kysyä. Seuraavaksi varmaan lääkäri kysyy paperit jokaiselta potilaalta ovella, kun koskaan ei tiedä mikä puolihöppänä möttösen maire sieltä haahuaa hölmönä sisään saamaan jollekin muulle tarkoitetut lääkkeet.

Terv. molempia hoitoja kokeillut, ja kyllä ne hei maallikkokin erottaa toisistaan.

Kommentit (12)

Kyseessä oli potilas jolla oli vaikeuksia kommunikoida, eli on saattanut yrittää sanoa jotain, mutta ei ole tullut ymmärretyksi. Pyörätuolilla on ollut liikenteessä, tästä päättelin että olisi vanhus tai muuten huonokuntoinen. Kyllä tämä nyt kuitenkin on sairaalan moka.

kävi kerran hammaslääkärissä niin, että huudettiin Jonna Virtanen (nimi muutettu) ja paikalla oli samaan aikaan Jonni Virtanen (nimi muutettu). Molemmat sitten mentiin sinne lääkärille, tämä toinen oli siis vanhempi mies ja minä pikkutyttö. Lääkäri sitten kommentoi, että jaahas isäkin on tullut mukaan.. ja siinä sitten hetki hämmästeltiin.

Minä pienenä arkana tyttönä en uskaltanut mitään sanoa, ja jos olisi ollut jossain tämä röntgenin kaltainen tilanne niin en varmasti olisi saanut suutani auki.

Tässä tietysti oli kyse aikuisesta, että ihan eri tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja jos ap olet tosissani, tarvitsisit vielä vähän muitakin hoitoja.

Jo on aikoihin eletty jos potilaatkin ovat vastuussa hoidoista! Häpeäisit vähän.

Henkilökunta tässä mokasi. Älkää nyt potilasta syytelkö. Kyllä potilaan täytyy voida luottaa siihen, että hän saa oikeat hoidot. En kyllä nykysysteemin mukaan yhtään ihmettele, että tällaista sattuu. Itsekin sain sairaalassa ollessani naapuripetiläisen epilepsia- ja sydänlääkkeet (samanniminen potilas järkevästi samassa huoneessa). Valitettava tapaus, mutta tällaista ei oikeasti saa sattua!

T. SH

Olin kerran sairaalan odotushuoneessa gynelle pääsyä odotellessa. Huudettiin jonkun aika harvinainen sukunimi ja se meni erääseen huoneeseen. Jonkin ajan kuluttua tuli ulos ja kuulin, miten lääkäri läksytti hoitajaa, että aina pitää sanoa etu ja sukunimi kun kutsuu sisään. Oli siis kaksi samannimistä.

Multa kysyttiin molemmat etunimet, että oletko " Liisa Anneli" . Kun olin niin lähdin hoitajan mukaan osastolta, jossa olin leikkihuoneessa. Ikäni täsmäsi ilmeisesti tähän oikeaan potilaaseen ja kun etunimetkin olivat samat niin ottivat mukaan. Kyseessä oli onneksi vain ekg-käyrän(tai mikä se nyt on) ottaminen ja kun ei mitään poikkeavaa alkanut löytyä niin ihmettelivät ja alkoivat kysellä sukunimeä. Sukunimeni alkaa r:llä ja ärrävikaisena en sitä saanut selvästi sanottua, joten kesti aika kauan että tilanne saatiin selvitettyä.

joo kyllähän se sitten tajusikin, kun lääkäri sanoi, että huusi Jonnaa. Varmasti luuli itse ensin, että minä olin kuullut väärin.

Mutta jos tuo toinen olisikin ollut vaikka Jenni ja samanikäinen kuin minä, niin hyvinhän olisi voinut käydä samalla tavoin kuin tuossa röntgenjutussa.

että tyttären syntymän yhteydessä sai morfiinia (?!) ja kun äitinsä oli samalla valenimellä sairaalassa niin oli tällekin tuikattu. Olivat sitten hyvin iloisina ja tunteellisina molemmat kun vauva oli syntynyt.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat