Vierailija

Käymme vanhempieni luona noin kerran vuodessa, viivymme siellä pari päivää, ja ihan oikeasti, minulle ei tarjota siellä mitään. Miehelle on aina ostettu saunaoluet ja lapsille limpparit, itse juon vettä raanasta. Ruoka-aikana grillataan " aikuisille mehevät pihvit" , lapsille on yleensä juuri sen verran ruokaa, että juuri riittää (olen kasvissyöjä). Joka väliin tuputetaan miehelle ja lapsilleni vaikka jäätelöä, mutta minulle ei tarjota, koska " kun naiset huolehtivat linjoistaan" . No en takuulla kolmessakaan päivässä nälkään kuole, mutta otanko ensi kerralla jo omat eväät? Noloa sekin on.

Kommentit (18)

Omat vanhempani asuvat vain n. 10 kilometrin päässä meiltä, mutta ei sieltä kahveja juomatta koskaan pois pääse. Ja jos tietävät tulostamme etukäteen, on myös ruoka yleensä odottamassa.

kauppoja siellä ei ole lähimaillakaan, enkä koe kyllä tarpeelliseksi, että kustantaisimme omat ruokamme, jos olemme lasten kanssa isovanhemmilla 2-3 päivää keskimäärin kerran kahdessa vuodessa käymässä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsille tarjoavat yleensä jäätelöä, miehelleni samoin, minä jos otan itsekin tuutin niin äitini mulkoilee. Olen kuulemma niin lihava ettei pitäisi jäätelöä syödä, olen 66 kg ja 167 cm. Eli siis ehkä vähän pullea, mutta en kuitenkaan mikään sairaalloisen lihava.

Eiköhän sinun ruokavaliosi ole loppuviimeksi sinun itse hoidettava, tuot ensi kerralla mukana sellaisia ruokia joita voit syödä ja loput otat itse kaapista, oli kaupat sitten miten kaukana hyvänsä. Vanhoilla ihmisillä voi olla tosi outoja käsityksiä, esim. jotkut nykylastenhoitojutut meni meillä niin yli että sanoutuivat sitten vaan irti koko hommasta. Yhtenä nyt turvaistuin.

en tosiaan odota mitään erityiskohtelua, mutta hassulta tuntuu, että muille varataan aina jotakin, ja usein vielä tuputetaan, mutta minut ohitetaan vain ja jätetään väliin. " naiset eivät käytä alkoholia" , " naiset eivät syö sitä ja tätä" . Isäni joskus ihmettelee, että eikös tullut ostettua mitään, mutta ei varmaan kaupassa tajua, äitini kun laatii ne kauppalistatkin. ap

Kyllä vanhempani tarjoavat aina jotain syötävää kun käymme kylässä, usein ihan kunnon ruoan, mutta vähintään leipää tms..Asutaan kyllä kilometrin päässä..mutta silti.

Miehen vanhemmat asuvat 70kilsan päässä, ja n. kerran kuussa käydään siellä, ihan päivä visiiteillä nykyään. Lasten kanssa on mukavampi tulla yöksi kotiin. Mutta sielläkin on joka kerta ruoka kun mennään, lapsille kaikkea herkkua, ja tuleepa niitä nameja itekin mussutettua.. =) Ennen lapsia olimme usien viikonlopun ajan siellä, ja silloin kävin itsekin välillä jääkaapilla juomaa hakemassa, mutta aika arka olen menemään toisten jääkaapille..Mutta ruokaa on aina piisannut, niin että housunnapit pingottaa, kun kotiin lähtee.. =D

Joka on joskus todella rasittavaa - Meillä kotona lapset syövät kaksi lämmintä ateriaa päivässä, mutta aikuiset eivät sitä välttämättä tarvitse. Kuulostaa kyllä siltä, että Ap:n äidillä on ongelma.

Otat Ap ensi kerralla tietenkin eväät mukaan tai haet sitten jostain kioskilta itsellesi ruokaa jos siellä ei tarjota.

Mä olen kyllä omien vanhempieni luona kuin kotonani, otan siis itse kaapista mitä haluan enkä odota että passataan. Ja käydään myös mieheni kanssa kaupassa ostamassa ruokaa, eli ei eletä kokonaan vanhempieni kustannuksella. Me viivytään myös yleensä useampi päivä, koska vanhempani asuvat 500 km:n päässä.

Kun olet kasvissyöjä sinut on helppo " unohtaa" . Miten isäsi suhtautuu tilanteeseen?

Olisi ehkä helpointa ottaa omat ruoat mukaan ja perustella se kasvissyönnilläsi. Jos äitisi kerran on sairas, hän tuskin alkaa seuraavalla kerrallakaan ostamaan sinulle ruokaa. Herkuista voit mielestäni ihan vaan ilmoittaa, että " minä otan myös" . Ja otat sitten kanssa, se voi olla pois vaikka äidiltäsi tai isältäsi (tai vähän kaikilta).

Ulkopuolisesta tuo on tosi törkeää käytöstä, mutta ihan oikeasti äitisi varmaan kuvittelee " suojelevansa" sinua lihavuuden kiroilta tms.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat