Seuraa 

Noh, missäs te kaikki luuraatte? Päätin pistää pinon pystyyn vihdosta viimein, kun en ole sitä aiemmin ainakaan täältä huomannut. Anteeksi, jos on vaan epähuomiossa jäänyt huomaamatta. Pistetääs, vaikka väsymyksen piikkiin.;)

Mitenkäs teillä voidaan? Ollaan toivuttu synnytyksestä? Alkanut arki rullaamaan? Jne.

Tänne kuuluu edelleen pääsääntöisesti hyvää. Täti lähti kotiinsa ja mies painaa entiseen malliin hommia raksalla ja oman firmansa hommissa. VÄlillä hajottaa nuo miehen kiireet, mutta yhteistä kotiahan se toki rakentaa ja firman asioissa on vähän niin, että silloin on taottava, kun rauta on kuumaa. Joskus vaan väsyneimpinä hetkinä meinaa tämä totuus unohtua, kun käytännössä yh:na on aamusta iltamyöhiin. Mutta siis ihan suht hyvin täällä pärjätään ja voidaan arjen pyörityksen keskellä.:) Kun ei niuhota siivousten ja ym. velvollisuuksien kanssa kauheasti.

Meillä nukutaan ihan älyttömän hyvin tällä hetkellä.:) *koputtaa puuta* Vauva on alkanut löytää ilmi selvästi jonkinlaista rytmiä. Eli syö kerran yössä n. 02.00-03.00 ja seuraavan kerran 06.00-07.00. Päivälläkin tuntuu, että nukkuu kolme pitempää pätkää. (aamulla, päivällä ja illalla) Ja loppu aika sitten seurustellaankin. Syö edelleen hyvin ja ahnaasti ja käsi tuntumalla on kasvanutkin paljon, mutta tarkkaa painoa en tiedä, kun seuraava neuvola on vasta 3.7 ja edellisestä on jo reilu pari viikkoa aikaa.

Esikoista ei voi, kun kehua miten kultaisesti edelleenkin tilanteeseen ja uuteen perheenjäseneen suhtautuu.:)

Onkos teillä milloin tarkoitus viettää ristiäisiä?

Me lyötiin vasta eilen tarkka päivä lukkoon ja meillä ristiäisiä vietetään, vasta su 5.8. Oli järkevin ja paras päivä kaikille, kun meille ristiäisvieraat tulee pitkän matkan päästä, osa toiselta puolen Suomea ja minun sisaruksia tulee Ruotsista ja Italiasta saakka juhlimaan pienokaistamme niin oli pakko heidän takia venyttää noita juhlia noin pitkälle loppu kesään.

Halutaan pitää nimi salassa ristiäisiin saakka, mutta nyt saa olla vaan kieli keskellä suuta, että ei karkaa nimi vahingossa, kun me jo vauvaa kutsutaan tulevalla nimellä keskenämme kotona.

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne. Jatketaan turinointia tälläkin puolella jahka aina kiireiltämme ehdimme.

Tuuli@ ja tyttö 1kk 2vrk

Sivut

Kommentit (34)

Ajattelin taas tulla kurkkaamaan tälle puolelle, josko meille olisi omaa pinoa, johon voisi mieltään purkaa, kun ei tuonne odottajiinkaan viitsi toisaalta omia harmistuksia mennä purkamaan kun vauva kuitenkin on jo olemassa (ja omaa laiskuuttaan ei ole tullut tänne omaa pinoa pystytettyä vaan odotettu " valmista" ). No, ei meillä sen " kummempaa" harmistusta ole kuin että poju ei oikein tahdo saada painoaan nousuun. Toki tuttu " vaiva" jo edellisen kohdalta jolloin auttoi tehostettu lisämaidon antaminen ja niin on näköjään tehtävä taas :( Odotin niin, että oma maito riittäisi - no miksi riittäisi nyt kun ei ole kahdella ensimmäiselläkään riittänyt?! Mutta silti toiveet oli korkealla ja tänään punnituksessa sai vaan todeta, että vauvan paino oli vielä viime viikosta laskenut 10 grammaa. Virkeä ja jäntevä poika on, mutta kun ei vaan paino nouse, niin ei nouse. Ja omasta mielestä olen jo lisämaitoa antanut melko " kiltisti" ja olin aivan varma, että syntymäpaino olisi jo saavutettu edes lähestulkoon (poika nyt 2 vkoa 1 pvä). Edelleen ollaan melkein 300 g miinuksella :( Sairaalasta lähtiessä painoa oli 100 g enemmän.. Mutta ei auta itkut, lisämaitoa annetaan siis tällekin ja kasvatetaan sillä hyvinvoiva ja toivottavasti terve poika - ihan niin kuin siskonsakin.

Muuten meilläkin kaikki hyvin, siskot tietysti välillä kaipaavat äitiä omiinkin leikkeihinsä, mutta kovasti on selitelty että ei vauva noin pieni ja riippuvainen kauaa ole. Keskimmäinen varsinkin tahtoo kiukutella, kun häneltä vietiin " vauva-asema" . Mutta periaatteessa samalla tavalla arki rullaa kuin ennen vauvaakin. Vauva nukkuu ihan kivasti yöt - yöllä on vaan tissillä, kuten siskonsakin, koska en niin haluaisi pullojen kanssa yöllä " leikkiä" .

Ristiäiset on meillä heinäkuun lopussa, koska sitten elokuun alussa on rallia ym. ja suurin osa ristiäisiin tulevista on vielä heinäkuussa lomalla, joten siinä mielessä " helppo" järjestää silloin. Nimi on meilläkin valmiina, yritetään salailla sitä, mutta kutsumanimestä on lempinimi, joka varmaan tulee olemaan paljon sitten myöhemminkin käytössä, jota nyt käytämme kaikkien kuullen - on vaan sanottu että tyttöjen sadussa oli sellainen ja tytöt ehdottivat vauvan nimeksi sellaista jne.

Mutta täytyy lähteä katsomaa välipalaa tytöille ja itsellekin.. Kasvua kaikille enempi tai vähempi kesäkuisille :)

-sykkis ja poitsu 2 vko ja 1 pvä

Ompas kiva kun täällä on jo vauvapino, saa vertailla muiden tuntemuksia omiinsa kun kaikki tuntuu taas niin uudelta vaikka jo kolmas muksu onkin.

Me tultiin neidin kanssa kotiin tiistaina, kun tuli vaadittava 2vrk täyteen. Neiti on oikein rauhallinen ja kova tissittelemään ; ) Minä yritän kovasti imettää jotta vältyttäisiin lisämaidolta, meillä kun noita mahavaivoja on ollut aikaisemmin niin paljon. Sairaalassa tiistaina oli paino vielä laskussa eli 3870g ja eilen kävi neuvolan täti kotikäynnillä ja paino oli 4100g eli luulis maidon riittävän..... Mä olen vaan niin kova stressaamaan tuon maidon riittävyyden kanssa. Päivät meillä on mennyt oikein hienosti mutta yöt on mitä on....nukkumaan aletaan klo 2-4 kolmen tunnin tissittelyn ja yliväsyn kera, ONKO MUILLA NÄIN???? Viime yönä sitten kokeilin lisämaitoa antaa 40ml, hyvin maistui mutta uni ei tullut ja tissilläkin roikuttiin vielä, kait tää kuuluu asiaan! Sitten itkin sängyssä harmiani kun ei riitä maito ; / Ens yönä ajattelin antaa lisämaidon hieman aikaisemmin jos vauva ei ehtisi väsyttää itseään liikaa ja unikin tulis helpommin.......Katsotaan....

Muuten arki menee ihan normaalisti. Mies on tämän ja ens viikon lomalla vielä ja sitten käy pari viikkoa töissä ja sitten elokuun kesälomalla. Siskot on ottaneet vauvan oikein hyvin vastaan, 3v. pari ekaa päivää oli tosi hankalaa ja heittäytymisiä nähtiinkin oikein urakalla ; ) Huono omatunto on kun vauvan kanssa menee niin aikaa mutta eiköhän se tästä.

Synnytyksestä olen parantunut hyvin. Pientä kohdunlaskeumaa on havaittavissa, joten täytyy vaan jumpata. Kiloja ei jäänyt laitokselle kuin 5kg joten nyt sitten seuraillaan vähän mitä syödään, eiköhän nämä syksyyn mennessä lähde. Sairaalassa taas sitä mietti että josko sitä vielä yhden tekisi kun ovat niin ihania....... Meidän neiti tosiaan tutkittiin sairaalassa perin pohjin ja sydänkin ultrattiin ja se oli terve. Kivi putosi sydämeltä ja nyt voi nauttia....vaikka huolta riittää ainakin minun luonteellani.

Ristiäiset mekin vietämme joskus elokuulla, päivää ei olla vielä päätetty. Nimeä ei ollut valmiina mutta mies sitten keksi kauniin nimen ja otimme sen heti käyttöön....kolmas prinsessamme on siis Aino Emilia.

Nyt keittiöön siivoileen vähäsen......

Tiina ja Aino 5vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva, kun oli jo pistetty pino pystyyn. On kiva lukea teidän muiden kuulumisia : )

Meillä on arki vauvan kanssa lähtenyt hyvin käyntiin. Esikoinen on hieman mustasukkainen mutta sulattaa kuitenkin sen, että meille on tullut uusi perheenjäsen. Vaatii paljon huomiota ja haluaa koko ajan olla äidin kanssa ja äidin sylissä mutta nyt onneksi leikkii tuolla olohuoneessa iskän kanssa niin saan hetken olla tässä koneella. Ensi tietty syötin vauvan.

Vauva nukkuu yöt hyvin, varsinkin jos olen nukahtanut imetykseen ja on saanut jäädä nukkumaan tissin viereen. Omassa sängyssään ei niin mielellään nuku mutta nukkuu kuitenkin suht hyvin. Herää yöllä kerran tai kaksi kertaa syömään. Ihan ok. Päivät nukkuu mutta iltaisin on enemmän hereillä.

Meillä asuu tässä talossa oikea litrahuuli : ) Vauva syö älyttömästi mun mielestä. En mä sitä muuten ihmettelisi kun kerran täysimetän mutta eilen menin aleostoksille ja pumppasin pulloon 90 ml ja ajattelin et se riittää hyvin. Vauva joi heti 30 ml ennen kuin ehdin ovesta mennä ulos ja myöhemmin veti loput 60 ml pullosta ja vaati lisää. Onneksi olin jo kotimatkalla ja vauva pääsi pian tissille. Mutta siis joi aika paljon vielä ton 60 ml lisäksi! Juoko jonkun vauva pullosta? Millaisia määriä menee? Mä luulin, et tällanen reilu viikon ikäinen jois jotain 30-40 ml kerrallaan.

Itse olen toipunut synnytyksestä muuten hyvin mutta nuo tikit vaivaa ja sit sellanen inhottava painontunne tuolla alapäässä. Vähän sellainen kun sillon kun synnytyksessä tulee ponnistamisen tarve. Tuo painontunne johtuu vissiin siitä, et lantionpohjanlihakset on niin venyneet. Nyt täytyy vaan ahkerasti jumpata niitä. Aloitin eilen ja sillon kun niitä jumppaa, tuntuu paremmalta eli ei tunnu kipua. Nyt pitää vaan muistaa päivittäin jumpata!

Niin, maitoa tulee aivan liikaa kuten tuli myös esikoisella. Kävin jo sopimassa Tyksissä maidonluovutuksesta ja luovutin sinne eilen melkein 800 ml maitoa. Jos en tyhjennä rintoja, niin tulee rintatulehdus ja kun taas tyhjennän, tulee aina vaan lisää maitoa. Määrä vaan lisääntyy kun vauvakin rupeaa juomaan enemmän. Sit tulee luovutettua noin litra päivässä. No aika hyvä tapa päästä eroon raskauskiloista : )

Jeps, mutta nyt laittamaan perheelle ruokaa ja varaamaan aikaa neuvolaan. Äitiysneuvolassa käytiin viikon ikäisenä ja syntymäpaino oli jo saavutettu. Seuraava neuvola on varmaan parin viikon päästä. Niin ja ristiäiset on ehkä vasta syyskuussa.

Kalamami ja pikkupoitsu 1 vko 3 pv

No voi prkl, taas kuuluu ähinää ja rapinaa vaunuista... no nyt jäi tutin kanssa sinne. Rasittavaa, kun herra ei osaa oikein nukkua ilman, että olen siinä vieressä pötköttämässä, mieluiten tissi poskea vasten! Sori en muista nicciä, mut joku muukin sanoi heillä olevan samanlainen läheisriippuvainen vaavi ;) Ulkona sentään aikaisemmin on nukkunut hyvin, toivottavasti saa nyt unen päästä kiinni. Kitisee vaan muuten koko ajan, kun on aivan väsynyt, mutta ei osaa nukkua. Vaikka mies ja esikko lähtivätkin tänään mökille, niin mä en kyllä joutais koko päivää makaamaan vauvan vieressä (joo, kun pitää nettailla ;), ei kun pitäis siivota tätä asumusta, kun kerrankin ei ole niin paljon porukkaa sotkemassa. Sinällään mullekin tekis terää maata vaan ja tuulettaa tota toosaa, kun se epparitikkikohta edelleen punoittaa. Siis yhdessä tikkikohdassa on vähän sellanen finnin näköinen ärtynyt kohta, joka ei tahdo millään parantua. TOdella rasittavaa, kun olen koko viikon ollut kotona, kun yritän saada sitä parantumaan. Kävely nimittäin hiertää just sopivasti siihen.

Justjoo, joku on hereillä vaunuissa.... tähän ketutukseen auttaa se, että kyseessä on toinen lapsi ja sen myötä tiedän, että nää " vaiheet" eivät ole ikuisia, vaan tääkin kitinäkausi jossain vaiheessa päättyy. Hyvä vinkki noi Rela-tipat, harmi vaan et mentiin ostamaan ne Cuplatonit, jotka makso nekin 13 egee... kuinka paljon ne voi repii noista vauvakamoista. Nyt itku ylty kunnon meiningiksi, gotta go. Hohhoijakkaa, tätä vauvaonnea ;)

Meillä alkoi heti sairaalasta kotiuduttuamme arki, kun mies lähti samantien takaisin töihin. Ei ihan onnistunut loman ajoittaminen, mutta ihmeen hyvin tässä olen kolmen tytön kanssa nyt pärjännyt. Mulla on äiti ollut kans vähän apuna ja hän onkin vienyt noita isompia tyttöjä luokseen ja mökille, niin ovat päässeet kunnolla purkamaan energiaa.

Olen kans epäillyt tuolla meidän vauvalla mahavaivoja. Hereillä ollessa ei juurikaan viihdy kuin sylissä ja liikkeessäkin pitäisi olla melkein koko ajan. Kantoliina on ollut avuksi. Uula taisi kysellä sidontoja. Olen käyttänyt sitä kietaisuristisidontaa, kun se on tarpeeksi napakka pitämään pienenkin vauvan pystyasennossa. Tuo asento tuntuu olevan vauvalle mieluisin ja rauhoittuu siinä parhaiten.

Mahavaivojen syyksi epäilen runsasta maidontuloa ja voimakasta herumista. Maito suorastaan suihkuaa ja vauva on tukehtua maitoon. Siinä hän varmaan samalla saa ilmaakin vatsaansa. :-(

Mutta olemme kyllä kaikki hurjan ihastuneita vauvaan ja onnen kyyneleitä pääsee vähän väliä. Ihan mieletön juttu, että meillä on nyt kolme ihanaa lasta! Jotenkin synnytyskin oli tällä kertaa semmoinen kokemus kaikessa rauhallisuudessaan, että miehen kanssakin ollaan paljon lähempänä toisiamme. Toipuminen synnytyksestä on ollut nopeaa ja ihmettelinkin tässä, että voiko jälkivuotokin loppua jo näin aikaisin!? Synnytyksestä siis 16vrk ja vuoto on enää semmoista tosi vähäistä. Muistelen, että aikaisemmilla kerroilla se on kestänyt paljon pitempään.

Raskauskiloista on enää pari jäljellä, että senkin puoleen tässä tuntee olonsa " ihan niinkuin ennenkin" . :-)

On mulla kyllä yksi ihmetyskin. Mistä erottaa maitokielen sammaksesta? Vauvan kieli on valkoinen, mutta mitään muita oireita en tunnista sammakseksi. Mitä muuta siinä voisi olla? Entäs hoito, onko kellään kokemusta?

Ristiäiset on meilläkin 5.8. Olin kirjoittanut vauvakirjaan nimiehdotuksia ja unohdin, että tuo esikko osaa jo lukea täyttä päätä. Niinpä annoin hänen katsoa kirjaa ja hän sitten luki tietysti ne nimetkin. Nyt nuo isommat ovat kertoneet kaikille nimen kyselijöille sieltä ehdotuksista heille mieluisamman nimen ja kun kaikki ovat vauvaa sillä nimellä alkaneet jo kutsuakin, niin hänpä alkaa näyttääkin ihan sen nimiseltä. :-) Ekaa kertaa ei saatu pidettyä nimeä salassa.

Mutta, nyt vähän pyykkihommiin, kun vauva nukkuu ja isotkin leikkii rauhassa.

miira ja pikkutypy 16vrk

Mukavaa, että muutkin kesäkuiset on löytäneet tiensä tänne vauva-puolelle. Luen itsenikin teihin kesäkuisiin, vaikka vauva toukokuussa syntyikin, mutta, kun en tunne tuolta toukokuisista ketään ja ajattelen itseni kesäkuiseksi. Meillä on muuten molemmat tytöt syntyneet toukokuussa.:)

Äippä:): Ei meillä kauheasti ole tullut sanomista tilanteesta miehen kanssa. Kai me ollaan kummatkin niin väsyneitä aina iltaisin, että ei jaksa edes kinastella.:) Ja toisekseen ollaan kai niin tottuneita tähän tilanteeseen, että ei edes muisteta muullaista olevankaan. Ja kolmannekseen ei tämä rakentaminen KAI ikuisesti kestä ja sitten tilanne helpottaa. Minä kannan näin kotona olemalla ja kodin ja lapset hoitamalla oman panokseni rakentamiseen, kun en kauheasti pääse raksalle hommiin.

En odotakkaan, että mies olisi ikinä sellainen 8-16 töissä ja illat ja v-loput kotona. Huomattavasti enemmän saa/haluaakin olla kyllä kotona meidän kanssa jahka talo saadaan valmiiksi, mutta nuo miehen työt ja firman hommat vie mieheltä jatkossakin paljon aikaa. Eli minä tulen varmasti vielä pitkän aikaa jatkossakin hoitamaan kodin ja lapset pääpiirteittäin yksin. Onneksi olen luonteeltani aika positiivinen ja vilkas niin en tästä ihan kauheasti masennu ja liikaa väsy, vaikka välillä väsyttää niin, että tekisi mieli repiä hiukset päästä ja karata Kiinaan.:)

Meillä tytöt on päiväunilla ja toivon, että esikoinenkin nukkuu tänään vähän pidemmät unet, kun käytiin ihan sitä varten riehumassa ja leikkimässä lähipuistossa, että saisin vähän väsähtämään. Vauvakin oli hereillä vaunuissa koko sen ajan ,kun puistossa oltiin, mutta koti matkalla nukahti autuaan onnellisena taas tuttuun meteliin ja vaunujen heiluntaan.:) Saa olla kyllä onnellinen noista hyväunisista lapsista. Se on muuten yksi syy minkä takia, sitä itsekkin jaksaa näin hyvin ja täyspäisenä yksin arkea pyörittää.

Onko teillä tullut ongelmia D-vitamiini tippojen aloittamisesta? Kun minä olen alkanut epäillä, että meidän tytön kakka ongelmat johtuu noista tipoista. Eli annan vauvalle niitä vesipohjaisia Jekovit-tippoja, koska esikoiselle tuli aikanaan niistä toisista öljypohjaisista vatsavaivoja ja kipuja. Tippojen aloituksen jälkeen vauvalla oli 5 päivää, että ei tullut kakkaa ollenkaan ja nytten on vajaan viikon verran tullut kakkaa, mutta kakka on todella löysää siis ihan kuin vettä. Väri on kyllä keltainen. Määrältään tuota kakkaa tulee aina kerralla ihan kauheat määrät. Siis ihan liioittelematta on kakassa kainaloitaan myöten.:/ Joka vaipassa ei ole kakkaa, mutta isoja pissejä on kyllä eli kuivumisesta ei ole pelkoa ja jaksaa seurustella ja olla hereilläkin, mutta tuo kakan koostumus ja määrät ihmetyttää. Ei ole yhtään itkuinen tai kipeän oloinen vaan ihan tyytyväisen oloinen vauveli. Soittelin jo tänään neuvolaankin ja onneksi on ti se lääkärineuvola niin siellä sitten mietitään asiaa tarkemmin ja saa nuo punnitukset ja mittauksetkin tehtyä, että kasvaako tarpeeksi. Ainakin käsi/silmä määräisesti on kasvanut ja pyöristynyt ihan kivasti. Hitsit, että tää on niin tätä yhtää huolissaan olemista tämä äitinä oleminen

Ja toisekseen mulla on ongelmaa suihkutissien kanssa..Maitoa tulee ihan liikaa ja herumisrefleksi on jotenkin tosi voimakas. Maito suihkuaa ja lentää sellaisella voimalla ja paineella, että vauvalla on aina vähän vaikeuksia saada nieltyä samaa tahtia. Sitten, kun irrottaa rinnasta vähän hengähtämään/yskimään niin maitoa suihkuaa ihan joka paikkaan ja pitkänkin matkan päähän. Julkisilla paikoilla imettäminen varsinkin on aika mielenkiintoista puuhaa.:) Joudun pitämään koko ajan tuplakerrokset liivinsuojia, että ei paita märkänä tarvitse juosta ja siitä huolimatta paidassa on päivittäin isot märät läikät. Hehkeää!:)

Nyt laitan kahvinkeittimen tulille, että ehdin juoda kupposen kahvia ennen, kun pienempi tytöistä heräilee.

Jaksamista ja aurinkoisia päiviä toivottelee

Tuuli@ ja tytöt 250507 ja 060505

Piti sanoa ODESSALLE tsemppiä, onko mieliala nyt parempi, kun sanoit että kärsit alussa baby bluesista? Luin nyt vasta sun synnytyskertomuksen ja kuulosti toi avautumisen nopeus vähän samalta kuin mun esikoisen avautuminen. Oltiin sairaalassa aluksi yöstä klo 03-14 ennen kuin alkoi todella suppailla. Vielä klo 17 olin vasta 4 cm auki. Seuraavan tunnin aikana rävähdin sitten 4:stä 10:een cm ja muistan, että ennen epiduraalin laittoa oli sellasia supistuksia, että mä tärisin vaan (onneks mies oli poissa huoneesta, kun hän ei ois varmaan kestäny kattoa sitä). Laittoivat siis epiduraalin, kun luulivat, et vielä menee kauan. No heti kun epiduraali alkoi vaikuttaa, mua alkoi ponnistuttaa ja ponnistinkin sitten 10 minsassa neidin ulos, kun ei tuntunut missään. Kätilö teki epparin, mutta jotain pieniä repeämiä sissälle tuli. Epparihaava kuitenkin parani hyvin ja värkki oli aivan ehta (lääkäri ompeli, en tiedä, montako tikkiä).

Tää synnytys menikin sitten paaaaljon helpommin. Tosin epparihaavan paraneminen näyttää pitkittyvän, voi johtua kyllä hellekeleistä ja siitä ettei voi yhtä paljon levätä, kun on esikko talossa jo.

ROUVAIIllä näytti myös olleen pitkä synnytys, hienoja sissejä me kuitenkin ollaan, kuka mies pystyisi tähän?!?!

mitä kuuluu muuten KIINAN-PÖPÖLLE, joka oli Tuulian kans ekojen joukoissa? Nyt oikeesti siivoomaan, kun pikkumies nukkuu.

Mulle tuli myös sellainen ponnistusvaiheen omainen kipu, joka esiintyi muutaman päivän aaltoillen. Sitten yhtäkkikä tulikin tosi kova alavatsa kipu, ikäänkuin olisi kovia supistuksia alavatsalla, mutta kipu ei lähde hetkeksikään pois. Ja kohtutulehdushan se sitten oli. En tarkoita, että sulla olisi sama vaiva tuloillaan, mutta kannattaa tarkkailla omaa oloa. Kohtutulehduksen pystyy hoitamaan kotona pois antibiooteilla kun se huomataan ajoissa. Nyt mulla on jo ihan ok olo, lääkkeet auttoi tosi nopeesti ja kipu ja se ponnistustunne on poissa. Toivotaan, ettei kukaan muu saa tätä samaa vikaa, mutta ajattelin vaan sanoa että tolla " ponnistustunteella" se alkoi mulla.

Jees, palaan muiden juttujen kera paremmalla ajalla, esikoisella on nyt hirmu kiukku...

Kivuista huolimatta ponnistin itseni pihalle ja käytiin vaunujen kanssa moikkaamassa kavereita ja kierrettiin Kaivarikin hissukseen miehen ja vauvan kanssa. Vaikka kävely ei vielä oikein sujukaan niin oli kaiken sen arvoista:) Tuntui niin ihanalta olla ihmisten ilmoilla, pieni poika tuhisi vaunuissa ja mies työnsi kaikki matkat uuden isin ylpeydellä. Yhteensä oltiin melkein pari tuntia reissussa. Eka kerta vaunujen kanssa, muuten ollaan tehty lyhyitä reissuja autoistuimen kanssa kauppaan.

Ja meidän sylikipeä pikkumies siis nautti päiväunia tyytyväisenä vaunuissa keksikaupungin ruuhkametelissä:) Tuli sellainen fiilis että päästään tekemään tosi kivoja juttuja perheenä. Mun blues mieli parani sadalla asteella!!!

Äsken kylvettiin myös kotona ekaa kertaa ja sekin oli meistä aivan mahtavaa, ihana päivä, olisiko vaikea yö edessä;)

Olen edelleen antanut korviketta muutamia kertoja päivässä ja juuri yhden kerran ennenkuin mennään nukkumaan, sillä rauhallisempi uni tulee selvästi. Taidan jatkaa satunnaista pullottelua ihan senkin takia että meidän yli-innokkaat mummit voi näin pitää vauvaa sitten ajallaan vähän pidempiäkin jaksoja. Ja olihan tuo pullo kiva vara reissussa jos ei satu paikkaa missä imettää...

Jaahas, bää-ääni kutsuu..

Rouvaii ja poika 1 vko

heti avasin koneen ja käytän aikani hyödyllisesti ;)))

menkoista joku kyseli, viime synnytyksen jälkeen mulla menkat alkoi tasan 5 viikon päästä..että revi siitä. Varmaan käy nyt samalla tavalla, mulle sanottiinkin et Luoja on luonut musta synnyttäjän..kohtalon ivaako?? Ja ihan täysimetyksellä viimeks oli, nyt annan vähän korviketta illalla et nukkuu paremmin. Ja sillon ku kädet on täynnä hommaa, et mies saa syöttää ja mä tehdä hommia.

voitteko kuvietella, mulla on paino jo -2kg lähtöpainosta!! voi että jos jatkuis näin, sais vähän näitä kiloja alas, edellisestä kun ei kerennyt juuri mitään lähteä pois...eilen kävinkin jo pidemmällä kävelylenkillä ja kutaa tekikin. Tänään uudelleen. Pitää huomenna kysyä neuvolan tätiltä et millon saa aloittaa vatsalihasten treenaamisen.

Mulla on muuten joka kerta synnytyksen jälkeen tullut karmeet ilmavaivat ;(( nytkin tuntuu et jos en päästelis kaasuja ulos ni lentäisin kuuhun saakka! Ei oo ihme jos vauvaakin välillä vääntää masusta.

Poitsu nukkuu erittäin hyvin, tänään on ollut joku känkkispäivä, mut uni maistuu aina. Vaipan- ja vaatteidenvaihto on yhtä helvettiä, jätkä huutaa kidukset soikeena aina siihen saakka ku vaippa on takas laitettuna.

Ihanaa, esikoinen tulee huomenna kotiin. karmee ikävä on ollut, huomenna vihdoin piina päättyy..no parin päivän päästä lähtee leirille viikoks, ettei keretä kyllästyä toisiimme.

Nyt on pakko mennä juomaan, janottaa niin pirusti koko ajan.

Voikaa hyvin.

kuumetta ja poika 11 pv(kai)

Vaikka tässä ollaan kolmatta kertaa vauvan kanssa, niin silti tämä vertaistuki ja muiden kokemukset ovat ainakin mulle hurjan tärkeitä.

Itkuinen ja mahavaivainen on tosiaan tämä meidänkin vauva. Eilen kävin ostamassa myös niitä rela-tippoja. Ovatkin siis maitohappobakteereja. No, joka tapauksessa annoin ekat jo eilen ja tänään toiset ja en nyt sitten tiedä, että onko kulunut vuorokausi ollut niiden ansiosta vai muuten vaan paljon parempi kuin tuossa pari päivää aiemmin. Kantoliina on myös ollut enemmän kuin tarpeeseen, siihen rauhoittuu nopeasti ja pystyn noiden isompien kanssakin tekemään jotain.

Olen itsekin aika herkkä itkemään ja nyt pienen baby bluesin painaessa olenkin itkeskellyt joka päivä jotain. Nyt suurin hätä on tietysti itkuinen vauva, aina hänen itkiessään kovasti tuntuu itsestäkin niiiiin pahalta... :-(

Yritän vaan ajatella, että tämä on ohimenevä kausi...

Olen iltapäivän yksin vauvan kanssa ja ajattelin hyödyntää sen päiväunilla, kun vauvakin kerran nukkuu.

miira ja kantoliinan uumenissa nukkuva pikkutyttö 2,5 vkoa

Täällä sitä taas ehtii notkua, kun pikkuinen nukkuu.

Käytiin eilen taas osastolla punnituksessa ja hyvin oli paino taas noussut. Ollaan enää 100g miinuksella ja varmaankin saavutetaan syntymäpaino tiistaihin mennessä, jolloin tulee se kaksi viikkoa täyteen. Ja kyllä tuo tyttö on nyt syönytkin... tuntuu, että iltaisin vaatii puolen tunnin välein. Ja tyttösen aamu alkaa aina äitinsä kauhuksi klo 5 aamuyöstä. Sen jlk ei kertakaikkiaan suostu enää makaamaan sängyssä, vaan ylös pitää nousta seurustelemaan. Onneksi mies on ollut mulle armollinen ja antanut mun nukkua. Kauhulla odotan, kun se tiistaina lähtee töihin ja mun on pakko nousta Miltsin kanssa. :)

Baby blues on selvästi helpottanut. Mitä nyt taas tuossa torstaina illalla itkin silmät päästäni vauva sylissä ihan vaan sitä, että vauva on niin ihana. Mietin, että mitähän hyvää mä olen tehnyt, että olen ansainnut näin ihanan käärön. Vauvahan on siis paljon ihanampi kuin koskaan saatoin odottaa. :)

Onko muilla ollut ongelmia neuvola-aikojen kanssa? Kun meidän neuvolassa -kuten varmasti muuallakin- on lomakausi, eikä sijaisia ole palkattu. Ainoastaan kiireellisissä asioissa saisi ajan... Ja siis tää kotikäyntihän ei ole silleesti kiireellinen. Punnituksissahan olen nyt käynytkin sairaalassa vielä toistaiseksi. Jotenkin vain on vähän heitteillejätetty olo. :(

ROUVAII: Todella kivaa, että säkin jo uskaltauduit liikkeelle. Eikös vaan ollutkin ihanaa?! Me ollaan myös tehty parin tunnin reissuja tosi pikaiseen kotiutumisen jlk. Itiksessäkin käytiin lastentarvikkeessa ja tyttö tykkäsi aivan hirveästi olla vaunuissa vaikka meteliä ympärillä olikin. Hereillä oli melkein koko ajan ja valppaana katseli ympärillään soljuvia valoja ja varjoja.

Täytynee vissiin alkaa vähän siistimään paikkoja. Mun kaveri tulee puolenpäivän jlk katsomaan Miltsiä ja kämppä on kuin harakan pesä.

Jaahas, ja nyt sitten tyttökin heräilee.

Pitää rientää... heippa!

Ode ja Miltsi 11vrk

ja juuri kun alapää alkoi taipua normaaliin elämänmenoon:( Eilen nousi korkea kuume, mutta nyt on tasaantunut 37 lämpöön. Anoppi oli tänään auttelemassa ja mies raaski lähteä parin tunnin moporeissulle...

Ensikkona kyselen että koska olette jättäneet vauvan esim. mummille ekaa kertaa yökylään? Meillä olisi elokuun alussa eräs " vauvaton" meno, mutta voiko silloin jo osallistua? Meidän pojalle kelpaa pullo ja tissi eli ruokapuoli pitäisi olla ok..

Nyt yritän levätä;)

Rouvaii ja poju 1 vko 2 päivää

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat