Vierailija

Elikkäs olen jäämässä osittaiselle hoitovapaalle, jos työnantaja suostuu.

Haluaisin kuulla kokemuksia, miten olette järkänneet vastaavan systeemin. Kannattaako ottaa 4 työpäivän viikkko vai 6 työtunnin päivä?

Työmatkaan minulla menee 40 minuuttia suuntaansa ja lapset ovat nyt 8 kk, 2 vuotta ja 6 vuotta. Päivähoitopaikkaa ei vielä ole. Mies on matkatöissä (ulkomailla) paljon.

Kommentit (9)

Jotenkin kummasti ne muka pitemmät iltapäivät hujahtavat harakoille, milloin ei töistä pääsekään irtoamaan, milloin on käytävä hoitamassa asioita, milloin mitäkin.

Yksi ihan kunnollinen vapaapäivä on selkeästi vapaapäivä, jolloin ei lapsenkaan tarvitse olla hoidossa -ja jolloin hoitomaksukin laskee.

Itse aikoinani tein 6-tuntista ja koska mulla ei muutenkaan ollut ihan normaalit työajat saatiin hoitopäivistä välillä tosi lyhyitä.

Mutta lyhyen päivän etu vähän häviää pitkissä työmatkoissa. Lasten hoitopäivien pituuteen auttaa myös vuorottelu miehen kanssa (jos mahdollista). Toinen vie ja toinen hakee, jolla meillä lapsen hoitopäivä on aina saatu alle 8 tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse valitsin 6 h päivässä, koska usein joudun sekä viemään että hakemaan lapset. Ei tule lapsille liian pitkiä päiviä ja ei itse tarvitse juosta töistä kieli vyön alla. Jos joskus saan kerättyä ylimääräisiä tunteja, niin pidän kokonaisen päivän vapaata.

mä kyselin ja pohdiskelin samaa tässä taannoin täällä, ja lopputulema oli, että lapsille lyhyet päivät on parempi. Itselle toki nelipäiväinen viikko ois kivempi.

Voin koittaa hakea sen vanhan ketjun tuolta.

- pidempi viikonloppu

- kerkeämme perjantaisin kuopuksen kanssa siivota yhdessä, ei kulu siihen la päivää

- eppuluokkalaisemme pääsee perjantaina 12 kotiin, joten kiva kun oikeasti pääsee edes kerran vkossa heti koulusta kotiin (muulloin viimeistään klo 16)

- kerkeän hoitaa lasten & omia lääkäri ym. käyntejä perjantaisin

Lyhennetyssä työajassa voi olla joissakin paikoissa ongelmana se, että teet saman työmäärän mutta pienemmällä palkalla. Itse teen nelipäiväistä mutta vapaapäivä on keskellä viikkoa. Ajansäästö on suurempi kuin 6t/päivä työssä, säästää yhden päivän matka-ajat. Lisäksi työpäivä omassa työssäni helposti venähtää eli yksi selkeä vapaapäivä parempi. Vapaapäivänä helppo hoitaa asioita, esim lasten hammaslääkärikäynnit jne. Lisäksi nelipäiväisenä säästää hoitomaksussa (17 hoitopäivää kuukaudessa)

Alan tekemään 6 tuntista päivää. Olen nyt tehnyt 8 tuntista ja täytyy sanoa että ilta on niin lyhyt. Illat ovat hujauksia, ja ensimmäisen kerran kerkeää istathtaa vasta kun lapsi laittaa nukkumaan. Saatikka sitten alkaa leikkimään lapsen kanssa.

Uskon että kaksi tuntia tuo lisäaikaa meidän iltoihin ja että ne olisi rennonpia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat