Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ja kun nämä ihmiset kutsuu minut kylään pyörryn nälästä.Olen ottanut tavaksi poistua illan aikana syömään omia eväitä autolleni. En vain kehtaa olla jättämättä kutsuille ja syömättä.Ruuassa ei ole vikaa mutta kokoiseni nainen 176cm ei tuu täyteen kasviksista.

Kommentit (15)

Eli jollain aterialla pääraaka-aineena punaista lihaa, jollain kanaa, jollain kalaa ja jollain kasviksia...

Itse olen sekasyöjä, mutta en todellakaan olettaisi, että kasvissyöjäystäväni rupeaisivat vastoin tottumuksiaan ja osaamistaan sekä eettisiä arvojaan pistämään lihaa pöytään silloin kun minä tulen. Sillä ko. aterialla voin syödä muutakin kuin pihviä...Eri asia olisi, jos vaikkapa asuisin kuukauden kasvisruokavaliolla olevassa ystäväperheessä; silloin toivoisin, että heitä ei haittaisi, jos itse söisin lihaa joillakin aterioilla, mutta että ihanko jokaikisellä ilta-aterialla pitäisi "sekasyöjän" saada juuri pihviä? Sehän on vähän sama, kuin menisi muslimiperheeseen kylään ja ihmettelisi, mikseivät he voi tarjota MYÖS possua sekasyöjän iloksi tai kiinalaiseen ravintolaan ihmettelemään, miksei listalta löydy karjalanpaistia suomiruuan kannattajalle.

Tottakai kylässä syödään sitä, mitä tarjotaan. Ja kasvisruokavaliolla elävässä perheessä tarjotaan kasvisruokaa, tietysti. Kasvisruoka on hyvin valmistettuna aivan yhtä ravitsevaa, täyttävää ja kulinaristisesti nautinnollista kuin kunnon liharuokakin. Jossain muussa (vierailijan syömätottumuksissa, tarjottavan kasvisruuan määrässä tms.) on kyllä vikaa kuin ruuan pääraaka-aineessa (kasviksia vai lihaa), jos vieras ei saa mahaansa täyteen.

Meillä muuten syödään vieraiden tullessa vaihtelevasti joko kala- liha- tai kasvisruokaa (vaikka "lihansyöjiä" olemmekin), ja AINA ovat kaikki saaneet mahansa täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

ja kun nämä ihmiset kutsuu minut kylään pyörryn nälästä.Olen ottanut tavaksi poistua illan aikana syömään omia eväitä autolleni. En vain kehtaa olla jättämättä kutsuille ja syömättä.Ruuassa ei ole vikaa mutta kokoiseni nainen 176cm ei tuu täyteen kasviksista.

sekasyöjiä tarjoamalla lihavaihtoehtoa? Minusta kuuluu hyvän emännän / isännän tunnusmerkkeihin, että huomioi vieraiden ruokavalion. Itsekin tarjoan aina sitä, mitä vieraat syövät, enkä ajattele vain itseäni.

Ei se ole aina kasvissyönnistäkään kyse - yksi ihan sekasyöjäkaverini arvioi AINA ruuan määrän väärin niin ettei ruokaa riitä kaikille niin paljon kuin haluaisivat syödä. Sen kun tietää etukäteen niin ei lähde illalliselle ihan tyhjällä mahalla.

Varsinkin raaka liha. Eli en todella kykene kokkaamaan lihaa ilman yökkäilyä. Myös paistuvan lihan haju kuvottaa.

Eli eiköhän ne lihansyöjät kestä sen yhden aterian ilman pihviä : )

Toisaalta en minäkään kylään mennessä toitota olevani kasvissyöjä. Aina löytyy salaattia tai leipää mitä voi syödä, vaikka ruoka olisikin lihapainoitteinen. Talossa talon tavalla.

Lainaus:

sekasyöjiä tarjoamalla lihavaihtoehtoa? Minusta kuuluu hyvän emännän / isännän tunnusmerkkeihin, että huomioi vieraiden ruokavalion. Itsekin tarjoan aina sitä, mitä vieraat syövät, enkä ajattele vain itseäni.

aloita siitä....

Oletko edes syönyt ateriaa joka pelkästään kasvisruokaa?

Ei kaikki kasvisruoka ole todellakaan kevyttä. Täyttävää ja hyvää

perehdy asiaan ja voi yllättyä , iloisesti

Kummallista, että minä, 180-senttinen nainen, tulen kylläiseksi kasviksista. Proteiiniahan ei tarvita kylläisyyden kokemiseen. Mutta hei, provoiluhan tästä paistaa kilsan päähän, ettekö te muka huomaa?

Lainaus:

En ole kuitenkaan hyvä laittamaan liharuokia, en ole lapsenakaan syönyt punaista lihaa. Emäntänä laitan pöytään maistamiani ja hyväksi toteamiani ruokia, olis tylsää pistää sokkona lihaa pöytään ja katsoa vieraiden ilmeistä menikö nappiin.

Sekaruokavaliolla on helpompaa ottaa vieraat huomioon, kun voi maistaa kaikkea. Vaikka pakottaisin itseni maistamaan lihavaihtoehtoa, niin mun suuhun se maistuis pahalta. En osaa arvioida liharuokia.

Kasvisruoasta saa tosiaankin yhtä paljon proteiinia ja kaikkia muita ravintoaineita kuin lihastakin.

Mutta kukin tavallaan.

Lainaus:

Ruuassa ei ole vikaa mutta kokoiseni nainen 176cm ei tuu täyteen kasviksista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat