Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ihan niuho? Mies on sitä mieltä, että jos saamme tytön, niin hänen äitinsä nimi pitää antaa lapselle yhdeksi nimeksi (ei kuitenkaan etunimeksi). Minä taas olen sitä mieltä, että hänen äitinsä nimeä ei anneta meidän mahdolliselle tytölle, koska syntyvän lapsen serkulla eli miehen veljentytöllä on toisena nimenä miehen äidin nimi. En haluaisi samoja nimiä serkuksille. Sen sijaan haluaisin antaa oman äitini nimen vaikkapa toiseksi nimeksi, mutta mies on sitä mieltä, että sitten ei anneta kummankaan äidin nimiä. Mutta minun äidilläni ei ole muita lapsia kuin minä! Eli hänen nimensä ei " jatkuisi" sitten ehkä ollenkaan...

Sivut

Kommentit (38)

Eli ei ihan samat mutta kuitenkin samantapaiset. Melkein kaikista nimistä nyt kuitenkin saa jotain väännettyä. Eli esim. Kaarina->Katriina, Kerttu->Kerttuli.

Nimet ovat omat mutta mummut kuitenkin huomaavat nimien samankaltaisuuden ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tätä keinoa olen käyttänyt kahden poikani nimissä.

Eli siis miehesi äidin TOINEN nimi, eli jos anopin nimi on vaikka pirkko riitta virtanen niin laitatte sen riitan ettekä pirkkoa...Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

miehesi äidin toinen nimi lapsenne toiseksi nimeksi ja äitisi nimi lapsen kolmanneksi nimeksi?

mutta kun sillä serkkutytöllä on jo miehen äidin nimi toisena nimenä. Vähän outoa olisi minusta antaa samoja nimiä serkuille... vai?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsi on yksilö jo syntyessään ja ansaitsee näköisensä nimen. Turha alkaa antamaan sukulaisten nimiä. Teidät on huijattu mukaan sukupolvien ketjuun, jonka tarkoituksena on levittää geenejä edelleen. Itse hoidatte lapsenne ja isovanhemmat hoitavat vain silloin, kun lapsella on hyvä mieli, vatsa täynnä ja vaippa puhdas. Isovanhemmat ovat onnellisia, kun he ovat itse jo tehneet sen suurimman työn!

Onneksi olkoon raskauden johdosta! Lapsi tulee rikastuttamaan elämäänne monella tavalla, mutta elämä ei ole sitten enää niin huoletonta kuin lapsetonna ja teitä voi joskus jopa harmittaa vastuun määrä, joka lapsesta seuraa.

Vierailija:

Lainaus:

Pelkään, että miehen veljen perhe alkaa syyttää meitä " plagioinnista" . Tavallaan tämä nimi on jo " varattu" .

ap

Vierailija:

Lainaus:

No ilmeisesti sitä voi saada riidan mistä vaan...

Ratkaisuehdotus: ANTAKAA KOLME NIMEÄ

Se etunimi, miehesi äidin vai mummin nimi sekä oman sukusi nimi.

Pointti onkin se, että minusta suvun ja tuttavapiirin lasten nimet ovat ikään kuin " varattuja" eli ei ole korrektia antaa samaa nimeä omalle lapselleen.

ap

Samat kutsumanimet voisivat olla hankalia ja vielä jos sukunimikin on sama. Totta kai miehellä on ihan yhtäläinen oikeus käyttää äitinsä nimeä kuin sisaruksellaankin. Ei nimiä voi varata.

Antakaa nimet kummankin suvusta tai joku nimi joka on kummankin sukulaisella. Kannattaako hyvänen aika tuommoisesta kinata.

Kuka sitä toista nimeä edes muistaa?

Hän oli yh ja kasvatti minut vaikeissa oloissa tasapainoiseksi aikuiseksi. Ja kai nyt saa kysyä muiden mielipidettä? Eikös se ole aikuisen miehen tai naisen merkki, että uskaltaa kuunnella muidenkin mielipiteitä asioista?

ap

Vierailija:

Lainaus:

Eli ei ihan samat mutta kuitenkin samantapaiset. Melkein kaikista nimistä nyt kuitenkin saa jotain väännettyä. Eli esim. Kaarina->Katriina, Kerttu->Kerttuli.

Nimet ovat omat mutta mummut kuitenkin huomaavat nimien samankaltaisuuden ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tätä keinoa olen käyttänyt kahden poikani nimissä.

Eihän se nyt mitään plagiointia ole, kyllä samaa ideaa saa käyttää, nyt sattuu olemaan yksi sama nimikin.

Esim miehen äiti Pirkko Anneli

oma äitisi Marjatta Eeva Tuulikki

Lapsi

Ella Pirkko Marjatta

Ella Marjatta Anneli

Voiko oikeasti olla noin vaikeaa? Kuulostaa pelottavasti siltä, että teidän perheessä käydään valtataistelua - ja se taas ei todellakaan ole onnellisen ja pitkäikäisen parisuhteen perusta.

Vierailija:

Lainaus:

Samat kutsumanimet voisivat olla hankalia ja vielä jos sukunimikin on sama. Totta kai miehellä on ihan yhtäläinen oikeus käyttää äitinsä nimeä kuin sisaruksellaankin. Ei nimiä voi varata.

Antakaa nimet kummankin suvusta tai joku nimi joka on kummankin sukulaisella. Kannattaako hyvänen aika tuommoisesta kinata.

Kuka sitä toista nimeä edes muistaa?

että miehen veli ehti ensin eikä ole korrektia heitä kohtaan antaa samaa nimeä. Kyllähän täälläkin saa lukea sitä paheksuntaa, kun joku " varasti" toisen nimen. En haluaisi välejä pilata tällaisella asialla. Ja minusta yksi huomionosoitus / vanhempi riittää tässä asiassa.

ap

Toiseksi meillä on kavereiltakin lainattuja nimiä puolin jos toisin, tosin ei yhtään samaa kutsumanimeä.

Nimi tulee kulkemaan tuolla lapsella aina, ellette keksi jotain niin tyhmää, ettei kantajakaan kestä sitä;)

Vierailija:

</p> <p> <br /> Eli siis miehesi äidin TOINEN nimi, eli jos anopin nimi on vaikka pirkko riitta virtanen niin laitatte sen riitan ettekä pirkkoa...Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

Eli anopin ekasta nimestä tuli serkkutytön toinen nimi. Esim. Minttu Pirkko Virtanen.

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat