Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (56)

Kuinkakohan paljon tavallisten autojen kehitystyöhön on vuosien varrella kulutettu aikaa ja luonnonvaroja... Kuinkakohan paljon esim. hybridiautot tulevat tulevien vuosien varrella säästämään luonnonvaroja...



Tutkimuksilla saadaan aikaan lähes mitä tuloksia tahansa, jos tuloksia painotetaan sopivasti (niin kuin tässä näkyy olevan tehty).

Meidän pikku auton molemmat kyljet on tänä keväänä/kesänä, luultavasti av-mamma, lapsikatraineen kolhinut parkkipaikalla kun ei osata citymaasturi parkkeerata niin että pääsisivät autosta ulos. Välillä nättävät valtaavan kaksi parkkipaikkaa surutta köyhiltä pikkuauton ajajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:


kulutus on suuri kun ajetaan sellaisia ylinopeuksia mitä tänä päivänä tuolla tien päällä näkee. Eikös se ilmoitettu kulutus ole laskettu 80-100 km/h nopeudella. Että kulutus vaan lisääntyy kun ajetaan 120-140 jne.... Tuntuu olevan normaali nopeus monella teillä missä on 100 nopeusrajoitus.




ja moottoritieajoa.

Vierailija:

Lainaus:


Kuinkakohan paljon tavallisten autojen kehitystyöhön on vuosien varrella kulutettu aikaa ja luonnonvaroja... Kuinkakohan paljon esim. hybridiautot tulevat tulevien vuosien varrella säästämään luonnonvaroja...



Tutkimuksilla saadaan aikaan lähes mitä tuloksia tahansa, jos tuloksia painotetaan sopivasti (niin kuin tässä näkyy olevan tehty).




Se oli maailman typerin teko meiltä! Ikävä on sitä ihanaa, turvallista, tilavaa ja isoa autoa. Nyt on siis meininki vaihtaa takas katumaasturiin, diesel verisoon.

Jos joku ei ymmärrä allaolevaa tekstiä niin tiivistän sen tähän:



1) Iso auto suojaa matkustajiaan paremmin.

2) Pienemmän auton Euro-tähdet eivät ole samanarvoisia kuin isomman auton Euro-tähdet -> pikkuautolla täytyy olla enemmän tähtiä saman turvallisuustason saavuttamiseksi.



Lainaus:



Ruotsalainen vakuutusyhtiö Folksam on verrannut tiettyjen automallien turvallisuutta todellisissa kolareissa ja EuroNCAP-kokeissa. Folksamin mukaan törmäystesteissä hyvän suojan antanut automalli antaa hyvän suojan liikenteessäkin.



Auton omamassa ei vaikuta törmäystesteissä yhtä paljon kuin todellisissa kolareissa.



Käytännössä painava, iso auto suojaa matkustajiaan paremmin kuin törmäystestin tulos osoittaa, mutta samalla se on tuhoisampi vastapuolelle.





EuroNCAP-tulokset ovat vertailukelpoisia vain kokoluokittain. Folksamin mukaan yhtä kokoluokkaa pienemmällä autolla on oltava yksi Euro-tähti enemmän saavuttaakseen saman turvallisuustason todellisissa nokkakolareissa kuin pykälää isompi auto.



uusi maasturi kyllä taka-alalle jää turvallisuudessa verrattaessa esim uuteen henkiläautoon. ja esim. tila-atot ja matkailuautot taas ovat ihan omassa luokassaan sitten, niitä kai harvemmin luokitellaankaan huippputurvallisiksi, mutta kukin ajakoon yhä millä tykkää. ei muiden valinnat ole minulta pois mitenkään.



ja sille näsäviisaalle joka meinaa panssarivaunja hankkia, niin pääsee niilläkin hengestään hyvässä lykyssä, mutta miksi ihmeessä joku ei saisi maasturia ostaa omilla rahoillaan jos se lisää hänen henkilökohtaista turvallisuuttaan tai mukavuuttaan...



Vierailija:

Lainaus:


mutta jos yksin törmää vaikka johonkin kiviseinään niin voi huonosti käydä




Turha on totuudesta suuttua, moni pienempi auto esim. Golf on turvallisempi jos törmää joustamattomaan seinään tms. kuin joku citymaasturi.



Rahastahan tässä on kyse, isojen autojen turvallisuuteen ei panosteta samalla tavalla kuin pienien koska siinä säästetään valtavasti rahaa. Se katsotaan turhaksi koska isolla autolla on jo se kokoetu pieneen nähden.



En minä ole mitään panssarivaunua ostamassa mutta mielestäni on ihan hyvä tiedostaa se tosiasia että isonkin auton turvallisuudessa on heikkouksia, jotka olisi helppoa korjata jos vain viitsittäisiin.



citypaskoille on myös turvallisuushaittoja kuten pyörähtävät herkästi katon kautta ympäri eikä runko tällöin kestä auton massaa vaan ohjaamo painuu kasaan.



onnea.

kulutus on suuri kun ajetaan sellaisia ylinopeuksia mitä tänä päivänä tuolla tien päällä näkee. Eikös se ilmoitettu kulutus ole laskettu 80-100 km/h nopeudella. Että kulutus vaan lisääntyy kun ajetaan 120-140 jne.... Tuntuu olevan normaali nopeus monella teillä missä on 100 nopeusrajoitus.

Väitätkö ihan oikeasti että esim. C30 saastuttaa enemmän kuin citymaasturi?



Vierailija:

Lainaus:


volvo on ympäristörikos - sekä ulkonäöltään että saastuttavuudeltaan




Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat